Zacznijmy od badań. O tym, jak postrzegany w społeczeństwie jest Dzień Kobiet, mówi raport serwisu Prezentmarzeń. Znajdziesz w nim również odpowiedź na pytanie, jakie są współczesne kobiety. >>> Sprawdź.
PBI i Gemius, na bazie danych z Mediapanelu, odpowiadają również na pytanie, jak Polki korzystają z internetu? Jakie strony je interesują? Ile czasu spędzają online? >>> Sprawdź.
Kolejne badania opublikowała również firma Imker. W publikacji szuka odpowiedzi na to, co tworzą i jak zarabiają ekspertki, edukatorki i liderki. Wyniki jasno pokazują, że kobiety wciąż zarabiają mniej niż mężczyźni zajmujący analogiczne stanowiska.

Avon i Feminoteka w kampanii społecznej przypominają o prawach kobiet
Dzień Praw Kobiet i Pokoju na Świecie – tak właśnie brzmi pełna nazwa święta obchodzonego 8 marca. O czym przypominają Avon i fundacja Feminoteka. Inicjatywa oddaje głos kobietom i celebruje ich prawa.
W sobotę 8 marca 2025 roku w Warszawie przedstawicielki fundacji będą rozdawać przypinki i wlepki, przypominające o sile kobiet oraz ich niezbywalnych prawach. Do akcji zostały zaproszone również influencerki m.in. @porysunki, @paniodfeminatywow, @babka_od_histy.
Dodatkowo, przez cały marzec Feminoteka będzie prowadzić zrzutkę z prezentami, aby zebrać środki na fundusz pomocowy, który umożliwi wsparcie kobiet w potrzebie. Avon stworzył również limitowaną edycję swoich bestsellerowych produktów. W marcu br. 100 proc. zysku z zakupu limitowanych kosmetyków trafi do fundacji Feminoteka.
Marketingowy Miesiąc Kobiet 2025 organizowany przez More Bananas
Agencja More Bananas organizuje w marcu 2025 roku serię webinarów prowadzonych przez ekspertki z branży marketingowej. Cały dochód z cegiełek zostanie przekazany na rzecz Centrum Praw Kobiet. W programie przewidziano sześć webinarów na różne tematy związane z marketingiem, m.in.:
- 12.03.2025, godz. 14:00 – „Influencer marketing w 2025 roku: szanse i zagrożenia” prowadzony przez Angelikę Dąbek.
- 13.03.2025, godz. 10:00 – „Wideo content – triki i porady, jak się nagrywać” prowadzony przez Maję Kaczor.
- 18.03.2025, godz. 15:00 – „W strategii, jak w związku: ghosting, gaslighting i toksyczne relacje z klientami” prowadzony przez Annę Ledwoń-Blachę.
Pełen harmonogram i szczegóły dostępne są na stronie More Bananas.
Douglas „Powiedz jej to głośno w Dzień Kobiet”
Douglas Polska wystartowała z kampanią, w której zachęca do dawania komplementów, by podkreślić indywidualne piękno drugiej osoby. Jak dodaje marka, jedno zdanie może dodać skrzydeł i odmienić dzień. Akcja połączona jest z promocjami dostępnymi w drogerii.
Dove i Rossmann prezentują „Album Piękna”
W ramach akcji „Album Piękna” marka Dove we współpracy z Rossman Polska zachęcały kobiety do udziału w projekcie i przeprowadziły rekrutację w aplikacji tej drogerii. Spośród 3000 zgłoszeń z całej Polski wybrano 15 kobiet, które wzięły udział w sesji zdjęciowej, zrealizowanej przez fotografkę Zuzannę Krajewską i opowiedziały swoje życiowe historie dziennikarce Justynie Kopińskiej. W oparciu o sesję powstał właśnie wydany w druku artystyczny album, z krótkimi historiami i fotografiami prezentowanych kobiet. Celem akcji było pokazanie, że prawdziwe piękno Polek jest bardzo różnorodne. >>> Czytaj więcej.
YSL Beauty zwraca uwagę na temat przemocy w związku partnerskim
YSL Beauty rozpoczęło kampanię „Don’t Call It Love”, która ma na celu podniesienie świadomości na temat przemocy w związku partnerskim. Marka nawiązała współpracę z nagradzaną reżyserką Léą Ceheivi, która stworzyła specjalny klip. Na pierwszy rzut oka film przypomina „typową” reklamę luksusowych perfum. Zawiera jednak dyskretne znaki, które zwracają uwagę na to, że jedna ze stron związku nie zachowuje się w odpowiedni sposób. >>> Czytaj więcej.
GUESS w sportowych klimatach na Dzień Kobiet
Siła współczesnej kobiecości nigdy nie była tak obecna w kulturze sportowej jak dzisiaj. Od bieżni po wspinaczkę, kobiety zmieniają przyszłość sportu dzięki swojej sile, nieustępliwej determinacji i ciągłej chęci doskonalenia się. Z okazji Dnia Kobiet marka GUESS ruszyła z kampanią, która oddaje hołd sile i determinacji współczesnych kobiet w świecie sportu. W tegorocznej odsłonie w roli ambasadorek wystąpiły: Angelika Wątor, Oriane Bertone, Clara Fernández, Darja Varfolomeev, Dalia Kaddari i Daryll Neita.
„Muzeum Patriarchatu”
Jean-Christophe Royer i Margaux Ferrand z Artefact 3000 oraz organizacja En Avant Toute(s) stworzyły fikcyjne „Muzeum Patriarchatu”. W projekcie wykorzystano fikcję i siłę reklamy, zakwestionowano miejsce patriarchatu w naszym społeczeństwie i zachęcono do bardziej egalitarnej przyszłości.
Choć Muzeum Patriarchatu to dziś twór jedynie wirtualny, to 28 lutego 2025 roku w paryskim ośrodku Ground Control stowarzyszenie En Avant Toute(s) zorganizowało wieczór immersyjny. Jego uczestnicy mogli bardziej dosłownie przekonać się, jak mógłby wyglądać świat, gdyby patriarchat i nierówności płciowe odeszły do historii.
Jak marki wspierają zdrowie kobiet
Coraz więcej firm angażuje się w działania na rzecz kobiecego zdrowia, oferując innowacyjne produkty i rozwiązania. Sprawdź, które marki podejmują realne inicjatywy i w jaki sposób wpływają na życie kobiet. Przegląd przygotowała Izabela Komorowska, Insight Specialist CSA w Havas Media Network. >>> Czytaj więcej.
Akcja Biustowniczki
Wszystkie kobiety, które chcą zadbać o swoje zdrowie, do udziału w bezpłatnych badaniach USG piersi zapraszają twórcy akcji Biustowniczki. 7 i 8 marca br. w godzinach 10-20 we wrocławskiej Galerii Dominikańskiej można skorzystać z mobilnego gabinetu lekarskiego. Akcja kierowana jest do kobiet w wieku od 18 do 35 lat.