Pozostałe podsumowania roku 2019 przeczytasz tu >
Zobacz również
O roku 2019 dla marki innogy Polska opowiada Ewa Midak, senior manager Obsługi Klientów Masowych i Marketingu.
Największe sukcesy innogy w 2019
Miniony rok dla marki innogy był bardzo istotny. Rozpoczęliśmy kilka projektów kluczowych z punktu widzenia naszej misji i wizji. Idea jaka przyświeca naszej firmie to Zero Emission Future, czyli przyszłości, w której energia będzie wytwarzana w sposób ekologiczny i zeroemisyjny. W zeszłym roku podjęliśmy ważne kroki w tym kierunku.
Uruchomiliśmy pierwszy w Warszawie i największy w Polsce, a także jeden z największych w Europie, w pełni elektryczny car sharing. Flota naszej usługi oparta została o 500 samochodów BMW i3, które nie powodują lokalnej emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Drugim projektem, wpisującym się w ideę redukcji śladu węglowego jest inicjatywa „innogy goes green”. Jest to projekt holistyczny, który promuje proekologiczne rozwiązania zarówno w naszej firmie, jak i poza nią. W jego ramach m.in. zrezygnowaliśmy z wody w plastikowych butelkach na rzecz warszawskiej kranówki i wprowadziliśmy ekologiczny papier. Naszych klientów zachęcamy również do skorzystania z serwisu Moje innogy i przejścia na usługę e-faktury. Wszystko, by możliwie maksymalnie ograniczyć zużycie papieru.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W ramach „innogy goes green” przygotowujemy i promujemy także produkty wspierające odnawialne źródła energii. Na bieżąco sprawdzamy opinie na nasz temat wśród naszych Klientów,. Dzięki temu wiemy, kierunek w którym idziemy jest również bliski im na co dzień.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najtrudniejsze wyzwania dla innogy w 2019
Wyzwaniem, przed którym od lat stoi cała branża energetyczna jest to, w jaki sposób jest postrzegana przez klientów. Pomimo tego, że jesteśmy obecni na co dzień w życiu naszych klientów to większość Warszawiaków myśli o prądzie, dopiero gdy go zabraknie. Mierzenie się z tym to ciągła praca, którą podejmujemy w innogy. Prowadzimy aktywnie działania promocyjne, komunikacyjne i edukacyjne mające na celu budowanie relacji z naszymi klientami.
Kolejnym wyzwaniem, z jakim się mierzymy to zmieniający się profil klienta. Świat coraz bardziej przyspiesza, a konsumenci razem z nim. Są coraz bardziej mobilni, mają stały dostęp do technologii, korzystają z wielu aplikacji i są aktywni praktycznie przez całą dobę. W związku z tym potrzebują rozwiązań, które są wygodne w obsłudze, a jednocześnie zawsze dla nich dostępne. Dlatego w innogy, tworząc nowe rozwiązania i digitalizując nasze usługi, zawsze koncentrujemy się na kliencie, tak by spełnić jego oczekiwania. Bierzemy na siebie trudne zagadnienia, by klientom było łatwiej. Dążymy do prezentacji oferty w sposób nowatorski, a jednocześnie przejrzysty.
W dobie digitalizacji, nie zapominamy o potrzebie drugiej bardzo licznej grupy odbiorców naszych usług – seniorów. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że nasze rozwiązania obsługowe dla tej grupy, pod wspólną nazwą Strefa Silver, zostały wyróżnione certyfikatem OK Senior. W tym roku wprowadziliśmy szereg udogodnień, tak aby klienci mieli z nami jak najlepsze doświadczenia.. Wśród nich znajdują się m.in. dedykowana infolinia, specjalne materiały informacyjne, czy też darmowa pomoc obsługi prawnej dla klientów, którzy padli ofiarami nieuczciwych praktyk sprzedawców energii elektrycznej. Fakt, że jesteśmy pierwszym w Polsce sprzedawcą energii, który został wyróżniony tym certyfikatem, daje nam poczucie, że obraliśmy dobry kierunek i podjęliśmy bardzo potrzebne działania.
