McDonald’s® Polska wprowadza kolejną innowację w systemie obsługi gości. Płatność telefonem dzięki usłudze Android Pay

McDonald’s udostępnia gościom polskich restauracji sieci możliwość płacenia zbliżeniowo smartfonami z zainstalowaną aplikacją Android Pay. Rozwiązanie będące efektem współpracy z firmą Google doskonale wpisuje się w realizowaną konsekwentnie strategię firmy inwestowania w nowoczesne technologie.
O autorze
1 min czytania 2016-11-22

„Podstawa sukcesu naszej marki to umiejętne wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom Gości. W odniesieniu do oferty produktowej i doświadczeń jakie wynikają z wizyty w naszych lokalach. To także jakość serwisu, sposób składania zamówień, wykorzystanie nowoczesnych technologii w tym zakresie. Szybkość i bezpieczeństwo realizacji płatności jest tego integralną częścią. Cieszymy się, że we współpracy z Google możemy w tym zakresie zaproponować kolejną innowację” – Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

Żeby móc skorzystać z nowej aplikacji telefon powinien mieć system Android 4.4 lub wyższy, a także włączoną komunikację NFC. Teraz wystarczy:

  1. ściągnąć ze Sklepu Google bezpłatną aplikację Android Pay,
  2. podpiąć do aplikacji swoją kartę płatniczą wpisując jej dane (numer karty, datę ważności, kod CVC) lub po prostu robiąc jej zdjęcie. Jeśli karta płatnicza jest już podpięta do Google Play system zasugeruje skorzystanie z niej (można też podpiąć więcej kart). Teraz należy zaakceptować regulaminy, wpisać otrzymany SMSem lub e-mailem kod i na koniec ustawić aplikację Android Pay jako aplikację domyślną do obsługi płatności. Cały proces trwa do kilku minut. Teraz już można płacić zbliżeniowo w McDonald’s.

Aby użyć Androida Pay w restauracji McDonald’s, wystarczy wybudzić telefon i zbliżyć go do terminala płatniczego, by dokonać transakcji. Nie trzeba nawet odblokowywać jego ekranu. Płatność działa podobnie jak w przypadku karty płatniczej: jeśli wartość transakcji przekracza 50 PLN system prosi o wprowadzenie kodu PIN na terminalu. Dostęp do Internetu w momencie płatności nie jest potrzebny, chociaż wtedy liczba transakcji jest ograniczona. Na telefon przyjdzie potwierdzenie transakcji. Aplikacja podaje też listę transakcji wraz z ich lokalizacją.

Na obecną chwilę system przyjmuje karty trzech banków: Alior Banku, Banku Zachodniego WBK oraz T-Mobile Usługi Bankowe. Niebawem dołączy do nich mBank, a wkrótce – inne banki. Jest on bardzo bezpieczny, ponieważ aplikacja korzysta z systemu tokenizacji – przekazuje do terminala płatniczego kod, którego nie może wykorzystać żadne inne urządzenie. Dane karty nie są wykorzystywane ani przekazywane sprzedawcy podczas transakcji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj