fot. Instagram
Spotify to główny sponsor hiszpańskiego klubu piłkarskiego FC Barcelona. W związku z tym, poza klasyczną współpracą w zakresie umieszczania logotypów na strojach piłkarzy czy zmiany nazwy stadionu piłkarskiego w Barcelonie na Spotify Camp Nou, organizowane są także akcje zawierające akcenty muzyczne. Współpraca z gwiazdami muzyki z różnych krajów stanowi element strategii marketingowej klubu. W zeszłym roku podczas jednego z El Clasico, na koszulkach zawodników znalazło się logo OVO, czyli wytwórni Drake’a. Z kolei w tym roku, był to symbol katalońskiej piosenkarki Rosalii. Tym razem przyszedł czas również na polski akcent.
Zobacz również
23 września br. na meczu FC Barcelona oraz Celta Vigo obecny był polski raper młodego pokolenia Mata, prywatnie fan hiszpańskiego klubu. Podczas rozgrywki, na bandach wokół boiska, wyświetlono informacje o nowym albumie artysty. Okazało się, że była to jedynie część promocji.
28 września br. na oficjalnych kontach FC Barcelony w mediach społecznościowych opublikowano zdjęcia ze spotkania Maty z polskim piłkarzem grającym w barwach Barcelony – Robertem Lewandowskim. Poza spotkaniem, na profilu klubu w serwisie Instagram pojawiła się także informacja zachęcająca do posłuchania najnowszego albumu rapera. Relację można było obejrzeć na story. Dodano do niej także link przekierowujący do listy utworów w Spotify.
Mata stał się pierwszym polskim artystą, którego wizerunek przedstawiono podczas meczu FC Barcelony. W związku z tym, że była to rozgrywka na poziomie międzynarodowym, raper miał okazję pojawić się również w zagranicznych mediach. Pojawiły się także głosy, że to Białas był pierwszym raperem, który pojawił się na banerach podczas meczu FC Barcelony. SBM jednak szybko wyjaśniło, że kampania z Matą miała charakter międzynarodowy, a reklama z Białasem była nastawiona na konkretne rejony.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing