Marka Converse otworzyła wirtualny sklep na oceanicznym wysypisku śmieci, by pomóc w ratowaniu oceanów

Marka Converse otworzyła wirtualny sklep na oceanicznym wysypisku śmieci, by pomóc w ratowaniu oceanów
Z okazji tegorocznego Dnia Ziemi marka Converse ruszyła z ważną inicjatywą, by zwiększyć świadomość na temat ważącej 80 tysięcy ton plastikowej wyspy oraz zaprojektować i sprzedać prototypy w duchu zrównoważonego rozwoju. Wszystko po to, aby pomóc w ratowaniu oceanu.
O autorze
1 min czytania 2021-04-27

Ciesząca się złą sławą Wielka Pacyficzna Plama Śmieci – zlokalizowana na Oceanie Spokojnym  pomiędzy Hawajami a Kalifornią – obejmuje 1,6 mln kilometrów kwadratowych i zawiera szacunkowo 80 milionów ton plastiku. W związku z tym marka Converse postanowiła podjąć działania i uruchomić na niej w pełni wirtualny sklep.

W Renew Labs, bo taką nazwę nosi obiekt, sprzedawana jest limitowana kolekcja prototypów trampek stworzonych stworzonych przez ponad 40 członków społeczności All Stars. Natomiast dochód ze sprzedaży butów zostanie przekazany na sfinansowanie usunięcia „Śmietniska” i zamknięcia go na dobre. 

– Każdego roku do oceanu trafia 80 tysięcy ton plastiku, a globalnie mniej niż 10% plastiku jest  poddawane recyklingowi. Więc choć zamknięcie sklepu nie oznacza końca problemu, mamy nadzieję, że zwiększy świadomość nas wszystkich i przyszłych pokoleń, aby pomóc znaleźć zrównoważone rozwiązania – mówi Varsha Yajman, rzeczniczka sprawiedliwości klimatycznej i członkini All Stars, która kieruje uruchomieniem sklepu.  

Co ciekawe, wszystkie prototypy sneakersów zostały zaprojektowane przy użyciu technik o niskim wpływie na środowisko – niektóre modele wykorzystują nowe i zaawansowane technologie, takie jak tusz stworzony z wychwyconych zanieczyszczeń powietrza lub farba wyhodowana przez bioluminescencyjne mikroby, inne sięgają do bardziej tradycyjnych rzemiosł, używając naturalnie występujących barwników z korzeni i jagód, a nawet resztek kwiatów nagietka z Día De los Muertos, które zazwyczaj lądują na wysypisku śmieci. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sklep Renew Labs, stworzony przez Virtue, agencję powstałą z VICE, to środowisko 360° Mixed  Reality, które daje odwiedzającym z całego świata doświadczenie przebywania i robienia  zakupów na „Śmietnisku”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Adidas postanowił w nietypowy sposób zwrócić uwagę na problem nadprodukcji i szkodliwości plastiku w ramach premiery nowej, proekologicznej kolekcji Clean Classics – na wystawie warszawskiego sklepu Warsaw Sneaker Store pojawiła się góra plastikowych śmieci, która tarasowała wejście do środka.

PS2

Converse kontynuuje swój projekt City Forest i tworzy kolejne murale wykonane farbami fotokatalitycznymi, które eliminują cząsteczki zanieczyszczeń z powietrza.