Niska frekwencja na wyborach czy to parlamentarnych, prezydenckich czy samorządowych, to niestety duży problem, który dotyczy naszego społeczeństwa. Z tego powodu tuż przed tegorocznymi wyborami wiele instytucji rozpoczęło tzw. kampanie profrekwencyjne, których głównym celem jest zachęcenie Polaków, by poszli zagłosować 13 października br.
Byli już raperzy, którzy nawoływali do pójścia na wybory oraz znane osobistości w akcji Fundacji im. Stefana Batorego. Teraz z własną kampanią profrekwencyjną pod hasłem „Idź na wybory. Przejdź do historii” ruszyła stacja telewizyjna Comedy Central Polska.
Zobacz również
W jej ramach stworzono spoty z udziałem aktorów: Laury Breszki, Michała Meyera, Mateusza Króla i Sebastiana Stankiewicza, którzy wcielają się w role wybitnych Polaków – takich jak np. Maria Skłodowska-Curie czy Józef Piłsudski – i zachęcają do pójścia na wybory, jednocześnie obalając najczęstsze wymówki.
Jak tłumaczą twórcy kampanii, kampania jest neutralna politycznie. Spoty są emitowane są na kanałach Comedy Central Polska i Comedy Central Family oraz w mediach społecznościowych.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jako że wybory parlamentarne są już coraz bliżej, poprosiliśmy ekspertów o wskazanie najlepszych i najgorszych ich zdaniem kampanii wyborczych. Które spoty podbiły ich serca, a o których woleliby jak najszybciej zapomnieć?
Słuchaj podcastu NowyMarketing