Miasto Poznań otwiera się na blogerów

Autorzy popularnych blogów jako miejscy przewodnicy? Dokładnie tak. Projekt „Poznańska turystyka 2.0” realizowany przez Miasto Poznań, angażujący znanych polskich blogerów ruszył pod koniec czerwca i potrwa do połowy września.
O autorze
2 min czytania 2013-07-12

fot. Małgorzata Opala

Latem będą zwiedzać Poznań pokazując, że poza atrakcjami znanymi z pocztówek i folderów turystycznych, w stolicy Wielkopolski jest wiele interesujących miejsc, które naprawdę warto zobaczyć.

Spojrzeć na Poznań okiem blogerów i pokazać miasto z nieco innej perspektywy – taki jest cel współpracy Miasta Poznań z autorami popularnych blogów. Każdy z nich przygotował własną, zgodną z zainteresowaniami, trasę zwiedzania Poznania. W oparciu o ich relacje i wpisy na blogach, powstanie unikalny przewodnik turystyczny. – Blogosfera to specyficzna przestrzeń, popularna i jednocześnie wiarygodna – mówi Joanna Nowaczyk, Zastępca Dyrektora Biura Promocji Miasta. – Blogerzy to ludzie niezależni, mający swoje zdanie. Zaprosiliśmy ich, żeby pokazać, że Poznań to miasto, w którym naprawdę sporo się dzieje. Mamy nadzieję, że dzięki nim turyści odkryją nowe, nieznane dotąd oblicze Poznania i z chęcią przyjadą tutaj na weekend – dodaje.

Zosia Wawrzyniak i Magdalena Ratajczak, prowadzące blog Kobiety Biegają – wyróżniony w konkursie na bloga roku 2012 w kategorii „Pasje i zainteresowania”, zaprezentowały najciekawsze miejsca, stworzone dla amatorów joggingu. Łukasz Kielban, autor Czasu Gentlemanów , w połowie lipca wyruszy natomiast w poszukiwaniu miejsc, w których przed wojną bawiły poznańskie elity. Adresy, w których rozwijają się nowe biznesowe idee, zaprezentuje, w ramach ścieżki Poznań 2.0, Maciej Mazurek, czyli twórca bloga Zuch Rysuje. Natomiast najbardziej znany polski bloger, Kominek, powróci po latach do miasta, w którym studiował i odbędzie sentymentalną podróż po miejscach, które dawniej i dziś gromadzą młodych ludzi. O tym zaś, co w poznańskiej kulturze, opowie Andrzej Tucholski, prowadzący blog Jest Kultura.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Turystyka w innym stylu

Blogerzy wezmą również udział w wydarzeniach, organizowanych w mieście w okresie wakacji np. w Malta Festival, Animatorze – największym w Polsce festiwalu filmów Animowanych czy Międzynarodowym Festiwalu Filmu i Muzyki TRANSATLANTYK. – Projekt promuje zupełnie nowy styl zwiedzania czyli odkrywanie uroków miasta ścieżkami, których nie znajdziemy w tradycyjnych przewodnikach – mówi Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej. – Takie miejsca jak Stary Rynek czy Katedra na Ostrowie Tumskim to obowiązkowe punkty na mapie poznańskich atrakcji, ale nie jedyne. Ten projekt to doskonała okazja, by pokazać, że w Poznaniu są miejsca, które może nie cieszą się olbrzymią popularnością, ale są unikatowe w skali kraju i warte odwiedzenia – dodaje.

Projekt „Poznańska turystyka 2.0” będzie realizowany do końca sierpnia. Elektroniczny przewodnik po mieście, współtworzony przez blogerów, ukaże się w drugiej połowie września. Będzie można go bezpłatnie pobrać ze strony Miasta Poznania oraz ze strony www.poznan.travel.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się