W ramach promocji nowej, proekologicznej kolekcji butów, marka adidas postawiła na nietypową aktywację – 12 września 2020 roku wszyscy odwiedzający Warsaw Sneaker Store przy ulicy Szpitalnej 4 nie mogli zrobić w nim zakupów. Wejście bowiem tarasowała góra plastikowych śmieci, widoczna również przez witryny sklepu i sięgająca aż po sam sufit.
adidas chciał w ten sposób zwrócić uwagę społeczeństwa na problem nadprodukcji i szkodliwości plastiku – jak zauważyła marka, w każdej sekundzie na świecie produkuje się 11 ton plastiku, zaś w skali roku jest to aż 350 milionów ton.
Zobacz również
W ramach kolekcji Clean Classics marka przeprojektowała kultowe modele adidas Originals tak, by wyeliminować plastikowe odpady – teraz buty posiadają bowiem cholewkę wykonaną w 70% z materiałów pochodzących z recyklingu, podeszwę z gumy odnawialnej oraz sznurówki z papieru pochodzącego z recyklingu. Ponadto, marka usprawniła również proces cięcia materiałów tak, aby zużywać ich jak najmniej oraz wytwarzać minimalną ilość odpadów produkcyjnych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
To kolejna świetna proekologiczna inicjatywa adidasa – nieopodal szkoły Miami Edison High School na Florydzie marka stworzyła boisko do futbolu z ponad 1,8 mln plastikowych butelek.
PS2
W kwietniu 2019 roku marka Adidas zaprezentowała innowacyjne modele obuwia, które można w pełni poddać recyklingowi. Co ciekawe, wykonane są one z plastiku, lecz to właśnie dzięki temu buty mogą zostać przetworzone w nową parę.
PS3
W ramach akcji „Run For The Oceans” marka adidas zobowiązała się przekazać dolara za każdy przebiegnięty kilometr na rzecz programu Parley Ocean School, którego celem jest walka z zanieczyszczaniem zbiorników wodnych plastikiem.