Program stypendialny beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship skupiony jest na promowaniu zrównoważonego rozwoju i ma na celu wsparcie kreatywnych osób w wieku 16-28 lat w realizacji innowacyjnych projektów w dziedzinie ochrony środowiska i dekarbonizacji.
135 mln euro pozyskane z aukcji modelu Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé
W celu pozyskania środków na sfinansowanie programu Mercedes-Benz postanowił wystawić na aukcję jeden z dwóch istniejących jeszcze na świecie modeli samochodu Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé z 1955 roku. Został on wylicytowany przez szczęśliwego zwycięzcę za zawrotną sumę 135 milionów euro i stał się najdroższym samochodem w historii sprzedanym na aukcji. Pozyskane środki marka w całości przeznaczy na wsparcie programu. Ponadto Mercedes-Benz zadeklarował coroczne wsparcie finansowe poprzez darowizny, a także udzieli swego wsparcia w formie sponsoringu tytularnego.
Zobacz również
– Dla nas, jako firmy globalnej i marki luksusowej, odpowiedzialność nie kończy się u bram fabryki. Wpływy z aukcji najcenniejszego samochodu w historii, 300 SLR Uhlenhaut Coupé, pozwolą nam wesprzeć coś naprawdę bezcennego: zrównoważoną zmianę. Program beVisioneers ma przynosić korzyści zarówno młodym uczestnikom, jak i ich lokalnym społecznościom oraz środowisku. Jesteśmy bardzo dumni, że możemy finansować tę wyjątkową inicjatywę – w ten sposób wzmacniając nowe i różnorodne pokolenie innowatorów. Życzymy stypendystom wszelkich sukcesów w realizacji ich wizji – powiedziała Renata Jungo Brüngger, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG, odpowiedzialna za integralność i kwestie prawne.
beVisioneers – edukacja i działania na rzecz zrównoważonego rozwoju
Warunkiem zgłoszenia się do udziału w programie beVisioneers jest przedstawienie projektu, który może wywrzeć wymierny, pozytywny wpływ na środowisko oraz na lokalną społeczność kandydata. Uczestnicy zostaną wybrani na podstawie decyzji przedstawicieli The DO School Fellowships. Jest to niemiecka organizacja non-profit odpowiedzialna za opracowanie koncepcji programu i jego realizację, która współpracuje w tym celu z wieloma międzynarodowymi ekspertami, m.in. jedną z członkiń rady doradczej fundacji jest Zuzanna Rudzińska-Bluszcz z Client Earth.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Osoby korzystające z programu mogą liczyć przede wszystkim na dostęp do środków finansowych na realizację swojego projektu, skorzystać z obszernego programu nauczania oraz coachingu. Podczas dwunastomiesięcznego okresu nauki hybrydowej każda osoba objęta programem stypendialnym otrzyma wsparcie osobistego mentora. Natomiast eksperci wybrani przez The DO School będą mogli wnieść swoją wiedzę i umiejętności w ramach spotkań indywidualnych i grupowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co ważne, po pierwszym roku stypendyści będą w dalszym ciągu korzystać ze wsparcia mentorów i ekspertów – zarówno w rozwijaniu umiejętności przywódczych, jak i w realizacji swoich projektów. Długofalowym celem beVisioneers jest zbudowanie inkluzywnej, aktywnej społeczności stypendystów, mentorów i specjalistów z całego świata, współpracujących ze sobą na równych prawach i partnerskich zasadach oraz wnoszących pozytywny wkład w środowisko i społeczności lokalne.
Program ruszy w czerwcu 2023 roku i obejmie pierwszą grupę stypendystów z Indii, RPA, Niemiec, Polski, Danii, Węgier, Szwecji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii. Wnioski o stypendium można składać na stronie www.bevisioneers.world.
PS Mercedes-Benz poznał nastroje polskich internautów
Pod koniec ub. r. Mercedes-Benz w ramach kampanii „Nastrojowe kolory Polski” sprawdził, jak czujemy się każdego dnia. Odzwierciedleniem nastrojów Polaków była kolorystyka podświetlenia siedziby Mercedes-Benz oraz specjalnej ekspozycji z nową Klasą T.