Spotify EQUAL to inicjatywa platformy streamingowej, której celem jest podkreślanie obecności kobiet z całego świata w muzyce. W ramach kampanii na Times Square w Nowym Jorku na ogromnym billboardzie pojawiają się wizerunki wokalistek z różnych krajów.
Dotychczas ambasadorkami Spotify EQUAL z Polski były już m.in. LUNA, Daria Zawiałow i Brodka, teraz dołączyła do nich niekwestionowana królowa polskiej piosenki – Maryla Rodowicz.
Piosenkarka wyraziła radość w mediach społecznościowych, a także zapewniła fanów, że jest dumna z kobiecej sceny muzycznej.
Spotify EQUAL: nowe możliwości, większa świadomość
Inicjatywa EQUAL została zapoczątkowana w 2021 roku i od tamtego czasu zwraca uwagę fanów muzyki z całego świata na obecność i znaczenie kobiet w przemyśle muzycznym. Uświadamianie społeczeństwa to jednak nie wszystko, bowiem w ramach programu Spotify udziela wsparcia utalentowanym artystkom z całego świata. Na platformie streamingowej powstały specjalne playlisty dedykowane muzyczkom z różnych zakątków globu, a muzyka tworzona przez kobiety jest regularnie polecana użytkownikom przez algorytmy Spotify.
Ponadto, w ramach działań uruchomiono również katalog EQUAL Directory, który pozwala kobietom i osobom niebinarnym stworzyć dedykowany profil i tym samym zapewnić sobie miejsce wśród kobiet zmieniających muzyczne reguły gry. Wspomniana funkcjonalność umożliwia twórcom nie tylko znalezienie idealnej kandydatki do współpracy przy nadchodzących trasach koncertowych czy projektach studyjnych, filmowych i telewizyjnych, ale także w postprodukcji.
Zdjęcie główne: Warner Music Poland