Chełm z odświeżoną strategią promocji. Niedźwiedź, podziemia kredowe i duch Bieluch nowymi symbolami miasta

Chełm z odświeżoną strategią promocji. Niedźwiedź, podziemia kredowe i duch Bieluch nowymi symbolami miasta
Miasto Chełm skrywa w sobie wiele fascynujących opowieści, które czekają na odkrycie przez każdego – to stwierdzenie to fundament leżący u podstaw nowej strategii promocji miasta Chełm.
O autorze
1 min czytania 2024-02-15

Pod koniec 2022 roku miasto Chełm podjęło prace mające na celu stworzenie kompleksowej strategii promocji, której ambicje wykraczałyby daleko poza odświeżenie logotypu czy określenie nowego planu wydarzeń. Znamy pierwsze efekty prac.

Nowe pozycjonowanie, komunikacja i identyfikacja wizualna zostały opracowane po badaniach i analizach marketingowych, obejmujących zarówno dotychczasową historię miasta, analizę potrzeb, ale także potencjalne scenariusze dotyczące przyszłości. W efekcie Chełm zyskał nowe pozycjonowanie marki, dzięki któremu komunikuje swoją unikatowość oraz tożsamość wizualną.


Kluczowe symbole miasta – niedźwiedź, podziemia kredowe i duch Bieluch stały się fundamentem nowej i szerszej narracji. Poza znanymi symbolami, w nowej strategii wykorzystano komunikacyjnie te znaki, które dotychczas były nieużywane.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj


Chełm zamierza się promować jako:

  • miasto podziemi kredowych – unikatowej w Europie atrakcji znajdującej się w centrum miasta,
  • miasto historii i różnorodnych opowieści,
  • miasto będące specjalistą w storytellingu,
  • miasto o otwartym, energetycznym i przedsiębiorczym charakterze, które promuje niezależność i odwagę w działaniu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing


– Nowa strategia promocyjna 'Chełm. Miasto wielu opowieści’ to nie tylko odświeżenie naszego wizerunku. To celebracja naszej wyjątkowej historii i kultury, którą odkrywa i będzie odkrywać coraz więcej osób. Nowa identyfikacja wizualna spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem mieszkańców. Trwają już prace nad wdrażaniem kolejnych punktów strategii – mówi Aneta Szostak, Dyrektor Departamentu Promocji, Kultury i Sportu w Urzędzie Miasta Chełm.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Projekt realizowali eksperci z agencji strategiczno-kreatywnej MOOQ oraz Instytutu Badawczego IPC.

Po kilku miesiącach badań i analiz rozpoczęliśmy szukanie pomysłu na pozycjonowanie marki, który oddaje zarówno bogatą przeszłość, powiązane legendy, jak i będzie realizował przyszły potencjał promocyjny miasta. Następnie przenieśliśmy to pozycjonowanie na konkretne rozwiązania komunikacyjne i brandingowe, mające za zadanie wzmocnić tożsamość mieszkańców, ale także sprawić, że marka będzie atrakcyjna dla osób spoza miasta. Wtedy też pojawiło się nowe hasło promocyjne. Każdy nasz krok w tej podróży poprzedzony był analizami oraz intensywnymi warsztatami – komentuje Michał Pawlik, CEO agencji MOOQ.

opracowanie: Agata Drynko, źródło: mat. prasowe

PS Nowa identyfikacja wizualna Warszawy [opinie]

W 2022 roku szerokim echem odbiła się informacja o nowym logo Warszawy. Czy „nowa syrenka” to udana zmiana? Zapytaliśmy ekspertów o ich opinie na temat odświeżonej identyfikacji wizualnej stolicy.

PS2 Kraków promuje lokalne historie i… perfumy inspirowane miastem

„Kraków jest opowieścią” – to hasło, jakie towarzyszyło uchwalonej w 2023 roku strategii komunikacji miasta na lata 2023-2030. Stolica Małopolski przygotowała również ciekawe działania i produkty, które mają na celu promocję miasta.