1. W marketingu najważniejsze są…
Najważniejsi są klienci. Bez otwartości na ich potrzeby, empatii i chęci przekraczania ich oczekiwań, zaskakiwania, nie można liczyć na długotrwały sukces. Trzeba być humanistą, pasjonować się człowiekiem. Ale trzeba też być przedsiębiorcą, który umie liczyć potencjał i zysk, podejmować trudne decyzje i realizować.
2. Pierwszy projekt lub kampania, które dodały mojej marce skrzydeł, to…
Od 1,5 roku kieruję marketingiem internetowym w Play. Przez ten czas nasza marka jest niczym rozpędzona lokomotywa TGV. Kolejne inicjatywy nadają nam tylko większy pęd… zatem trudno wskazać jedno takie wydarzenie.
Zobacz również
W życiu zawodowym projektem, który nadał mi skrzydeł była budowa mBank. Jako praktykant, a następnie pracownik jednego z domów mediowych z rodziny OMD, uczestniczyłem w tworzeniu pierwszej komunikacji i launchu mBank. Niezapomniane czasy, wizjonerscy leaderzy i praca z najlepszymi marketerami nad projektem, który obecnie jest 3-cim największym bankiem detalicznym w Polsce. Wówczas mało kto poza nami wierzył w sukces.
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć, to…
Przekonać 5 lat temu dyrektora marketingu wiodącego koncernu FMCG, że warto zainwestować w digital, i że SEM powinien być elementem budżetu proszku do prania.
Oprócz niezrozumienia i powątpiewania musiałem przebić się również przez kpiny, że przecież nikt nie szuka detergentów w Internecie. Niemniej było warto, kampania testowa w Polsce, okazała się sukcesem i zainicjowała wdrożenie innych kampanii online’owych w innych krajach marketera.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
4. Projekt marketingowy, z którego jestem najbardziej dumny, to…
Ostatnie wdrożenie www.play.pl – dzięki wsłuchaniu się w głos klienta, wspólnemu projektowaniu, badaniom, testom i kolejnym optymalizacjom, uzyskujemy jedne z najwyższych w branży konwersje, wysoki poziom satysfakcji i niezwykłą skuteczność. A wszystko to w czystym, prostym designie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…
Wszystkie kampanie szybkich samochodów BMW, Audi, Mercedes… zazdroszczę tematu, tak bliskiego sercu każdego mężczyzny.
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w e-marketingu, to…
Multichannel – spojrzenie na klienta i jego potrzeby holistycznie, a nie z perspektywy kanału. Tak naprawdę dla klienta jesteśmy jedną firmą niezależnie od tego gdzie nas doświadcza.
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu, to…
Wszystko zależy od branży i marki. Ja osobiście jestem dość sceptyczny w stosunku do tzw. native advertising. Głównie z powodu ograniczonej skali, a co za tym idzie niskiego ROI.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Zaufanie i partnerstwo. Tylko dzięki wspólnej pracy można stworzyć rozwiązania najwyższych lotów.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Rynku amerykańskiego – tam wszystko dzieje się 2-3 lata przed nami.
10. Gdybym miał sprzedawać polskie rowery w Holandii, a miałbym nieograniczony budżet na działania e-marketingowe, to…
Przeprowadziłbym analizy tego rynku i zaplanował optymalne działania oraz budżet w ujęciu wartości wykreowanej dla moich udziałowców (wolumen i ROI).
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
Lubię to.
Marcin Winkler, Head of Internet Marketing, Play
Marcin Winkler kieruje zespołem Marketingu Internetowego w P4 (Play) – najdynamiczniej rozwijającym się operatorze komórkowym w Polsce. Prowadzi inicjatywy z obszarów: komunikacji marketingowej online, social media, performance, ecommerce, UX oraz usability i rozwoju portalu.
Wcześniej związany z branżą reklamy jako Account Director, a następnie Managing Director w domu mediowym OMD. Prowadził również liczne projekty jako doradca dla zarządów wiodących firm z branż: Telekomunikacja, FMCG, Usługi Finansowe i Motoryzacja. Posiada rozległe doświadczenia w zakresie efektywności działań marketingowych i optymalizacji ROI.
Marcin Winkler posiada tytuł MBA University of Chicago Booth School of Business (2011), studiował również na warszawskiej SGH i wydziale Psychologii UW.