McDonald’s testuje nowe opakowania robione z papieru z dodatkiem trawy

McDonald’s testuje nowe opakowania robione z papieru z dodatkiem trawy
Aby ograniczyć wytwarzanie odpadów, McDonald's szuka i testuje innowacyjne alternatywy. Teraz firma postanowiła sprzedawać swoje burgery w opakowaniach z ekologicznego papieru.
O autorze
1 min czytania 2021-06-17

Niemiecki oddział McDonald’s zmienił system pakowania swoich Deutschland Burgerów – zamiast serwować kanapki w papierowych pudełkach, zaczął je owijać w wysokiej jakości papier z trawy. Ta zmiana ma sygnalizować, że firma zamierza skupić się na bardziej zrównoważonych rozwiązaniach opakowaniowych. Oprócz Deutschland Burgera podobnie mają być pakowane również McWraps.

Zmiana opakowań kanapek jest częścią planu działania na rzecz ograniczenia odpadów z tworzyw sztucznych i opakowań. McDonald’s zamierza do 2025 roku wymienić wszystkie dotychczasowe opakowania na te wykonane w 100% z materiałów odnawialnych, pochodzących z recyklingu lub certyfikowanych.

— Jako wiodąca na rynku sieć restauracji, chcemy odgrywać aktywną rolę w kształtowaniu drogi do ograniczenia odpadów z tworzyw sztucznych i opakowań. W przyszłości będziemy zużywać mniej materiałów opakowaniowych i podawać coraz więcej burgerów w alternatywnych opakowaniach, takich jak innowacyjny papier do owijania — mówi Holger Beeck, dyrektor generalny McDonald’s Germany LLC.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Papier z trawy używany przez McDonald’s zawiera 20% trawy, jest licencjonowany przez FSC i nie wymaga długich tras transportowych. Pochodzi z istniejących obszarów trawiastych i dzięki temu, według firmy, nie konkuruje z innymi możliwymi zastosowaniami.

Dzięki innowacyjnym procesom i tworzeniu papierowych mieszanek z dodatkiem włókien traw, producent oszczędza w procesie produkcji duże ilości energii, wody i dwutlenku węgla. Dodatkowo całkowicie rezygnuje się z użycia chemikaliów. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zmiana pudełka Deutschland Burgera na papier z trawą przynosi realną korzyść — zużycie dotychczasowego materiału opakowaniowego zmniejszyło się o prawie 70 %.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się