Barbie zachęca dziewczynki, by zostały astronautkami, inżynierkami i badaczkami kosmosu

Barbie zachęca dziewczynki, by zostały astronautkami, inżynierkami i badaczkami kosmosu
Barbie i Europejska Agencja Kosmiczna (ESA) nawiązały współpracę, której celem jest inspirowanie dziewczynek do poznawania nauk ścisłych, a w przyszłości do wstępowania w szeregi astronautów, inżynierów i badaczy kosmosu.
O autorze
1 min czytania 2019-07-11

Współpraca z Europejską Agencją Kosmiczną to część globalnego projektu Barbie Dream Gap, wyrównującego szanse wyboru ścieżki kariery i realizacji marzeń dziewczynkom na całym świecie.

Nowa inicjatywa marki ma zwrócić uwagę na fakt, że tylko 15% astronautów w czynnej służbie to kobiety i że żadna z nich nigdy nie wylądowała na Księżycu. Akcja ta jest więc ważnym elementem misji brandu – wskazując wzorce do naśladowania oraz inspirujące kobiety, które pokazują dziewczynkom, że mogą być kim chcą, Barbie przyczynia się do zniwelowania zjawiska Dream Gap.  

W ramach kampanii, marka stworzyła wyjątkową lalkę Barbie Shero, która została zaprojektowana na podobieństwo Samanthy Cristoforetti – jedynej europejskiej astronautki ESA w czynnej służbie.  

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co więcej, w ramach 50. rocznicy lądowania Apollo 11 na Księżycu marka Barbie w ramach projektu z ESA stworzyła film relacjonujący spotkanie Cristoforetti z dziewczynkami z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji i Włoch w Ośrodku Szkolenia Astronautów ESA w Kolonii w Niemczech. Dziewczynki miały okazję towarzyszyć astronautce w jej codziennych obowiązkach i dowiedzieć się więcej o jej pracy. Ponadto, na kanale Barbie w serwisie YouTube udostępniony został specjalny odcinek Barbie Vlog, prezentujący dokonania Cristoforetti.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Jestesmy dumni, mogąc ogłosić współpracę z ESA, której przyświeca jeden cel: inspirować kolejne pokolenie dziewczynek do wejścia w szeregi astronautów, inżynierów i badaczy kosmosu. Barbie zawsze pokazywała dziewczętom, że mogą być kim chcą, dając im możliwość sprawdzenia się poprzez zabawę i odgrywanie różnych ról, a także zachęcając je do wyobrażania sobie wielu różnych ścieżek kariery. Wiemy, jak ważne jest dla dziewczynek, by miały odpowiednie wzory do naśladowana. Współpraca z ESA pozwala marzyć na kosmicznym poziomie – powiedziała Isabel Ferrer, dyrektor ds. marketingu Barbie na Europę. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Już jesienią tego roku firma Mattel wprowadzi do sprzedaży lalki Barbie na wózku inwalidzkich oraz z protezą nogi. Tym samym marka chce zredefiniować definicję kobiecego piękna.

PS2

W marcu br. firma Mattel świętowała urodziny najsłynniejszej lalki na świecie – Barbie – która już od 60 lat inspiruje dziewczynki, zachęcając do wiary w swój nieograniczony potencjał oraz do spełniania marzeń.