O roku 2018 dla marki eurobank opowiada Monika Talaga, dyrektor Departamentu Marketingu eurobanku, juror Effie 2018.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Największy sukces marki eurobanku w 2018 roku
W 2018 r. wystartowaliśmy z nową platformą komunikacyjną marki. Zależało nam na tym, by wykorzystując motyw wampirów, opowiedzieć o codzienności klientów banków w niecodzienny sposób. Wyniki, które udało nam się osiągnąć, świadczą o tym, że był to bardzo udany ruch.
Najtrudniejsze wyzwanie w 2018 roku
Utrzymanie dynamiki sprzedaży, pomimo niższego poziomu wydatków na komunikację.
Trzy najciekawsze akcje w 2018 roku
1. Wdrożenie nowej platformy komunikacyjnej z wampirami.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
2. Wdrożenie nowej strony www, bardziej przyjaznej dla użytkownika
Słuchaj podcastu NowyMarketing
3. Akcja krwiodawstwa „Krew jest dobra”, zorganizowana z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa z Wrocławia
Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami
Nowa platforma komunikacyjna przerosła nasze oczekiwania zarówno pod względem sprzedażowym, jak i wzrostu wskaźników marketingowych marki eurobanku.
Mierniki efektywności działań marketingowych
Realizację celów sprzedażowych i efektywności działań mierzymy w zależności od kanału sprzedaży oraz poziomu decyzji. Na poziomie strategicznym mierzymy ROI poszczególnych mediów, typów komunikatów. Na poziomie taktycznym oceniamy krótkoterminową efektywność działań, głównie digital, uwzględniając długość procesu decyzyjnego oraz rolę poszczególnych kanałów.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2018 roku
Niezmiennie TV, choć coraz istotniejszą rolę z roku na rok odgrywa kanał online. Dotyczy to szczególnie produktów w pełni dostępnych przez internet dla nowych klientów, np. pożyczki przez internet.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku
W piłce nożnej trenerzy bardzo często postępują w myśl zasady, że „zwycięskiej jedenastki się nie zmienia”. My również będziemy trzymać się wypracowanej strategii mediowej, choć niezmiennie jesteśmy otwarci poszukiwanie i testowanie nowych narzędzi i kanałów.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
Wydaje się, że na sile przybiera teraz przede wszystkim transparentność komunikacji z klientem. Znaczenia będzie nabierała komunikacja nastawiona na dialog, a nie tylko jednostronne przekazy.
Budżet na działania digitalowe
Budżet na 2019 r. będzie podobny do 2018 r. zarówno pod względem wielkości, jak i struktury. Na digital przeznaczymy około 40 proc.
Kto odpowiada za działania marketingowe i digitalowe?
Dział marketingu eurobanku składa się z 16 osób. W 2018 r. przetarg na obsługę marki eurobanku w ATL i digital wygrał Leo Burnett. Agencja BTL – MullenLowe, digitalowa – Great Open House.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
Jesteśmy w trakcie hossy, więc branża ma się dobrze. Coraz częściej słyszy się jednak, że należy przygotowywać się na nadejście kryzysu, który na pewno uderzy w branżę marketingową.
Trzy najważniejsze cele i plany na 2019 rok
- Umacnianie pozycji w obszarze kredytów gotówkowych.
- Silna pozycja na rynku pożyczek przez internet.
- Elastyczność w działaniu w zależności od sytuacji rynkowej.