Firma Mattel wprowadza lalki Barbie na wózku inwalidzkim oraz z protezą nogi

Firma Mattel wprowadza lalki Barbie na wózku inwalidzkim oraz z protezą nogi
Już jesienią tego roku firma Mattel wprowadzi do sprzedaży lalki Barbie na wózku inwalidzkich oraz z protezą nogi. Tym samym marka chce zredefiniować definicję kobiecego piękna.
O autorze
1 min czytania 2019-02-18

Czasy, kiedy lalka Barbie przedstawiała nienaturalnie szczupłą, wyidealizowaną kobietę, minęły bezpowrotnie. Stało się tak za sprawą coraz bardziej zauważalnego ruchu body positive, który wywiera presję na wielu markach, by przestały utrwalać nierealne standardy dotyczące wyglądu kobiety.

W związku z tym firma Mattel zaczęła wprowadzać do swojej oferty bardziej zróżnicowane lalki Barbie – np. o różnorodnych typach sylwetki, czy kolorach skóry. Co więcej, Mattel zaczął też stawiać większy nacisk na to, co przedstawiała sobą lalka. Firma odchodziła powoli od wizerunku postaci, która była po prostu ładna i szczupła. Z czasem marka wprowadziła do swojej oferty Barbie, inspirowane prawdziwymi, a do tego godnymi naśladowania kobietami. 

Teraz firma Mattel ogłosiła, że jesienią tego roku do sprzedaży zostaną wypuszczone lalki Barbie na wózku inwalidzkim oraz z protezą nogi. Nieco później kolekcja zostanie poszerzona o lalki z warkoczykami na głowie, z małym biustem, mniejszą talią oraz szerszymi ramionami.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Tym samym Mattel chce ponownie zredefiniować definicję kobiecego piękna i pokazać swoim najmłodszym klientkom, że bycie kimś innym, niż perfekcyjnie wyglądającą, niebieskooką blondynką, to nic złego.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

River Island wypuściło nową kampanię zatytułowaną „This is Family”, w której przedstawiono jednopłciowe pary w rolach rodziców.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Marks & Spencer wypuścił kolekcję odzieży na jesień-zimę 2018/2019 zaprojektowaną dla niepełnosprawnych dzieci.

PS3

Zapomnijcie o nieskazitelnie wyglądających modelkach w reklamach bielizny. Teraz jest czas na nurt #BodyPositive, czego przykładem jest kampania #AerieREAL, marki Aerie. Na zdjęciach możemy zobaczyć m.in. uśmiechniętą dziewczynę na wózku inwalidzkim, plus size i z widocznymi bliznami.

PS4

Firma kosmetyczna Benefit do swojej najnowszej kampanii zatrudniła Kate Grant, modelkę z zespołem Downa. To kolejny przykład świetnej akcji stworzonej w duchu nurtu body positive.