Przygotowania do Expo 2025 trwają, a organizatorzy właśnie podzielili się zwycięskim projektem na maskotkę międzynarodowej wystawy. Do konkursu zostało zgłoszonych 1898 projektów, spośród których jury ostatecznie wybrało grafikę zespołu „Mountain Mountain” z Tokio.
Zobacz również
Grafika przedstawia uśmiechniętą niebieską postać z krwistoczerwonym logo Expo 2025 w miejscu głowy i ociekającymi łokciami. Skąd pomysł na taki nietypowy projekt? Autorzy logo wyjaśniają, że niebieski kolor i „płynne” kształty stworka nawiązują do wody i jej możliwości zmiany kształtów. Twórcy dodają, że maskotka reprezentuje „potencjał różnorodności i zmiany”.
Today, the official character design for Expo 2025 Osaka, Kansai, Japan has been finalizedWe will nurture this character to be loved and familiar to people all over the world.#Expo2025#Osaka #Kansai #Japan pic.twitter.com/ZHmW4xQCUg — Expo 2025 Osaka Kansai (@expo2025japan) March 22, 2022
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Przypomnijmy, że logo Expo 2025, które zostało wyłonione w międzynarodowym konkursie w 2020 roku, zostało zaprojektowane przez japoński team projektantów „Inari”. Autorzy postanowili stworzyć logo składające się z czerwonych komórek symbolizujących „blask życia”. Zdaniem projektantów grafika nawiązuje do głównej idei, jaka przyświeca organizatorom wydarzenia, czyli promowania międzynarodowej współpracy w budowaniu zróżnicowanego społeczeństwa, w którym każdy może podążać własną ścieżką i realizować swój potencjał.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Opinii na temat maskotki Expo 2025 nie brakuje. Choć wielu docenia projekt za to, że wyróżnia się na tle innych, nawiązuje do idei wystawy i ma w sobie odrobinę humoru – nie obyło się także bez słów krytyki. Wielu Japończyków opisuje maskotkę z pięcioma gałkami ocznymi jako „niepokojącą”, a niektórzy uważają nawet, że nie powinna być pokazywana dzieciom.
PS
Do promowania minionej edycji World Expo w Dubaju włączyły się linie Emirates. Reklama z gwiazdą kina Chrisem Hemsworthem w roli głównej zapowiadała ultrafuturystyczne motywy wystawy i niezwykłe wrażenia.