Maspex testuje Pasta Station – refillomat z makaronem Lubelli

Maspex testuje Pasta Station – refillomat z makaronem Lubelli
Skoro mamy automaty z napojami, kosmetykami, a nawet z koszulkami, to czemu nie miałoby powstać podobne urządzenie z makaronami? Firma Maspex zaczęła właśnie testować ekologiczny refillomat z makaronem Lubella.
O autorze
1 min czytania 2022-07-26

Sprzedaż zmierza w kierunku automatyzacji – przykładem są chociażby kontrowersyjne T-shirtomaty od firmy Medicine, które stanęły w pasażach dworców PKP: Kraków Główny, Warszawa Centralna oraz Gdynia Główna.

Jednak automaty z produktami mogą być również odpowiedzią na wyzwania ekologiczne – refillomaty mają ograniczać ilości odpadów, zmniejszać zużycia energii i skracać łańcuchy dostaw. Przykładem są chociażby nowoczesne stacje refill od polskiej marki kosmetycznej Yope, czy też pilotażowe urządzenia od brytyjskiego Lidla, dzięki którym można wielokrotnie napełniać butelki detergentami. 

Refillomaty mogą być również świetnym sposobem na sprzedaż produktów spożywczych – szczególnie tych suchych i sypkich, których przechowywanie jest bezpieczne i można precyzyjnie dawkować (w myśl filozofii zero waste). Ten sposób sprzedaży jest właśnie testowany przez Grupę Maspex, właściciela marki Lubella, który proponuje konsumentom skorzystanie z ich nowych urządzeń o nazwie Pasta Station.

– I w końcu jest. Nasza Pasta Station od Lubelli. Narzędzie dopasowane jest do rozwijającego się rynku refill, którego częścią chcemy być również i my z marką Lubella. Teraz przed nami pilotaż poza warunkami laboratorium. Jesteśmy bardzo ciekawi reakcji shopperów – napisał na Linkedinie Wojciech Dendys, customer marketing, business development, FMCG, retail, innovation, Grupa Maspex. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wiadomo już, że pierwszy refillomat, w którym będzie można zakupić makaron do własnego pojemnika lub torby, pojawi się w jednym z warszawskich. Jeżeli urządzenie zostanie pozytywnie przyjęty przez konsumentów, będą podejmowane decyzje co do rozszerzania tej formy sprzedaży – także, jeśli chodzi o inne produkty.

Firma zaznacza, że Pasta Station to na razie jedynie pilotaż – w projekt zaangażowane są firma Swapp oraz Krakowski Park Technologiczny.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Dziękuję Krakowski Park Technologiczny | Krakow Technology Park Angelika Popławska Dariusz Bembenek Agata Skolmowska – Wójs Małgorzata Chmielewska Agnieszka Czura Marta Kutyna Bakalarska Bartłomiej Mielniczuk PIOTR OSZCZYGIEŁ Gosia Gemra za nieoceniony wkład w to, by Pasta Station mogła ujrzeć światło dzienne. Teraz przed nami pilotaż poza warunkami laboratorium – zapowiada Wojciech Dendys.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

W hipermarkecie Carrefour w warszawskiej Galerii Mokotów został uruchomiony nowy Eco Bar Carrefour – refillomat pozwalający na zakup produktów w płynie do własnych pojemników.