Czeski sportowiec, który w dużej mierze swoją karierę związał z rajdami WRC, od tego sezonu będzie wspierany przez ORLEN OIL – producenta olejów dla motoryzacji PLATINUM. Rajdowiec dołącza do grona Ambasadorów olejowej marki, stając się jedną z twarzy polskiego lidera środków smarnych. Logo PLATINUM będzie widoczne m.in. na kombinezonie sportowym oraz na pojeździe Ford Fiesta R5, którym Martin Prokop wystąpi na europejskich trasach rajdowych w ramach kategorii WRC 2 wraz z zespołem BENZINA ORLEN TEAM.
Kolejny rok z rzędu z marką PLATINUM pozostają także: Robert Kubica (kierowca wyścigowy F1 oraz cyklu European LeMans Series), Bartek Zmarzlik (dwukrotny, indywidualny Mistrz Świata Speedway Grand Prix 2019 i 2020) i Kuba Przygoński (zwycięzca Pucharu Świata Cross Country 2018 i wielokrotny Mistrz Polski w driftingu).
Martin Prokop początkowo przystąpił do klasy Junior WRC i już w roku 2006 wygrał pierwszy rajd w tej kategorii. W kolejnym sezonie dwukrotnie meldował się na najwyższym stopniu podium, co w klasyfikacji generalnej juniorskich mistrzostw świata dało mu trzecią pozycję. Przełomowym momentem dla Prokopa okazał się sezon 2009, kiedy to zwyciężył w rajdach na Cyprze, Sardynii i w Finlandii, zdobywając tym samym tytuł juniorskiego mistrza świata. Po przejściu do kategorii „pełnego” WRC najlepszym dla niego okazał się dotychczas sezon 2013, gdy z dorobkiem 63 punktów zajął dziewiąte miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Świata. Wraz ze zdobytym doświadczeniem Martin Prokop postanowił spróbować nowych wyzwań. W ten sposób pojawił się już w 2016 roku w Rajdzie Dakar, gdzie regularnie poprawia swój wynik. Z kolei w 2018 roku zajął 2. Miejsce w Pucharze Świata Cross Country, ustępując jedynie Kubie Przygońskiemu. Od roku 2020 czeski rajdowiec po raz pierwszy reprezentował zespół ORLEN Team.
Zobacz również
Spółka ORLEN OIL od wielu lat posiada swoje aktywa w Republice Czeskiej. Firma specjalizuje się m.in. w produkcji oraz dystrybucji olejów motoryzacyjnych i przemysłowych, smarów, płynów eksploatacyjnych. Z sukcesami rozwija swój biznes na europejskich rynkach. W portfolio firmy znajduje się ponad 630 produktów, dostępnych w blisko 50 krajach. ORLEN OIL posiada około 24% rynku środków smarnych w Polsce, a blisko 40% produkcji trafia na rynki eksportowe.
Motoryzacja, w tym sport motorowy w strategii sponsoringowej ORLEN OIL odgrywa ważną rolę, dlatego Spółka konsekwentnie realizuje program Ambasadorów marki PLATINUM, do którego należą osoby z wybitnymi osiągnięciami i zdolnościami w obszarze motoryzacyjno-sportowym. Krakowska Spółka olejowa z sukcesami wspiera motoryzacyjne dyscypliny sportowe, promując także zdrowy i aktywny tryb życia w każdej formie. Angażuje się w propagowanie sportu wśród dzieci i młodzieży poprzez wspieranie imprez o charakterze sportowym adresowanych dla całych rodzin.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]