Współpraca firmy Mattel z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim miała na celu zainteresowanie i jednocześnie zaangażowanie młodych osób tegorocznymi Igrzyskami Olimpijskimi w Tokio. W ten sposób powstało pięć lalek Barbie, które reprezentują nowe dyscypliny dodane do programu olimpiady.
Mowa tutaj dokładnie o baseballu (i jego odmianie dla kobiet, czyli softballu), karate, surfingu, skateboardingu oraz wspinaczce sportowej. Każda lalka ubrana jest w strój sportowy, adekwatny do poszczególnej dyscypliny i posiada też niezbędne akcesoria.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Co ciekawe, oprócz kolekcji Barbie, firma Mattel wprowadziła także inne zabawki nawiązujące do tegorocznej olimpiady – m.in. zestaw kart do gry marki Uno z maskotkami igrzysk oraz sportowe samochody Hot Wheels promujące olimpijskie sporty.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Organizatorzy tegorocznych Igrzysk Olimpijskich w Tokio kładą duży nacisk na ekologię – uczestnicy wydarzenia będą spali na tekturowych łóżkach, które po zakończeniu wydarzenia zostaną poddane recyklingowi. Wcześniej zaś media obiegła wiadomość, że medale, które trafią w ręce sportowców, zostaną stworzone z recyklingowanych elektrośmieci.
PS2
Firma Mattel niedawno ogłosiła wprowadzenie nowych, zróżnicowanych modeli lalek w kolekcji Fashionistas. Już wkrótce w ofercie marki będzie m.in. Barbie bez włosów, z bielactwem, ze złotą protezą, czy też Ken z rudymi włosami.
PS3
W lipcu 2019 roku Barbie i Europejska Agencja Kosmiczna (ESA) nawiązały współpracę, której celem było inspirowanie dziewczynek do poznawania nauk ścisłych, a w przyszłości do wstępowania w szeregi astronautów, inżynierów i badaczy kosmosu.