Maryla Rodowicz ambasadorką Spotify EQUAL: kolejna polska gwiazda na Times Square

Maryla Rodowicz ambasadorką Spotify EQUAL: kolejna polska gwiazda na Times Square
Na billboardzie na nowojorskim Times Square pojawił się wizerunek Maryli Rodowicz. Ikona polskiej muzyki została kolejną ambasadorką akcji Spotify EQUAL.
O autorze
1 min czytania 2025-07-25

Spotify EQUAL to inicjatywa platformy streamingowej, której celem jest podkreślanie obecności kobiet z całego świata w muzyce. W ramach kampanii na Times Square w Nowym Jorku na ogromnym billboardzie pojawiają się wizerunki wokalistek z różnych krajów.

Dotychczas ambasadorkami Spotify EQUAL z Polski były już m.in. LUNA, Daria Zawiałow i Brodka, teraz dołączyła do nich niekwestionowana królowa polskiej piosenki – Maryla Rodowicz.

Piosenkarka wyraziła radość w mediach społecznościowych, a także zapewniła fanów, że jest dumna z kobiecej sceny muzycznej.

Spotify EQUAL: nowe możliwości, większa świadomość

Inicjatywa EQUAL została zapoczątkowana w 2021 roku i od tamtego czasu zwraca uwagę fanów muzyki z całego świata na obecność i znaczenie kobiet w przemyśle muzycznym. Uświadamianie społeczeństwa to jednak nie wszystko, bowiem w ramach programu Spotify udziela wsparcia utalentowanym artystkom z całego świata. Na platformie streamingowej powstały specjalne playlisty dedykowane muzyczkom z różnych zakątków globu, a muzyka tworzona przez kobiety jest regularnie polecana użytkownikom przez algorytmy Spotify.

Ponadto, w ramach działań uruchomiono również katalog EQUAL Directory, który pozwala kobietom i osobom niebinarnym stworzyć dedykowany profil i tym samym zapewnić sobie miejsce wśród kobiet zmieniających muzyczne reguły gry. Wspomniana funkcjonalność umożliwia twórcom nie tylko znalezienie idealnej kandydatki do współpracy przy nadchodzących trasach koncertowych czy projektach studyjnych, filmowych i telewizyjnych, ale także w postprodukcji.

Zdjęcie główne: Warner Music Poland

PS „To „tylko” muzyka”: Spotify w lokalnej kampanii OOH docenia zaangażowanie polskich fanów