Mata dostaje manto?
Michał „Mata” Matczak „przejął McDonald’s” w ramach nowej kampanii sieci z raperem. W branży marketingowej, jak i wśród fanów Maty popularność akcji jest ogromna. W większości odbiera się ją pozytywnie. Jednak poza swoistą „bańką” Macie obrywa się za współpracę z McDonald’s. Swoje trzy grosze dokładają w tej sprawie Maja Staśko i Paulina Młynarska – czy mają rację?
Zobacz również
Hiszpańskie szkoły obawiają się Squid Game
Popularność południowokoreańskiego serialu przekroczyła oczekiwania nawet Netflixa. Squid Game szybko podbił serca milionów widzów na całym świecie. Znaleźli się jednak także jego przeciwnicy. W Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Belgii rozpoczął się nowy trend w szkołach. Uczniowie naśladują sceny z serialu. W Belgii doszło nawet do pobicia „przegranych”. Hiszpańskie szkoły zwracają uwagę rodziców na to, co oglądają ich dzieci. Czy Squid Game promuje przemoc?
Wielka Brytania i wpływ przemysłu na środowisko
Boris Johnson – premier Wielkiej Brytanii – chce, aby do 2035 r. jej emisja gazów cieplarnianych zmniejszyła się o ponad 70%. Jednym z pomysłów, jakie się pojawiły jest skonstruowanie prawa, które będzie nakazywać brytyjskim firmom pokazywać ich wpływ na środowisko. Ma to zachęcić je do inwestycji w eko-rozwiązania i wytoczyć działa przeciwko greenwashingowi.
Te tematy poruszają Damian Jemioło i Wojciech Walczak z Agencji Plej w najnowszym odcinku podcastu „Marketing Przegadany”.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing