Celem kampanii jest pokazanie młodym ludziom, uczniom i studentom, że nauka i rozwijanie zainteresowań wpływają na rozwój osobisty i przyszłą karierę zawodową. Grupą docelową kampanii jest młodzież w wieku 16+ oraz rodzice, naukowcy i uczelnie wyższe.. Istotnym elementem kampanii jest przekonanie opinii społecznej, że rola nauki cały czas rośnie i jest nie tylko niezbędnym czynnikiem rozwoju społecznego, ale też motorem gospodarczego wzrostu. Przewiduje się, że do roku 2020 Unia Europejska będzie potrzebować około miliona innowacyjnych naukowców.
Symbolem akcji „Zawód naukowiec” jest jabłko Newtona – znak pomysłowości i innowacji. Ambasadorami kampanii są m.in. prof. dr hab. Janusz Bujnicki, dr Miłosz Giersz oraz dr Patrycja Prządka-Giersz, prof. dr hab. Maciej Konacki, prof. dr hab. n. med. Adam Maciejewski.
Zobacz również