Mikołaj Sadowski (180heartbeats + JUNG v. MATT): komunikacja musi być zintegrowana we wszystkich kanałach

Mikołaj Sadowski (180heartbeats + JUNG v. MATT): komunikacja musi być zintegrowana we wszystkich kanałach
Tym razem na pytania Marketingowej 11 odpowiada Mikołaj Sadowski, dyrektor kreatywny i współtwórca agencji 180heartbeats + JUNG v. MATT.
O autorze
2 min czytania 2012-11-27

1. W marketingu internetowym najważniejsze są…

To samo co w marketingu klasycznym – świetny pomysł, bezbłędna egzekucja i trochę szczęścia. Rozdzielanie marketingu klasycznego i internetowego jest dla mnie podejściem sprzed paru lat. Teraz internet jest naprawdę wszędzie i komunikacja musi być zintegrowana we wszystkich kanałach.

2. Pierwszy projekt lub kampania, które dodały mojej agencji/marce skrzydeł, to…

Longersi dla Samsunga:

Dostaliśmy Grand Prix w Kreaturze, nominację w Cannes i parę innych nagród. Dało nam to masę darmowego PR-u i rozpoznawalność na rynku.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć, to…

Nietracenie motywacji w trudnych sytuacjach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

4. Projekt marketingowy, z którego jestem najbardziej dumny, to…

Wytwórnia Rak’n’Roll records, którą odpaliliśmy dla fundacji Rak’n’Roll. Już teraz zbiera mnóstwo pozytywnego buzzu, jest o niej głośno w mediach, a dużo będzie się jeszcze działo. Za wszystkim stoi przede wszystkim świetny pomysł – tworzymy wytwórnię muzyczną, której wszystkie dochody są w całości przekazywane fundacji walczącej z rakiem piersi. Wytwórnię, w której premierę mają kawałki, które będą dostępne tylko tam – za darmo do odsłuchania w mono, za stereo płacimy dowolną kwotę powyżej 2 zł. Włożyliśmy w ten projekt masę energii i serca, zawsze mocno angażujemy się w projekty pro bono.

5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…

Pewnie nie będę specjalnie oryginalny, jeżeli powiem – Nike FuelBand:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Projekt wprowadza kompletnie nowe spojrzenie na reklamę, a twórca – agencja R/GA zaczyna otwarcie mówić, że rezygnują ze słowa ‘agencja’ w określaniu tego czym się zajmują.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w e-marketingu, to…

To już klasyczne pytanie pojawiające się w prawie każdym wywiadzie, podsumowaniu roku, opinii eksperckiej. Wszyscy oczekują odpowiedzi, podpowiedzi w co się teraz zaangażować, jakieś hasło, klucz – coś co będziemy mogli sprzedawać klientom w tym kwartale. Niektóre agencje robią podsumowania – tu np. 100 tematów godnych uwagi w 2012 roku wg JWT. Kiedy jednak przyjrzymy się temu dokładniej to zobaczymy, że liczy się w pierwszej kolejności ciekawy pomysł, dopasowany do marki, angażujący. I każdy z nich może wyznaczyć nowy trend.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu, to…

Angażowanie klientów w dialog z marką. Oczywiście dla wielu marek ma to ogromny sens i działa świetnie, warto jest być otwartym i szybko reagować. Jednak wmawianie każdemu, że najważniejszy jest dialog sprawia, że na Facebooku w tej chwili praktycznie każda marka ma swój fan page. No, a co możemy robić na takim fan page’u? Wrzucać codziennie ciekawostki ze świata powiązane mniej lub bardziej z wartościami marki. Absurd.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Zaufanie. Jeżeli klient zaprasza agencję do pracy przy jakimś projekcie, to powinien ją obdarzyć zaufaniem – inaczej agencja sprowadzana jest do poziomu firmy realizującej/produkującej pomysły marketera. Aby to się wydarzyło potrzebna jest oczywiście praca po obu stronach. Agencja musi być w 100% przekonana do strategii i kreacji jaką proponuje. Klient z kolei musi powstrzymać nieco swoje zapędy i dać więcej swobody agencji.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Z tego co zobaczę i usłyszę każdego dnia. Jeżeli dobrze się patrzy i słucha, inspiracje są wszędzie.

10. Gdybym miał sprzedawać polskie koszulki w Chinach, a miałbym nieograniczony budżet na działania e-marketingowe, to…

Może jakiś ciekawy deal z Bayer Full? Podobno świetnie sprzedają się w Chinach. Do tego kampania połączona z funkcjonalnym, przejrzystym sklepem internetowym.

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

Głównie zajmuję się kreacją w reklamie, a robię to ponieważ jeszcze nie trafiłem na nic ciekawszego.