Kluczowe kanały komunikacji marketingowej dla innogy
Jako marka jesteśmy bardzo związani z Warszawą, dlatego chętnie bierzemy udział w inicjatywach miejskich i angażujemy się w życie stolicy. Takie działania dają nam możliwość bezpośredniego kontaktu z naszymi klientami, co niewątpliwie stanowi ogromną wartość. W ubiegłym roku innogy zaangażowała się w takie wydarzenia jak: Wianki nad Wisłą, Multimedialny Park Fontann, Koncerty Chopinowskie oraz letnie kino innogy na Polu Mokotowskim.
Wszystkim tym atrakcjom towarzyszyła inicjatywa „Eko lato z innogy”. Oprócz zapewnienia dobrej zabawy, chcieliśmy zainspirować warszawiaków do wyboru bardziej ekologicznych rozwiązań w życiu codziennym. Podczas letnich wydarzeń promowaliśmy więc ekologiczny styl życia oraz powstałe w zgodzie z nim nasze nowe produkty i usługi jak: innogy go! czy też oferta zakupu energii elektrycznej Nowa Energia dla Warszawy.
Ten rok zakończyliśmy postawieniem pod Pałacem Kultury 480 metrowej instalacji informującej o poziomie smogu w Warszawie. Zero Emission Store, jak nazwaliśmy tę instalację, był zasilany za pomocą energii z paneli fotowoltaicznych i nie emitowała zanieczyszczeń. Futurystyczna instalacja z włóczki i światła, zmieniała kolor w zależności od poziomu smogu w stolicy.
Podjęte w ubiegłym roku przedsięwzięcia przynosiły bardzo dobre efekty. Podobnie postrzegamy sytuację z działaniami komunikacyjnymi online i w social mediach. Były to dla nas ważne kanały komunikacji i to w 2020 roku raczej się nie zmieni. Promocję naszych rozwiązań będziemy niezmiennie prowadzili także za pośrednictwem portalu obsługowego Moje innogy. Niektóre kampanie, tak jak i w latach ubiegłych, trafią zapewne również do mediów drukowanych, czy też pojawią się w outdoorze.
Trendy marketingowe, które wydają się najbardziej obiecujące dla innogy
Obecnie w marketingu wyróżnia się przede wszystkim trend wspierania działań proekologicznych. Zarówno komunikacja marketingowa, jak i wszelkie podejmowane przez marki aktywności skupiają się wokół edukacji i wsparcia ograniczania śladu węglowego. To trend bliski także naszym ideom, co widać chociażby na przykładzie akcji „innogy goes green”.
Od kliku lat stale obserwujemy rosnące znaczenie storytellingu. Wpisywanie działań promocyjnych marki w szerszy kontekst i opowiadanie historii to element strategii marketingowych, bez którego żadna licząca się firma nie może się obejść. Kolejnym krokiem jest pokazanie, że za opowiadanymi historiami stoją również realne działania. Także my, jako innogy, chcemy pokazywać, że wszystkie podejmowane przez nas aktywności mają wymierny efekt i prowadzą do obranego celu. Takie usługi jak innogy go!, czy inicjatywa „innogy goes green” same w sobie nie stanowią ostatecznego rozwiązania kwestii smogu, czy zanieczyszczenia planety. Przynoszą jednak wymierne, namacalne korzyści, które zbliżają nas do ostatecznego celu, jakim jest Zero Emission Future.
Najważniejsze cele i plany innogy na 2020
W nadchodzącym roku chcemy kontynuować nasze działania proekologiczne. Będziemy rozwijać inicjatywę „innogy goes green” i produkty wspierające wytwórców energii ze źródeł odnawialnych. Chcemy także rozbudowywać ofertę usług cyfrowych, łatwo dostępnych online, szczególnie w kanałach mobilnych. Będziemy pracowali nad dalszym ich uelastycznieniem i spersonalizowaniem. W tym roku, planujemy również optymalizację wielu procesów, także w bardziej tradycyjnych kanałach obsługi klienta. Wszystko po to, by były jeszcze bardziej proste i przystępne.
Jako firma ściśle związana z Warszawą będziemy również wychodzić do naszych odbiorców i spotykać się z nimi na eventach miejskich – zarówno podczas naszych własnych inicjatyw, jak i wydarzeń, w których będziemy uczestniczyć. O wszystkich podejmowanych działaniach będziemy informować zarówno w mediach, jak i naszych social mediach oraz innych kanałach digitalowych.