TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Meta z karą w wysokości 91 mln euro za brak wystarczającej ochrony haseł

Meta z karą w wysokości 91 mln euro za brak wystarczającej ochrony haseł
Data Protection Commission (DPC), irlandzki organ, który zajmuje się ochroną danych, zobowiązał firmę Meta do zapłaty grzywny w wysokości 91 mln euro. Jak informuje DPC, Meta nie zapewniła wystarczającej ochrony haseł użytkowników.
O autorze
1 min czytania 2024-10-02

Dochodzenie trwało od kwietnia 2019 roku, kiedy to Meta powiadomiła DPC, że hasła niektórych użytkowników mediów społecznościowych zostały nieumyślnie zapisane w postaci „zwykłego tekstu”. Oznacza to, że pliki nie miały zapewnionej żadnej ochrony, zarówno szyfrowania, jak i ochrony kryptograficznej.

Zgodnie z rozporządzeniem UE o ochronie danych (RODO), każda firma posiada obowiązek wdrożenia odpowiednich środków bezpieczeństwa podczas przetwarzania danych osobowych.

– Powszechnie przyjmuje się, że hasła użytkowników nie powinny być przechowywane w postaci zwykłego tekstu, biorąc pod uwagę ryzyko nadużyć, jakie wynikają z dostępu osób do takich danych. Należy pamiętać, że hasła będące przedmiotem rozważań w tej sprawie są szczególnie wrażliwe, ponieważ umożliwiłyby dostęp do kont użytkowników w mediach społecznościowych – komentuje Graham Doyle, zastępca komisarza DPC. 

Meta została ukarana naganą oraz grzywną w wysokości 91 mln euro.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przepisy UE w kwestii ochrony danych wymagały, by DPC przedstawiło projekt podjętej decyzji innym organom nadzorczym. Ostatecznie żaden z nich nie zgłosił sprzeciwu co do określonej kary finansowej.

Meta po raz kolejny z problemami

Meta ma już na koncie kary związane z ochroną danych osobowych. W 2023 roku firmę ukarano grzywną w wysokości 1,2 mld euro za przesyłanie danych osobowych użytkowników EOG do Stanów Zjednoczonych po tym, jak UE unieważniła umowę o przesyłaniu danych między UE a USA. Karę również nałożył irlandzki regulator.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W 2022 roku z kolei Meta otrzymała grzywnę w wysokości 265 mln euro. Tym razem za to, że w sieci znaleziono dane ponad 533 użytkowników.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Ponad 1,8 miliarda euro kary dla Apple od Komisji Europejskiej

Komisja Europejska nałożyła na Apple karę w wysokości ponad 1,8 miliarda euro za nadużywanie swojej dominującej pozycji na rynku dystrybucji aplikacji do strumieniowego przesyłania muzyki wśród użytkowników iPhone’a i iPada („użytkownicy iOS”) za pośrednictwem App Store.

PS2 UODO: mBank z karą za niezawiadomienie osób poszkodowanych o wycieku danych

Prezes UODO nałożył na mBank karę ponad 4 mln zł za niezawiadomienie osób poszkodowanych o wycieku danych.