Chcesz poznać dane, które pomogą Ci tworzyć lepsze webinary? Po prostu pobierz bezpłatny raport State of Online Events. To najprostszy sposób na przyjrzenie się innym ekspertom i liderom poszczególnych branż. Znajdziesz w nim także sporo praktycznych wskazówek. A poniżej zebrałem dla Ciebie najważniejsze informacje dotyczące wykorzystania webinarów przez marketerów.
Pobierz raport State of Online Events
Zobacz również
Branże w świecie webinarów: marketerzy na topie
Po raz kolejny zdecydowaliśmy się spojrzeć na wydarzenia, które miały miejsce na ClickMeeting w poprzednim roku, z perspektywy ekspertów reprezentujących różne branże i ich liderów. Do jakich wniosków doszliśmy?
Największe grono użytkowników (26%) to tak zwani power userzy, czyli użytkownicy, którzy korzystają z narzędzi w bardzo zróżnicowanych celach i tworzą wydarzenia o różnym charakterze. Może nim być więc np. właściciel firmy szkoleniowej, który przede wszystkim oferuje kursy online. Część czasu poświęca na bezpłatne webinary, które pozwalają mu docierać do nowych odbiorców. Regularnie spotyka się też ze swoimi współpracownikami, aby opracowywać nowe pomysły i omawiać sprawy organizacyjne. Poza tym cyklicznie organizuje dużą konferencję online, w której biorą udział inni przedstawiciele jego branży. Niekiedy trudno więc jednoznacznie określić podstawowy sposób wykorzystania platformy.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Drugie miejsce zajęli marketerzy – tę branżę reprezentuje niemal co czwarty użytkownik ClickMeeting. To taki sam wynik jak w zeszłym roku. Podium zamykają szkolenia i consulting, a dalej znalazła się edukacja, medycyna i spotkania biznesowe.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak widać, znaczenie webinar marketingu nie przestaje rosnąć. Wręcz przeciwnie: należy wziąć pod uwagę, że również sporo wydarzeń tworzonych przez power userów miało marketingowy charakter. Bez cienia przesady można więc stwierdzić, że dziś webinary równie często mają wydźwięk marketingowy, co edukacyjny. Ba, bardzo często te dwie perspektywy się ze sobą przenikają.
Webinary w pracy marketera: jak wyglądał 2023?
Pora przyjrzeć się bliżej wynikom, jakie udało się wypracować w ciągu roku statystycznemu przedstawicielowi branży marketingu. Oczywiście może być nim zarówno ekspert zajmujący się na przykład digital czy content marketingiem, jak i przedsiębiorca, który samodzielnie rozkręca swoje działania promocyjne, korzystając z webinarów.
W 2023 roku marketer stworzył średnio 89 wydarzeń, podczas których zgromadził 2062 uczestników. W obu przypadkach to sporo więcej niż wyniosła średnia dla wszystkich branż (89% więcej wydarzeń i 217% więcej uczestników). O czym nam to mówi? Przede wszystkim pokazuje olbrzymi potencjał webinarów. Pamiętaj, że każdy unikalny użytkownik, który rejestruje się na Twoje wydarzenie, to potencjalny lead sprzedażowy. I to nawet jeśli nie weźmie w nim udziału!
Oczywiście wydarzenia marketingowe rządzą się swoimi prawami. Długość ich trwania jest zbliżona do średniej, która wyniosła 106 minut, ale zdecydowanie krótsza jest przeciętna sesja uczestnika. W tym przypadku tak zwany wskaźnik zaangażowania to 56%. Nadal nieźle, biorąc pod uwagę format takich wydarzeń. Uczestnicy często wpadają na chwilę, aby zaznajomić się np. wyłącznie z interesującym ich punktem programu. Nie czują się także zobowiązani, aby zostawać do końca. Przecież nie jest to obowiązkowe. Poza tym wielu użytkowników rejestruje się na webinar, aby uzyskać nagranie po jego zakończeniu (co warto im zapewnić).
Wnioski? Jeżeli organizujesz webinar marketingowy, skup się na merytoryce i problemach swoich klientów. Dostosuj format wydarzenia do konkretnego etapu lejka. Inny profil sprawdzi się na samej górze, kiedy zależy Ci na budowaniu świadomości marki, a inny będzie skuteczny w kampaniach sprzedażowych.
Lider branży zgromadził najwięcej uczestników
Teraz pora na lidera. To firma, która dzięki otwartym webinarom zdobywała cenne leady sprzedażowe. Za pośrednictwem platformy oferowała również konsultacje, dema produktowe i szkolenia dla klientów i partnerów w sieciach afiliacyjnych.
Lider branży zorganizował w 2023 roku aż 2437 wydarzeń. Daje to średnio 48 wydarzeń w ciągu tygodnia. Jak łatwo obliczyć, to 50 razy więcej niż średnia dla wszystkich użytkowników platformy. Efekt musi być imponujący! W ciągu roku liderowi branży marketingu udało się zgromadzić dokładnie 28 258 uczestników. To o 4247% więcej w porównaniu do średniej. Przeciętnie na jednym wydarzeniu gościło niemal 12 osób. Przeciętne wydarzenie organizowane przez lidera branży marketingowej trwało 55 minut. Jednocześnie przeciętna sesja użytkownika to 26 minut, więc współczynnik zaangażowania wynosi 47%.
Przeczytaj więcej w raporcie (+ mały bonus)
Na tym kończymy naszą krótką zajawkę raportu. Więcej interesujących danych, w tym portrety ekspertów i liderów innych branż, znajdziesz w pełnej wersji raportu (nie musisz scrollować: KLIK). Poznasz również kilka praktycznych wskazówek, które pozwolą Ci tworzyć bardziej atrakcyjne i angażujące wydarzenia. Przykład? Bardzo proszę. Z naszej analizy wynika, że webinary najlepiej organizować w czwartek o godzinie 16:00. Środowe i wtorkowe popołudnie też będzie całkiem ciekawą opcją, lepiej natomiast unikać weekendu i jego okolic.
Przyjemnej lektury!
Artykuł reklamowy powstały we współpracy z ClickMeeting.