Marki na przełomie 2024/2025: Mohito

Marki na przełomie 2024/2025: Mohito
Jaki największy sukces odniosło Mohito w 2024 roku? Z jakimi wyzwaniami musiała się mierzyć marka? Z jakich kanałów komunikacji marketingowej najczęściej korzystało Mohito? Sprawdź.
O autorze
3 min czytania 2025-01-14

Więcej podsumowań 2024 roku znajdziesz TUTAJ >>

O tym, jaki był 2024 rok dla Mohito opowiada: Justyna Para, LPP, MOHITO Visual Communication Director.

Największy sukces marki w 2024 roku 

Największym sukcesem marki Mohito w 2024 roku było otwarcie pierwszych salonów we Włoszech, w tym w Marcon koło Wenecji oraz w Mediolanie. Wprowadzenie Mohito na jeden z najważniejszych rynków mody w Europie, zwłaszcza w prestiżowym Mediolanie, było istotnym krokiem w umacnianiu międzynarodowej obecności marki. 

Najtrudniejsze wyzwanie w 2024 roku

Pamiętajmy, że marketing Mohito odpowiada nie tylko za tradycyjną i social mediową komunikację z klientami, ale także za wyposażenie i opiekę nad sklepami stacjonarnymi, których obecnie mamy prawie 240, a sprzedaż prowadzimy w ponad 20 krajach. Zajmujemy się również produkcją contentu foto-video do e-commerce. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wyzwaniem w marketingu marki odzieżowej w minionym roku było znalezienie równowagi między innowacyjnością, autentycznością i efektywnością w komunikacji z klientami, przy jednoczesnym dostosowaniu się do dynamicznych zmian technologicznych i społecznych. Tylko dzięki kreatywnemu i silnemu zespołowi w Polsce oraz zaangażowanym oddziałom marketingu eksportowego i jasnym celom, wynikającym ze skutecznego kalendarza działań, zrealizowaliśmy ambitne założenia.

Trzy najciekawsze akcje w 2024 roku

Rok 2024 w Mohito to rok dużych nazwisk i wspaniałych osobowości. Podtrzymujemy dialog z klientkami, dostarczając im bezpieczne i wygodne rozwiązania bezpośrednio w naszych salonach. Organizujemy pokazy kolekcji oraz porady stylistyczne, a jednocześnie pośrednio przybliżamy sylwetki ich idolek, których życiem inspirują się na co dzień.  

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Do letniej kampanii zaprosiliśmy gwiazdę Sandrę Kubicką.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wykorzystując odpowiednią komunikację outdoorową oraz digitalową, wzmocniliśmy wizerunek marki i zajęliśmy 4. miejsce w prestiżowym rankingu TOP MARKA 2024. 

Kolejne miesiące to:

  • współpraca w ramach jesiennej kampanii z rumuńską mega modelką Giną Chirilą,
  • kolekcja specjalna dla Izy Krzan oraz cykl videopodcastów, które dla nas przeprowadziła; w gronie gościń znalazły się Marta Żmuda-Trzebiatowska, Paulina Sykut-Jeżyna oraz Edyta Zając. 

Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami

Ponad 5 milionów odsłon filmu kampanijnego Bohemian Delight AW/24 na YouTube. Nie zaskakuje sam wynik, bo wiemy, że to, co wypuszczamy w świat jest najwyższej jakości. Zdumiewającym jest natomiast, co trzeba zrobić i w jakim czasie można wprowadzić zmiany tak, aby ten wynik uzyskać.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2024 roku

To te, które łączą zasięg i możliwość dialogu z klientką, z nieustającym inspirowaniem. Dla marki Mohito są to zdecydowanie social media, ale nie zapominamy o setkach naszych salonów stacjonarnych, które są płaszczyzną spotkań z klientkami i areną marketingu doświadczeń. 

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2025 roku

Niezmiennie od kilku sezonów jest to influencer marketing. Jednak w przyszłym roku, chyba jeszcze mocniej wybrzmi polaryzacja i zanikanie zainteresowania średnio zasięgowymi kontami. Najcenniejsi to mikroinfluencerzy z zaangażowaną i wiarygodną bazą obserwatorów, którzy szukają polecenia ciekawych rozwiązań i zaufanego źródła. Równie cenni będą giga influencerzy z milionowymi zasięgami, którzy szybko, choć kosztownie, mogą pomóc w podniesieniu świadomości o marce, a jednocześnie wykazać jednorazowy, ale spektakularny ROI. 

Jaką część budżetu marketingowego stanowiły w 2024 roku wydatki na działania digitalowe? Czy zmieni się to w 2025 roku?

Budżet w minionym roku odzwierciedlał rosnące znaczenie kanałów cyfrowych. Podkreślam konieczność elastycznego podejścia do alokacji budżetu, z uwzględnieniem dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów i trendów w social mediach. Te, w branży odzieżowej, często są nieprzewidywalne, a ich zmiany są więcej niż dynamiczne.  

Kto odpowiadał w 2024 roku za działania marketingowe marki? Czy zmieni się to w 2025 roku?

Utrzymuję sprawdzający się model struktury działu komunikacji wizualnej, w ramach którego wydzielone zostały działy contentu, digitalu, trade i brand marketingu czy graficzny. Kluczowe są też komórki marketingów eksportowych w krajach, gdzie prowadzimy biznes. Wszystkie osoby zatrudnione w dziale VC odpowiadają za 100% realizacji działań i produkcji kontentu  – od strategii, przez wykonanie, po implementację. Ze wsparcia agencji korzystamy bardzo sporadycznie, w okrojonych obszarach i są to wyłącznie agencje producenckie. 

Wpływ rozwoju AI na działania marketingowe marki

AI w komunikacji wizualnej zmienia zasady gry. Póki co, jest to już zauważalna optymalizacja w  kontekście czasu pracy, ale ogromna, jeśli mówimy o efektywności już istniejących narzędzi, a przede wszystkim oszczędności, na które jesteśmy zorientowani. 

Trzy najważniejsze cele i plany marki na 2025 rok

W planach mamy kolejną mega współpracę, o której będzie głośno już niebawem. Pracujemy nad nią od lipca 2024 roku. Planujemy ekspansje na kolejny rynek Europy Południowej. Ponadto, skupiamy się na przewidywaniu trendów w komunikacji social mediowej i ich efektywnej implementacji. Ważny dla nas będzie również aspekt lokalny, bo Mohito to brand dostępny w ponad 20 krajach, a w każdym z nich obserwujemy inne zachowania klienckie. 

PS Marki na przełomie 2024/2025: Mastercard