Pod koniec 2022 roku miasto Chełm podjęło prace mające na celu stworzenie kompleksowej strategii promocji, której ambicje wykraczałyby daleko poza odświeżenie logotypu czy określenie nowego planu wydarzeń. Znamy pierwsze efekty prac.
Nowe pozycjonowanie, komunikacja i identyfikacja wizualna zostały opracowane po badaniach i analizach marketingowych, obejmujących zarówno dotychczasową historię miasta, analizę potrzeb, ale także potencjalne scenariusze dotyczące przyszłości. W efekcie Chełm zyskał nowe pozycjonowanie marki, dzięki któremu komunikuje swoją unikatowość oraz tożsamość wizualną.
Zobacz również
Kluczowe symbole miasta – niedźwiedź, podziemia kredowe i duch Bieluch stały się fundamentem nowej i szerszej narracji. Poza znanymi symbolami, w nowej strategii wykorzystano komunikacyjnie te znaki, które dotychczas były nieużywane.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Chełm zamierza się promować jako:
- miasto podziemi kredowych – unikatowej w Europie atrakcji znajdującej się w centrum miasta,
- miasto historii i różnorodnych opowieści,
- miasto będące specjalistą w storytellingu,
- miasto o otwartym, energetycznym i przedsiębiorczym charakterze, które promuje niezależność i odwagę w działaniu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Nowa strategia promocyjna 'Chełm. Miasto wielu opowieści’ to nie tylko odświeżenie naszego wizerunku. To celebracja naszej wyjątkowej historii i kultury, którą odkrywa i będzie odkrywać coraz więcej osób. Nowa identyfikacja wizualna spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem mieszkańców. Trwają już prace nad wdrażaniem kolejnych punktów strategii – mówi Aneta Szostak, Dyrektor Departamentu Promocji, Kultury i Sportu w Urzędzie Miasta Chełm.
Projekt realizowali eksperci z agencji strategiczno-kreatywnej MOOQ oraz Instytutu Badawczego IPC.
– Po kilku miesiącach badań i analiz rozpoczęliśmy szukanie pomysłu na pozycjonowanie marki, który oddaje zarówno bogatą przeszłość, powiązane legendy, jak i będzie realizował przyszły potencjał promocyjny miasta. Następnie przenieśliśmy to pozycjonowanie na konkretne rozwiązania komunikacyjne i brandingowe, mające za zadanie wzmocnić tożsamość mieszkańców, ale także sprawić, że marka będzie atrakcyjna dla osób spoza miasta. Wtedy też pojawiło się nowe hasło promocyjne. Każdy nasz krok w tej podróży poprzedzony był analizami oraz intensywnymi warsztatami – komentuje Michał Pawlik, CEO agencji MOOQ.
opracowanie: Agata Drynko, źródło: mat. prasowe
PS Nowa identyfikacja wizualna Warszawy [opinie]
W 2022 roku szerokim echem odbiła się informacja o nowym logo Warszawy. Czy „nowa syrenka” to udana zmiana? Zapytaliśmy ekspertów o ich opinie na temat odświeżonej identyfikacji wizualnej stolicy.
PS2 Kraków promuje lokalne historie i… perfumy inspirowane miastem
„Kraków jest opowieścią” – to hasło, jakie towarzyszyło uchwalonej w 2023 roku strategii komunikacji miasta na lata 2023-2030. Stolica Małopolski przygotowała również ciekawe działania i produkty, które mają na celu promocję miasta.