Marki na przełomie 2019/2020: SEAT i CUPRA

Marki na przełomie 2019/2020: SEAT i CUPRA
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziły w 2019 roku marki SEAT i CUPRA? Które kanały komunikacji marketingowej były dla nich najważniejsze? Jak zmieni się to w 2020 roku?
O autorze
3 min czytania 2019-12-17

Pozostałe podsumowania roku 2019 przeczytasz tu >

O roku 2019 dla marek SEAT i CUPRA opowiada Jakub Góralczyk, PR manager brandów. 

Największy sukces dla marki CUPRA w 2019 roku

Za największy sukces tego roku uważam wprowadzenie CUPRA Ateca do polskich salonów. CUPRA wyodrębniła się z SEAT-a i zyskała własną tożsamość, opartą na takich wartościach, jak wyjątkowość, wyrafinowanie i sportowe osiągi. Nieczęsto na rynku pojawia się zupełnie nowa marka samochodowa, dlatego premiera jej pierwszego modelu była dla nas bardzo ekscytującym wydarzeniem. CUPRA to nazwa świetnie znana miłośnikom motoryzacyjnych emocji. Nadano ją najwyższej wersji wyposażenia modeli SEAT-a i przez lata stanowiła gwarancję wyjątkowej mocy, technologii i sportowego designu. To niepowtarzalne połączenie cech sprawiło, że CUPRA szybko zyskała uznanie w świecie motoryzacji, a wokół sygnowanych wyścigową flagą aut powstała elitarna grupa fanów. Nowa, odrębna marka jest hołdem złożonym tej grupie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najtrudniejsze wyzwanie dla marki CUPRA w 2019 roku

To, co sprawiało nam największą frajdę, było jednocześnie dużym wyzwaniem. Do nas należało zadanie przedstawienia nowej marki światu, wskazania na jej specyficzne cechy i wyeksponowania jej atutów. Debiutancki model, CUPRA Ateca to wyjątkowe auto w swoim segmencie, niezwykle wszechstronne. Zależało nam, aby znaleźć przestrzeń na wszystkie jego oblicza – elegancki i dynamiczny design, sportowe osiągi, miejskość, ekskluzywność, pasję, która doprowadziła do jego powstania…

3 najciekawsze akcje z 2019 roku

Aby opowiedzieć o nowej marce, zaprosiliśmy do współpracy dwoje partnerów uosabiających wartości, na których zbudowano tożsamość CUPRY. Pierwszym z nich został ultratriathlonista Robert Karaś – światowy rekordzista w podwójnym Ironmanie, podczas którego pokonuje się 7,6 km w wodzie, 360 km rowerem i 84,4 km biegnąc. Do Roberta dołączyła także aktorka i reżyserka Aleksandra Popławska spełniająca się w sztuce filmowej i teatralnej. Oboje stali się bohaterami projektu artystycznego, który zrealizowaliśmy z Bartem Pogodą z Warsaw Creatives.

Słuchaj podcastu NowyMarketing


NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Fani motoryzacji mieli okazję sprawdzić możliwości CUPRY na Torze Modlin. Właśnie tam zorganizowaliśmy CUPRA Performance Drive. Ponad 100 miłośników sportowych aut wyłonionych przez dealerów miało szansę sprawdzić swoje umiejętności kierowania pojazdem w rozmaitych warunkach. Była to dla nas możliwość wejścia dialog z potencjalnymi klientami i obserwowania na żywo, jak reagują na nowy model CUPRA Ateca.

W tym roku SEAT został również pierwszym w historii partnerem motoryzacyjnym kultowego już Open’er Festivalu. Otworzyliśmy specjalną strefę, w której uczestnicy festiwalu mogli się zrelaksować, wziąć udział w car-a-oke i obserwować artystę street art tworzącego swoje dzieło. Oczywiście nie zabrakło pięknych samochodów.

Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami

Każda z opisanych przeze mnie akcji była dla nas eksperymentem – po raz pierwszy zrealizowaliśmy projekt artystyczny we współpracy z ambasadorami, pojawiliśmy się na festiwalu muzycznym i zaskoczyliśmy fanów motoryzacji możliwością testowania nowego modelu na torze. Wszystkie działania przyniosły duże zmiany i sporo niespodzianek, ale przede wszystkim wiele satysfakcji!

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku

Jesteśmy marką motoryzacyjną i wciąż widzimy duży potencjał w formie wideo i reklamach telewizyjnych. Ogromnie ważnym kanałem jest bez wątpienia digital, który pozwala dotrzeć ze zindywidualizowanym przekazem do tych osób, na których najbardziej nam zależy.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku

Ciągle rozwijamy kanały, które już posiadamy i to w nie będziemy dalej inwestować. Nie oznacza to jednak, że stronimy od nowych narzędzi. Nieustannie obserwujemy, w jakich kierunkach rozwija się marketing i wybieramy te trendy, które naszym zdaniem przyniosą największe efekty w branży motoryzacyjnej. Skupiamy się na tym, aby tworzyć treści premium i dystrybuować je poprzez te kanały, które stwarzają nam największe szanse dotarcia do potencjalnych klientów.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Tak jak już wspomniałem, digital cały czas się rozwija i wciąż pojawiają się nowe pomysły na jego wykorzystanie. Customer experience to również obszar, w którym można jeszcze dużo ugrać. Chcemy sprawić, żeby nasi klienci czuli się wyjątkowo. Angażujemy się tylko w takie inicjatywy, które będą w ich oczach wartością dodaną.

3 najważniejsze cele i plany na 2020 rok

W 2020 roku będą miały miejsce trzy ogromnie ważne dla nas premiery. Najpierw do salonów wjedzie SEAT Leon, kolejna generacja ikony marki. Już teraz budzi on duże zainteresowanie, co nas oczywiście bardzo cieszy. Następnie zadebiutuje pierwszy autorski model nowej marki, CUPRA Formentor. W przyszłym roku ruszy również sprzedaż SEAT El-Born, pierwszego elektrycznego auta SEAT-a. Zapowiada się, że będzie intensywnie i ekscytująco.