Tegoroczne koncerty odbywają się w siedmiu miastach w całej Polsce. Jubileuszowa edycja trasy Męskie Granie rozpoczęła się 28 i 29 czerwca w Żywcu, tradycyjnie w Amfiteatrze Pod Grojcem. Gwiazdy tegorocznej Orkiestry to Daria Zawiałow, Mrozu i bracia Kacperczyk, którzy wspólnie wykonali utwór „Wolne duchy”.
Organizatorzy zwracają także uwagę na kwestie związane z ekologią. Zachęcają uczestników do korzystania z własnych butelek z filtrem, które na terenie koncertów można uzupełnić za darmo wodą. Zadbali także o kubki wielokrotnego użytku, do których grafiki w tym roku zaprojektował Andrzej Pągowski.
Zobacz również
– Na trasie Męskie Granie od lat używane są specjalne kubki wielokrotnego użytku. Za każdym razem opakowania są starannie czyszczone, zgodnie ze wszelkimi normami higienicznymi, a następnie wykorzystywane ponownie na kolejnej imprezie. W ten sposób zmniejszana jest liczba opadów, a co za tym idzie, redukowana jest emisja CO2 oraz zużycie wody i energii, które byłyby potrzebne do produkcji dodatkowych kubków. Podczas całej trasy nie wraca do nas jedynie ok. 2% kubków z około 120 tys. Straty spowodowane są przede wszystkim przypadkowymi nadepnięciami, złamaniami kubka lub zabieraniem go na pamiątkę – tłumaczy Dorota Nowakowska, brand managerka marki Żywiec i liderka projektu Męskie Granie.
– Razem z firmą Recall zbieramy też puszki aluminiowe, które po każdym koncercie oddajemy do recyklingu. Dbamy także o teren, na którym odbywają się nasze koncerty, rekultywując go po każdym wydarzeniu. To oznacza, że pozostawiamy go takim, jakim go zastaliśmy, przyjeżdżając – dodaje Nowakowska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Trasa Męskie Granie, eliminując plastik również w punktach gastronomicznych, pozostaje w zgodzie z duchem (niczym w tegorocznym hymnie) tych ważnych dla środowiska naturalnego trendów.
– Udało się nam wyeliminować plastik również w punktach gastronomicznych, w których nie używamy naczyń plastikowych (sztućce, talerzyki, słomki, itp.) – potwierdza Nowakowska.
PS Dlaczego Polacy jeżdżą na festiwale muzyczne? [BADANIE]
Serwis Biletyna.pl przeprowadził badanie dotyczące udziału Polaków w festiwalach muzycznych. Jak się okazuje, duże imprezy cieszą się podobną popularnością, co lokalne wydarzenia.