Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Meta udostępnia markom narzędzia AI wspomagające tworzenie reklam

Meta udostępnia markom narzędzia AI wspomagające tworzenie reklam
Meta wesprze marki. Po kilkumiesięcznych testach, które zakończyły się sukcesem, firma udostępnia narzędzia AI służące generowaniu reklam. Sztuczna inteligencja pomoże m.in. stworzyć wizualizację różnych formatów reklamowych czy pozwoli zmienić tło na grafikach produktowych.
O autorze
1 min czytania 2023-10-05

fot. screen Meta 

W ciągu ostatnich kilku miesięcy Meta, wraz z kilkoma markami, testowała możliwości sztucznej inteligencji w procesie generowania reklam. 4 października br. firma ogłosiła, że testy przebiegły pozytywnie. Partnerzy, którzy brali współpracowali przy eksperymencie, jednoznacznie odpowiedzieli, że narzędzia pomogły im przede wszystkim zaoszczędzić czas oraz zmaksymalizować skuteczność kampanii reklamowych. W związku z tym, zdecydowano się na oficjalne udostępnienie narzędzi AI. 

Na grafikach udostępnionych przez Meta można zobaczyć, że marki będą mogły skorzystać, np. z sugestii podpisów pod postami, generatora tła czy wizualizacji do różnych formatów reklam.

– Według ankiety przeprowadzonej wśród reklamodawców, którzy wzięli udział we wczesnych testach, połowa z nich szacuje, że generatywna sztuczna inteligencja pozwoli im zaoszczędzić pięć lub więcej godzin tygodniowo  – co odpowiada jednemu miesiącowi w roku – zauważając, że będą mogli tworzyć wiele odmian zasobów za pomocą kliknięcia przycisku, redukując czas spędzany przez zespoły kreatywne i medialne na czasochłonnych zadaniach edycyjnych i umożliwiając bardziej strategiczną pracę – komentuje Meta.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ponadto, Meta poinformowała, że pracuje także nad narzędziem służącym do przesyłania wiadomości biznesowych.

– Firmy wkrótce będą mogły wykorzystywać sztuczną inteligencję do przesyłania wiadomości biznesowych w komunikatorach Messenger i WhatsApp, aby nawiązywać kontakt z klientami – pomagając w handlu, zaangażowaniu i wsparciu, odblokowując natychmiastowe odpowiedzi konwersacyjne. Testujemy na małej liczbie firm w wersji alfa i planujemy rozszerzyć tę funkcję w przyszłym roku – dodaje Meta. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Meta zaprezentowała nowe funkcje, które udostępni w mediach społecznościowych

Podczas konferencji Connect 2023, Meta ogłosiła wiele nowych funkcji, w których wykorzystana zostanie sztuczna inteligencja. Jest to m.in. asystent AI, nowe filtry na Instagramie czy nowe naklejki AI dostępne w komunikatorach.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2 Aplikacje bez reklam? Facebook i Instagram mogą być płatne

„The New York Times” podał informację o tym, że Meta rozważa wprowadzenie płatnej wersji Facebooka oraz Instagrama. Użytkownicy, którzy zdecydowaliby się na subskrypcję, mieliby możliwość wyłączenia reklam dostępnych w aplikacjach.