Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >
Zobacz również
O roku 2020 dla marki Gazeta.pl opowiada Rafał Madajczak, dyrektor kreatywny Gazeta.pl.
Największy sukces dla marki Gazeta.pl w 2020 roku
Z góry przepraszam, bo trochę się rozpiszę przy tym punkcie. Słowo „sukces” nie brzmi za dobrze w roku, w którym świat przeżywa pandemiczny wstrząs, w wyniku którego do momentu napisania tego tekstu zmarło 1,4 mln ludzi. W takich czasach marki mogą co najwyżej próbować odpowiedzieć na pytanie, czy zachowały się właściwie, a w wersji minimalistycznej – czy nie dołożyły się do chaosu nietrafionymi działaniami.
W tym kontekście jestem dumny, że w Gazeta.pl zadziało się dużo bardzo właściwych rzeczy. W pierwszych tygodniach pandemii, jako pierwsza marka medialna, przemówiliśmy mocnym, skoncentrowanym na przyszłości głosem w akcji „Gdy to się skończy”, w czasie której ponad 1000 internautów podzieliło się z nami planami na czas po pandemii, a my wyświetliliśmy to w miastach w całej Polsce ku pokrzepieniu serc. Zabieraliśmy głos też w innych ważnych sprawach dla walczącego z pandemią kraju. Nasza kampania #ZałóżMaskę promowała odpowiedzialne postawy w pandemii, a akcja „Wspieramy Was!”, w ramach której udostępniliśmy łamy bohaterskim lekarkom, lekarzom i całemu personelowi medycznemu, była mocnym głosem sprzeciwu wobec hejtu na medyków. Na jej koniec wysłaliśmy plakaty do szpitali z hasłami wyrażającymi wdzięczność bohaterom walki z COVID-19. Ufundowaliśmy też, wspólnie z czytelnikami – w ramach crowdfundingu – respirator dla szpitala w Suchej Beskidzkiej.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
W tym trudnym roku nie zapominaliśmy też o kryzysie klimatycznym (akcje „Wakacje 2050” czy „Adoptuj Pszczołę”). Zorganizowaliśmy Weekend Równości w dniu odwołanej Parady Równości, wydaliśmy poradnik dla mediów „Jak pisać o ludziach LGBT+” oraz jako jedyny portal w kraju umieściliśmy błyskawicę strajku kobiet w logotypie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
2020 był kolejnym rokiem zaangażowania Gazeta.pl. Takie rzeczy mamy w naszym DNA i nie jest to wynikiem odgórnego nakazu. Ustrzegliśmy się w prowadzonych akcjach fałszywego tonu i byliśmy wiarygodni w zaangażowaniu, bo tacy po prostu jesteśmy.
Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Gazeta.pl w 2020 roku
Mądrze zabierać głos w czasach gigantycznej niepewności.
3 najciekawsze akcje w 2020 roku
Większość wspomniałem już na początku, ale wyróżnię dwie akcje, bo one REALNIE wpłynęły na rzeczywistość. Pierwsza to ufundowanie respiratora, który od pierwszego dnia pracy zaczął ratować życie ludziom. Druga to zbiórka ponad 100 tysięcy złotych w ciągu pięciu dni na pomoc Bejrutowi. Zorganizowaliśmy ją w sierpniu z Polskim Centrum Pomocy Międzynarodowej, które po tragedii udzielało pomocy na miejscu. Wzrosty słupków rozpoznawalności czy sprzedaży są solą marketingu, ale realny wpływ na życie ludzi zawsze z tym wygra.
Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami
Zdecydowanie to efekty zbiórki na pomoc Bejrutowi. Nasz początkowy, realistyczny próg wynosił 10 tysięcy złotych. Zebraliśmy 10 razy więcej.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku
Jak wszyscy, korzystamy ze wszystkich :). Naszym głównym kanałem jest oczywiście grupa Gazeta.pl, której serwisy odwiedza miesięcznie 17,9 mln Polaków (dane Mediapanel, październik 2020). Uwielbiamy też outdoor, media Agory oraz komunikację B2B przez webinaria i newslettery.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku
Nie planujemy zmian w tym obszarze. A nowe narzędzia i kanały? Zawsze. Niech tylko udowodnią swoją skuteczność.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
Odważny marketing oparty na prawdzie.
Budżet na działania digitalowe
90% digital, 10% wszystko inne. Sumy? Tajemnica przedsiębiorstwa :).
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
Jesteśmy ciągle w okresie przejściowym, w którym marki uczą się mądrego zaangażowania. Dużo błędów przed nami wszystkimi, ale na koniec dnia i odbiorcy, i działy marketingu na tym skorzystają.
Najważniejsze cele i plany na 2021 rok
Umocnienie wizerunku Gazeta.pl jako marki zaangażowanej w sprawy klimatu i zmienianie świata na lepsze. I oczywiście mocny nacisk na akcje z realnymi skutkami.