Uzyskanie płynności wideo AI i stworzenie niezwykłych koncepcji artystycznych wymagało nowych metod reżyserowania i kontrolowania sztucznej inteligencji.
– Tworzenie i reżyserowanie teledysku do utworu „Stars” było wciągającą przygodą. Jej efektem jest eklektyczna i nieco surrealistyczna odyseja kosmiczna, łącząca urok kiczu charakterystycznego dla filmów science fiction z lat 70. z psychodelicznymi animacjami – mówi Kuba Matyka, experience director & co-founder, melt immersive studio i melt.ai. – Wyobraziliśmy sobie Bebe Rexha jako niezwykłą królową fantasy, niczym kultowa już Barbarella, grana przez Jane Fondę, która wyrusza w międzygalaktyczną podróż. W wyniku dziwnej anomalii jej statek rozbija się na obcej planecie, gdzie nasza bohaterka spotyka Ozunę, kosmiczną istotę, która mogła stać za tajemniczym wypadkiem – dodaje Kuba Matyka.
Zobacz również
Nagrania obu gwiazd popu wykonano w studio, bez scenografii i kostiumów, by następnie na etapie post produkcji za pomocą efektów wizualnych i sztucznej inteligencji wykreować, postaci i światy.
– Wytrenowaliśmy autorskie modele AI (oparte na Stable Diffusion), by zachowując unikatowe cechy artystów, otworzyć się na eksplorację różnych stylów i form postaci, które oglądamy w teledysku – tłumaczy Kamila Staszczyszyn, creative and art director & co-founder, melt immersive studio i melt.ai. – Po czym przyszła najciekawsza część procesu: opracowanie wyglądu naszych bohaterów i szalonego uniwersum, w którym się znajdują. Pomimo że jest to bardzo techniczne zadanie (wymagające uwzględnienia ogromnej ilości parametrów do dostrojenia), jest to najbardziej kreatywna część procesu. To prawdziwa współpraca między artystami a maszynami – czyniąca te ostatnie czymś więcej niż tylko wykorzystanym narzędziem – dodaje Kamila Staszczyszyn.
W singlu „Stars” australijskie trio muzyki elektronicznej – PNAU – połączyło siły z dwoma świeżymi międzynarodowymi gwiazdami. Bebe Rexha to nominowana do nagrody Grammy zdobywczyni czołowych miejsc na listach przebojów, mająca na swoim koncie współpracę z takimi artystami jak David Guetta czy Dolly Parton. Drugim wokalistą jest portorykańskie odkrycie reggaetonu i muzyki latynoamerykańskiej – Ozuna. Niezwykłe łączenie elementów reggaetonu, trapu i dancehallu przyniosło mu wiele nagród, w tym Billboard Latin Music Awards i Latin Grammy Awards.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Zobacz wideo PNAU, Bebe Rexha i Ozuna – „Stars”:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Stars” to emanacja czystej pozytywności, wyrażona za pomocą uwodzicielskiego koktajlu popowego disco, elektroniki i pulsującego basu, charakterystycznego dla PNAU. Optymistyczne wibracje utworu podnosi wokal Bebe Rexha, a następnie dołącza do niej przyjemny latynoski głos Ozuna.
Na potrzebny promocji teledysku „Stars” melt immersive studio i melt.ai opracowują także serię plakatów, pakiet social media assetów oraz instagramowy filtr AR.
melt immersive studio i melt.ai mają na swoim koncie teledyski zrealizowane przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji m.in. dla Rysy – „Herz”, Kizo – „AVATAR” oraz PNAU x Troye Sivan – „You Know What I Need”, który przyniósł im nominację do Berlin Music Video Awards 2023.
PS Trackvertising, czyli jak teledysk staje się reklamą
Muzyka i marketing to zgrany duet. Nieraz za sukcesem reklamy stoi właśnie chwytliwa melodia. Czasem jednak krótki spot z muzyką w tle to za mało, by na długo wpisać się w świadomość odbiorców. Dlatego marki sięgają po trackvertising, zacierając granice między reklamą a teledyskiem.