Marka JBC rezygnuje z oznaczenia płci na ubraniach dla dzieci

Marka JBC rezygnuje z oznaczenia płci na ubraniach dla dzieci
Jeden rodzaj ubrań - dedykowany zarówno dla chłopców, jak i dla dziewczynek. Belgijska marka odzieży dziecięcej zaczyna produkować odzież neutralną płciowo.
O autorze
1 min czytania 2021-08-16

Różowe spódniczki dla dziewczynek, a niebieskie (najlepiej z nadrukiem samochodów) spodenki dla chłopców? Już od dawna mówi się o tym, że nie powinno się wtłaczać dzieci w sztywne ramy konwenansów, nawet tych związanych z ubraniami. Mimo to wciąż wiele dziecięcych marek odzieżowych produkuje oddzielne kolekcje ze względu na płeć. Belgijska marka JBC zdecydowała, że chce walczyć z stereotypami ograniczającymi wolność i dziecięcą otwartość na świat – z tego powodu firma wypuściła uniwersalną linię ubrań neutralnych płciowo. 

Ubrania z metką JBC nie będą miały już oznaczenia wskazującego na przeznaczenie dla chłopców lub dziewczynek – ubrania bez względu na wzór, czy kolor mogą być noszone przez wszystkich, bez względu na płeć. Jedyną informacją na produkcie będzie oznaczenie dotyczące wieku, aby bez większego problemu klienci mogli rozróżnić ubrania dla niemowląt, dzieci oraz nastolatków.

Marketingowa decyzja marki JBC jest swego rodzaju manifestem mówiącym o tym, że to nie ubranie definiuje człowieka, ale jego marzenia, plany i zainteresowania. Aby o tym przypominać klientom marki, do ubrań zostaje zawsze dołączona kolorowanka zatytułowana „Dream outside the Lines” (z jęz. ang. „Śniąc poza granicami”), dzięki której rodzice dodatkowo mogą wytłumaczyć swoim pociechom, że najważniejsze są ich wybory a nie to, jaką mają płeć. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kontynuacją nowej strategii marki będzie wypuszczenie specjalnej linii ubrań z napisami mówiącymi o marzeniach zawodowych dzieci (np. nadruk „Kiedy dorosnę, chcę być dyrektorem/weterynarzem/twórcą gier”). Kolekcja ma być oczywiście dedykowana zarówno dla dziewczynek, jak i dla chłopców. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Podobny projekt kilka lat temu zainicjowała Celine Dion i twórcy marki odzieżowej dla dzieci Nununu. Ich wspólna kolekcja zaprojektowana składała się z neutralnych płciowo ubrań dla najmłodszych.

PS 2 

Pink tax czy inaczej „różowy podatek” to określenie na przepłacanie za produkty tej samej jakości ze względu na ich dedykowanie kobietom. Według firmy European Wax Center przeciętna kobieta przepłaca nawet 1351 dolarów rocznie za produkty. Jak wygląda pink tax w praktyce?