Mastercard, jeden z głównych sponsorów wielkich imprez sportowych na świecie, zwiększa zaangażowanie w obszarze kobiecej piłki nożnej. To ważny krok, ponieważ zagadnienie równości płci ma w sporcie ogromne znaczenie, a zarazem kolejny przykład prowadzenia zrównoważonych działań marketingowych. Mastercard od dłuższego czasu podkreśla znaczenie kwestii różnorodności, partnerstwa i przeciwdziałania wykluczeniu, promując dobre zarządzanie i etyczne postępowanie w sporcie.
Mastercard sponsoruje kobiecy futbol już od 25 lat. Dyscyplina ta staje się w coraz większym stopniu sportem zawodowym i wyczynowym, wymaga zatem dodatkowego wsparcia finansowego. To dobry moment, by zainwestować w kluby i grające w nich zawodniczki. Działania na rzecz rozwoju klubów i pomocy piłkarkom to nie tylko wyraz uznania dla kobiet uprawiających futbol, ale także okazja dotarcia do szerszego grona kibiców i entuzjastów sportu.
Zobacz również
Piłka nożna jest obecnie najpopularniejszym sportem wśród młodych kobiet. Przewiduje się, że ten trend się utrzyma dzięki rosnącej popularności rozgrywek klubowych i pojawieniu się „supertalentów” rozpoznawalnych na całym świecie.
Globalne działania sponsorskie Mastercard w dziedzinie kobiecego futbolu to ważne wsparcie dla rozwoju tej dyscypliny. Obejmują kluby takie jak Arsenal F.C. i Olympique Lyon, a także kilka zawodniczek występujących w roli ambasadorek marki.
Drużyna Olympique’u Lyon po raz ósmy dotarła do finału Ligi Mistrzyń UEFA, zdobywając trofeum po raz szósty. Takim sukcesem nie może pochwalić się żaden inny europejski klub. Należy do tego dodać trzynasty z rzędu tytuł mistrzyń Francji, połączony w tym sezonie ze zdobyciem Pucharu Francji.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Szczególne miejsce wśród ambasadorek marki Mastercard i futbolu kobiecego zajmuje Ada Hegerberg, napastniczka Olympique’u Lyon i pierwsza piłkarka nagrodzona w 2018 roku „Złotą Piłką” — wcześniej wyróżnienie to przyznawano jedynie najlepszym w danym sezonie piłkarzom (po raz pierwszy stało się to w 1956 r.). Oprócz Ady Hegerberg w inicjatywie biorą udział jej koleżanki z drużyny: grająca na pozycji obrońcy i pełniąca zarazem funkcję kapitan reprezentacji Kanady Kadeisha Buchanan, a także kapitan reprezentacji Japonii, obrończyni Saki Kumagai, oraz Wendie Renard, kapitan drużyny i była kapitan reprezentacji Francji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zawodniczki Arsenal F.C. są aktualnymi mistrzyniami angielskiej Women’s Super League (WSL). Już piętnastokrotnie zdobywały tytuł najlepszej kobiecej drużyny w Anglii, co jest rekordowym wynikiem.
Do grona ambasadorek Mastercard dołączy również związana przez wiele lat z Arsenalem była kapitan drużyny klubowej i reprezentacji Anglii Alex Scott, kawaler Orderu Imperium Brytyjskiego, a zarazem ceniona komentatorka telewizyjna i pierwsza kobieta zajmująca się analizą taktyczną męskiego futbolu.
– Jestem dumna, że mogę dołączyć do działań Mastercard, wspierając sportsmenki w ich dążeniu do osiągania coraz lepszych rezultatów i rozwoju zawodowego we wszystkich dziedzinach sportu zawodowego. Cieszę się, że wraz z Mastercard mogę przyczynić się do rozkwitu kobiecej piłki nożnej – mówi Alex Scott.
Sukcesy obu klubów stanowią inspirację dla innych drużyn kobiecej piłki nożnej. Udało się je osiągnąć dzięki przyjętej wiele lat temu perspektywicznej wizji budowy profesjonalnych zespołów piłkarskich.
Do grona ambasadorek dołączą również Pernille Harder, napastniczka drużyny VfL Wolfsburg, a zarazem kapitan reprezentacji Danii, oraz Sam Kerr, napastniczka Chicago Red Stars i kapitan reprezentacji Australii.
– Marki związane z emocjami są dla odbiorców bardziej istotne, cieszą się większym zaufaniem i znajdują miejsce w ich codziennym życiu. Liczą się dla nas nie tylko chwile, ale także zachodzące zmiany, dlatego staramy się, aby zarówno nasze działania, jak i zakres sponsoringu odzwierciedlały emocje i pasje naszych klientów. Dzięki poważnym inwestycjom w futbol kobiecy, ważną dyscyplinę sportu, której rozgrywki odbywają się na profesjonalnym poziomie, mamy okazję bezpośrednio wpłynąć na losy poszczególnych zawodniczek i stworzyć zrównoważone programy rozwoju, w których będą mogły uczestniczyć sportsmenki z całego świata – powiedział Raja Rajamannar, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Mastercard.
Wśród najważniejszych inicjatyw sponsorskich Mastercard w dziedzinie sportu znajdują się znane imprezy i cykle rozgrywek, takie jak Roland-Garros, Australian Open, UEFA Champions League, PGA TOUR®, Major League Baseball, Rugby World Cup, Copa America i rozgrywki e-sportowe League of Legends. Dzięki współpracy z partnerami i podjętym inwestycjom firma oferuje klientom wyjątkowe przeżycia w ramach programu Priceless Cities, a także bezcenne niespodzianki przybliżające użytkowników kart do ich sportowej pasji i ulubionych zawodników.