Perrier, należące do koncernu Nestlé, zmieni swoje opakowania na bardziej przyjazne dla środowiska. Jak możemy się domyślać, producent stawia na plastik z recyklingu, ale tym razem wykorzystana technologia związana z obróbką surowca jest dużo bardziej zaawansowana i daje nadzieję na przełom w branży opakowaniowej.
Do produkcji nowych butelek wody Perrier zostanie wykorzystany recykling enzymatyczny, inaczej zwany technologią Carbios. Ta technologia pozwala przetwarzać każdy rodzaj PET niemal bez ograniczeń z zachowaniem jego najwyższej jakości materiału.
Zobacz również
Na czym polega Carbios? Technologia wykorzystuje enzymy pochodzące z naturalnie występujących mikroorganizmów, które rozkładają PET na części składowe. Dzięki temu producent może wykorzystywać każdy rodzaj tworzywa PET, niezależnie od jego barwy i formy, przez którą plastik nie mógł być poddany zwykłemu procesowi recyklingu mechanicznego. Teraz dostanie on drugie życie – dzięki nowemu procesowi powstały już pierwsze prototypowe butelki Perrier o pojemności 0,5 l. Charakterystyczne zielone opakowania przeszły badania pod kątem jakości, bezpieczeństwa i wytrzymałości na ciśnienie wody z bąbelkami.
Warto wiedzieć, że PET uzyskiwany z recyklingu enzymatycznego pod względem właściwości i jakości odpowiada materiałowi pierwotnemu, dzięki czemu może być wielokrotnie wykorzystany do produkcji nowych butelek. Tak naprawdę ta technologia daje możliwość stworzenia nieskończonego i w pełni zamkniętego obieg plastiku, co czyni go z pewnością znacznie bardziej ekologicznym niż dotychczasowe metody recyklingowania tego materiału. Poza Nestlé Waters, z recyklingu enzymatycznego korzystają także inne marki m.in. L’Oréal, PepsiCo and Suntory Beverage & Food Europe.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
NEBOA, producent kosmetyków do pielęgnacji włosów i skóry głowy, jako pierwsza polska marka kosmetyczna podjęła zobowiązanie codziennej dbałości o Planetę w myśl filozofii RESPECT THE NATURE, stawiając na unikalny koncept w zakresie produkcji opakowań kosmetyków. Są one wytwarzane z plastiku wydobytego z oceanów.
PS 2
Ekomarketing to nie tylko recykling i produkty wykonane z ekologicznych materiałów. Jeśli faktycznie jako konsumenci chcemy dbać o planetę, musimy przede wszystkim mniej kupować i wykorzystywać to, co mamy już pod ręką. IKEA podpowiada, jak na nowo wykorzystać ich topowe produkty.