Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

SPRAWDZAM

Marketingowa 11: Sylwia Skorupińska

Marketingowa 11: Sylwia Skorupińska
– Ważne jest, aby marketing odpowiadał na potrzeby klienta oraz współczesnego świata, tworząc jasną, uczciwą komunikację, bez technik manipulacji czy wywierania wpływu – z Marketingową 11 mierzy się Sylwia Skorupińska, dyrektor marketingu w Volvo Firma Karlik.
O autorze
3 min czytania 2024-06-12

>>> Sprawdź pozostałe teksty z cyklu „Marketingowa 11„.

1. W marketingu najważniejsze jest…

To zależy. W mojej opinii, gdy marketing zna swoją funkcję, czyli bycie siłą wsparcia dla biznesu – wtedy rozmawiając i współpracując z działami, powstają wartościowe i skuteczne aktywności oraz kampanie. Najważniejsze przy każdym działaniu jest zawsze zadanie pytań: Dlaczego? Po co? Dla kogo? I co chcemy osiągnąć?/Jakie mamy cele?

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

To zawsze te działania, które są marketingiem z elementami edukacji, społecznej odpowiedzialności, np. projekt współpracy ze Spółdzielnią Socjalną Furia oraz Fundacją Fiona. W 2018 roku, wraz z pracownikami z naszej grupy CSR, stworzyliśmy pierwsze prototypy toreb szytych ze zużytych banerów reklamowych oraz pasów bezpieczeństwa, wykorzystując materiały, które trafiłyby jako odpad na wysypisko.

Projekt ewoluował przez lata, dziś wspólnie tworzymy nie tylko torby z banerów w różnych wersjach, ale też pokrowce na ubrania czy plecako-worki. Naszymi zleceniami dajemy pracę osobom w spectrum autyzmu, które na otwartym rynku nie mają szans na znalezienie zatrudnienia, a dodatkowo, od każdej sprzedanej sztuki, przekazujemy określoną kwotę na Fundację Fiona, której celami są integracja, aktywizacja oraz przeciwdziałanie wykluczeniu osób niepełnosprawnych, osób w spektrum autyzmu i innych wykluczonych lub zagrożonych wykluczeniem z życia społecznego.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. Volvo Firma Karlik

Słuchaj podcastu NowyMarketing

3. Najtrudniejsze zawodowo wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Praca z ludźmi i z ich oczekiwaniami. Choć jestem wciąż osobą ciekawą ludzi i otaczającego nas świata, to jednak praca z innymi, gdy jest się świadomym managerem, jest wyzwaniem w codziennej pracy. W każdym zespole znajdują się specjaliści o różnych typach osobowości, wartościach i podejściu do pracy. Zrozumienie i skuteczne zarządzanie tą różnorodnością jest wyzwaniem, ale też kluczem do stworzenia efektywnego i zgranego zespołu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…

Zbudowanie od podstaw i rozwijanie nowego działu w firmie – Business Development Center. To nasze biuro obsługi klienta, gdzie wykwalifikowani konsultanci, opiekują się całą komunikacją w ruchu przychodzącym i wychodzącym, korzystając z różnych narzędzi, platform i systemów. Rozpoczynaliśmy od jednego konsultanta, którego głównym zadaniem była praca na leadach generowanych przez dział marketingu dla sprzedaży. Dziś to sześcioosobowy team, który prowadzi obsługę klienta bez względu na zakres zgłoszenia (np. likwidacja szkody, umówienie na przegląd, wycena części, umówienie jazdy testowej, zapytanie o nowy lub używany samochód czy zaproszenie klienta na wydarzenie).

5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…

Nie umiem zazdrościć. Gratulowałam agencji White Bits i jestem fanką ich kampanii: „Broń bobrze bez kasku!” (kampania społeczna z wykorzystaniem AI). To jedna z tych akcji, które wiem, że mogą być inspiracją i nowym know-how dla wszystkich z branży marketingowej.

fot. Facebook

6. Najbardziej obiecujące trendy w marketingu, to…

Społeczna odpowiedzialność, ekologia, szczerość, autentyczność i naturalność w komunikacji marketingowej, marketing lokalny. Żyjemy w czasach bardzo dużej aktywności, otoczeni nadmiarem bodźców oraz zmian, które dziś nie następują jedna po drugiej, ale wydarzają się równolegle tu i teraz. Ważne jest, aby marketing odpowiadał na potrzeby klienta oraz współczesnego świata, tworząc jasną, uczciwą komunikację, bez technik manipulacji czy wywierania wpływu.

Marki mają swoje wartości, starają się być kojarzone z konkretnymi emocjami, często mówią w komunikacji o swojej misji i celach, jakie chcą realizować w najbliższej przyszłości. Budowanie relacji marki z klientem można porównać do relacji międzyludzkich, najbardziej wartościowe oraz najtrwalsze są te oparte na szczerości, wspólnych wartościach i uczciwym dialogu.

Konsumenci są dziś bardzo świadomi w wyborach i działaniach. Często też potrafią być bardzo zaangażowani, gdy marka potrafi kreować, inicjować projekty, które mają wartość społeczną lub edukacyjną. Takie doświadczenia posiadam z naszych działań, np. kursów udzielania pierwszej pomocy oraz zabezpieczenia miejsca wypadku, Szkoły Bezpiecznej Jazdy, edukacji dzieci w zakresie tego, co każdy z nas może zrobić w naszej lokalnej społeczności, aby zadbać o planetę czy edukacji z zakresu elektromobilności. Wszystkie te wydarzenia zawsze cieszyły się dużym zainteresowaniem, a uczestnicy po zajęciach często podkreślali w wypowiedziach, że właśnie takie akcje marek są wartościowe i wciąż potrzebne.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Marketing automation, gdy tworzone scenariusze lub komunikacja realizowana przez boty są efektem i działaniem tylko dla optymalizacji oraz redukcji kosztów. Bez dobrej strategii, badania zachowań oraz potrzeb klientów to nie będą efektywne i skuteczne rozwiązania. Opieka nad klientem czy cykl życia klienta to coś więcej niż lista najczęściej zadawanych pytań lub schemat powtarzalnych tematów.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Komunikacja, szczerość, otwartość i zaufanie. Kiedy one działają to jest flow. Wówczas współpraca, dla każdej ze stron, to owocne doświadczenie, gdzie wspólnie osiągamy cele, ale też uczymy się i stale rozwijamy w tym, co nowe.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Obserwacji i doświadczania życia oraz rozmów z ludźmi.

10. Moja kampania marzeń…

Kampania społeczna. Więcej nie zdradzę, ale mam kilka tematów, w których widzę duży potencjał.

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

Jest to obszar, w którym czuję spełnienie zawodowe. Może brzmi to dziwnie, ale w tej wersji marketingu, w którym dziś jestem, mogę nie tylko korzystać z moich umiejętności, wiedzy, doświadczenia i kreatywności, ale mam także ogromną radość, gdy mogę obserwować rozwój specjalistów, którymi mam przyjemność kierować jako dyrektor marketingu.

Sylwia Skorupińska

Zajmuje stanowisko Dyrektora Marketingu i jest odpowiedzialna za pracę dwóch zespołów specjalistów: działu marketingu marki Volvo i Volvo Selekt oraz BDC (Business Development Center – działu odpowiedzialnego za komunikację z klientem i jego opiekę).