Uwaga konkurs!

Uwaga konkurs!

Uwaga konkurs!

Chcesz wygrać bilet na „IAB HowTo: Nowe horyzonty w influencer marketingu”? Sprawdź agendę, zapisz się do newslettera NM i weź udział w konkursie.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Meta chroni internautów przed ryzykiem molestowania w sieci. Wprowadza blokadę screenshotów w znikających wiadomościach

Meta chroni internautów przed ryzykiem molestowania w sieci. Wprowadza blokadę screenshotów w znikających wiadomościach
Chcąc chronić użytkowników przed narażeniem na treści o charakterze seksualnym i ich rozpowszechnianiem, Meta wprowadza aktualizację Messengera i Instagram Direct. Zniknie m.in. możliwość robienia zrzutów ekranu w przypadku zdjęć wysłanych w opcji „zobacz raz”.
O autorze
1 min czytania 2024-10-18

Zespół Meta walczy o bezpieczeństwo w sieci i wprowadza kolejne obostrzenia. Tym razem chodzi o blokadę możliwości robienia zrzutów ekranu wiadomości. Opcja będzie aktywna w przypadku tzw. znikających wiadomości, które przez użytkowników Messengera czy Instagrama są często wykorzystywane do przesyłania (również intymnych) zdjęć.

Nowa opcja blokująca możliwość zrobienia zrzutu ekranu w urządzeniu mobilnym będzie dotyczyła treści przesyłanych w trybach „zobacz raz” i „pozwól na ponowne wyświetlanie”.

Ponadto, aktualizacja narzędzi sygnowanych przez firmę Meta obejmie również działania mające chronić nastoletnich internautów. W przypadku kont wykazujących jakiekolwiek przejawy zachowań o podłożu seksualnym, utrudnione zostanie nawiązywanie kontaktu z osobami niepełnoletnimi. Wysyłane z tych kont prośby będą trafiały do SPAMu lub zostaną całkowicie usunięte, w zależności od liczby niepokojących sygnałów. Pod uwagę zostaną wzięte m.in. takie dane, jak długość funkcjonowania konta czy (podejrzanie duża) liczba obserwujących.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pierwsze informacje na temat wprowadzenia przez zespół Meta ochrony przed treściami zawierającymi nagość oraz przed rozpowszechnianiem treści o charakterze seksualnym pojawiły się w sieci w kwietniu 2024 roku. Od tej chwili prowadzone były testy, a dziś Meta chce już oficjalnie uruchomić wspomniane funkcje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia: mat. pras.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Meta uruchamia ujednolicony sposób monetyzacji treści na Facebooku