Maskotka na Expo 2025 wybrana. Co symbolizuje tajemnicza postać?

Maskotka na Expo 2025 wybrana. Co symbolizuje tajemnicza postać?
Organizatorzy Expo 2025 przedstawili zwycięski projekt na maskotkę, która będzie towarzyszyć międzynarodowej wystawie. Niebieska postać z wyłupiastymi oczami wywołała skrajne opinie – podobnie jak samo logo wydarzenia.
O autorze
1 min czytania 2022-03-25

fot. Expo 2025 Osaka Kansai

Przygotowania do Expo 2025 trwają, a organizatorzy właśnie podzielili się zwycięskim projektem na maskotkę międzynarodowej wystawy. Do konkursu zostało zgłoszonych 1898 projektów, spośród których jury ostatecznie wybrało grafikę zespołu „Mountain Mountain” z Tokio.

Grafika przedstawia uśmiechniętą niebieską postać z krwistoczerwonym logo Expo 2025 w miejscu głowy i ociekającymi łokciami. Skąd pomysł na taki nietypowy projekt? Autorzy logo wyjaśniają, że niebieski kolor i „płynne” kształty stworka nawiązują do wody i jej możliwości zmiany kształtów. Twórcy dodają, że maskotka reprezentuje „potencjał różnorodności i zmiany”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przypomnijmy, że logo Expo 2025, które zostało wyłonione w międzynarodowym konkursie w 2020 roku, zostało zaprojektowane przez japoński team projektantów „Inari”. Autorzy postanowili stworzyć logo składające się z czerwonych komórek symbolizujących „blask życia”. Zdaniem projektantów grafika nawiązuje do głównej idei, jaka przyświeca organizatorom wydarzenia, czyli promowania międzynarodowej współpracy w budowaniu zróżnicowanego społeczeństwa, w którym każdy może podążać własną ścieżką i realizować swój potencjał.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Opinii na temat maskotki Expo 2025 nie brakuje. Choć wielu docenia projekt za to, że wyróżnia się na tle innych, nawiązuje do idei wystawy i ma w sobie odrobinę humoru – nie obyło się także bez słów krytyki. Wielu Japończyków opisuje maskotkę z pięcioma gałkami ocznymi jako „niepokojącą”, a niektórzy uważają nawet, że nie powinna być pokazywana dzieciom.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS
Do promowania minionej edycji World Expo w Dubaju włączyły się linie Emirates. Reklama z gwiazdą kina Chrisem Hemsworthem w roli głównej zapowiadała ultrafuturystyczne motywy wystawy i niezwykłe wrażenia.