McDonald’s testuje papierowe słomki

McDonald’s testuje papierowe słomki
7 stycznia br. w wybranych lokalach polskiej sieci McDonald’s wprowadzi możliwość wyboru papierowej słomki. Polski rynek jest jednym z kilkunastu, na których marka testuje rozwiązania, mogące zastąpić słomki wykonane z plastiku.
O autorze
1 min czytania 2019-01-04

Test potrwa od 7 do 27 stycznia 2019 roku w restauracjach McDonald’s: Warszawa, ul. Świętokrzyska 3; Katowice, ul. Stawowa 5; Poznań, ul. Grunwaldzka 104 c; Gdańsk, ul. Bażyńskiego 2; Wrocław, Rynek 30; Mrągowo. Goście będą mogli wybrać standardową słomkę z plastiku, słomkę z papieru lub całkowicie zrezygnować ze słomki.

– Słomki ze względu na swój mały rozmiar są trudne do wychwycenia przez systemy segregacji odpadów i dlatego nie są poddawane segregacji i recyklingowi w takim stopniu, jak inne odpady plastikowe. W minionym roku dużo mówiło się o tej kwestii. To jednak tylko jeden z aspektów szerszego tematu opakowań jednorazowych, na którym się skupiamy w ramach strategii Scale For Good – mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

W 2018 roku sieć wspólnie ze Starbucks oraz grupą inwestycyjną Closed Loop Partners rozpoczęła program „NextGen Cup Challenge” – inicjatywę skierowaną do innowatorów służącą opracowaniu nowego typu kubka jednorazowego, który w całości będzie nadawał się do recyklingu. Wyniki zostaną ogłoszone w lutym 2019 roku. Siedmiu zwycięzców otrzyma dotacje na wdrożenie, w wysokości nawet do 1 miliona dolarów.

Już teraz w większości polskich lokali sieci znajdują się kosze do segregacji odpadów. Wszystkie opakowania papierowe, serwety na tace czy serwetki wykonane są z papieru z certyfikatem odpowiedzialnej gospodarki leśnej FSC.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Strategia Scale For Good zakłada również znaczące redukcje emisji gazów cieplarnianych związanych z działaniem restauracji, biur (o 36%) i systemu dostaw (o 30%). Ponad 65% lokali polskiej sieci jest zasilanych energią ze źródeł odnawialnych.  

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Warszawska Restauracja Si postanowiła walczyć z plastikowymi słomkami. Jako ich zamiennik wykorzystuje makaron, który jednocześnie oddaje ducha tego, co ta restauracja serwuje, czyli włoskie dania.

PS2

Portal Noizz.pl wraz z aktywistką Aretą Szpurą, fundacją Lonely Whale oraz agencją VML Poland rozpoczęli wspólną akcję TU PIJESZ BEZ SŁOMKI. Jej celem jest wycofanie plastikowych rurek z pubów i restauracji w całej Polsce oraz popularyzacja zasady less waste.

PS3

Na początku października br. odbyło się otwarcie wystawy IKEI „Last Straw”, która jest symbolicznym pożegnaniem marki z plastikowymi słomkami. Szwedzki koncern zapowiedział zaprzestanie ich używania w swoich marketach w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

PS4

Kanadyjska agencja Rethink przygotowała dla organizacji Greenpeace kampanię społeczną „Don’t suck the life from our oceans”, mającą na celu zwrócenie uwagi na to, jak szkodliwy wpływ na nasze środowisko ma wykorzystywanie plastikowych słomek na masową skalę.