Duże koncerny generują coraz to nowsze narzędzia korzystające ze sztucznej inteligencji. Nie są to już jedynie generatory tekstu czy obrazu. Również w branży kulturowej AI wykorzystywana jest na co dzień. Mogliśmy już obejrzeć teledyski powstałe przy jej użyciu czy posłuchać RadioGPT, czyli pierwszej stacji obsługiwanej w 100 proc. przez sztuczną inteligencję.
Tym razem nowym narzędziem pochwaliła się Meta. Firma stworzyła „MusicGen”, czyli model, który jest w stanie wygenerować muzykę na podstawie podanych mu podpowiedzi tekstowych lub melodii. Nowe utwory powstają w oparciu o próbki utworów i stylów różnych instrumentów wbudowanych w „MusicGen”.
Zobacz również
Narzędzie zostało przeszkolone na próbie 20 000 godzin muzyki, zarówno całych utworów, jak i próbek instrumentów. „MusicGen” nie jest jeszcze powszechnie dostępny, ale można skorzystać z jego demo.
fot. MusicGen
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Przykładowe komendy i próbki muzyki dostępne są tutaj.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS TikTok stworzył narzędzie oparte o AI, które generuje gotowe skrypty dla filmów
Narzędzie od TikToka ma pomóc w tworzeniu lepszych treści. Scenariusze dla wideo powstają na podstawie podpowiedzi użytkownika. Skrypt zawiera nie tylko proponowaną treść, ale także wskazówki dźwiękowe i wizualne.
PS 2 Meta testuje chatbot AI na Instagramie
Jednym z najnowszych pomysłów od Mety jest wprowadzenie czatu AI na Instagramie, o czym poinformował w swoich mediach społecznościowych Alessandro Paluzzi.