W 2017 roku firma Mitsubishi Motors sprzedała 1 030 000 pojazdów, w porównaniu do 934 000 sztuk w 2016 roku. Ostatni kwartał 2017 r. był szczególnie dobry, ponieważ sprzedaż detaliczna wyniosła 279 000 sztuk, co stanowi poprawę o 18% w stosunku do 237 000 sprzedanych w tym samym okresie poprzedniego roku.
Największy wzrost sprzedaży odnotowano w Chinach, które są kluczowym rynkiem dla ogłoszonego niedawno trzyletniego, średniookresowego planu strategicznego Mitsubishi Motors, „DRIVE FOR GROWTH”. W roku kalendarzowym 2017Chiny stały się największym rynkiem dla Mitsubishi, dzięki dużemu popytowi na produkowany na tamtejszym rynku model Outlander. Sprzedaż wzrosła o 56% do 129 000 sztuk.
Zobacz również
Z kolei w Stanach Zjednoczonych grupa również osiągnęła dobre wyniki, windując sprzedaż na poziom 104 000 egzemplarzy w skali roku, co oznacza wzrost o 8% w 2016 r. Po raz pierwszy od 2007 r. sprzedaż przekroczyła 100 000 sztuk.
W krajach ASEAN, Mitsubishi Motors również wzmocniło swoją pozycję, dzięki premierze rynkowej w Indonezji wielofunkcyjnego pojazdu XPANDER compact. Roczny wolumen sprzedaży w Indonezji, gdzie w zeszłym roku japoński koncern uruchomił nową fabrykę, wzrósł o 19% do 80 000 sztuk.
Dobre wyniki odnotowano ponadto w Tajlandii (roczna sprzedaż wzrosła o 26% do 70 000 sztuk), na Filipinach (o 20% do 71 000 sztuk) oraz w Australii (wzrost o 10% do 81 000 sztuk). Mitsubishi Motors ma ponad 5% udział w rynku w każdym z krajów ASEAN: Indonezji, Tajlandii, Filipinach i Australii.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W całym regionie ASEAN roczna sprzedaż wzrosła o 17% do 242 000 sztuk.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W innych krajach np. w Niemczech sprzedaż wzrosła o 16% do 45 000 pojazdów. Firma skorzystała także na ożywieniu w rosyjskiej gospodarce, gdzie roczny wolumen sprzedaży wzrósł o 45% do 24 000 egzemplarzy. Jednocześnie w Zjednoczonych Emiratach Arabskich odnotowano spadek sprzedaży o 18% do 24 000 sztuk, częściowo z powodu napięć polityczno-ekonomicznych w tym regionie.
Na rynku japońskim Mitsubishi również osiągnęło postęp, zwiększając sprzedaż o 7% do 92 000 sztuk, głównie dzięki wznowieniu kampanii marketingowych modeli z segmentu kei-cars.
Trevor Mann, dyrektor operacyjny Mitsubishi Motors, powiedział: „Rok 2017 był dobry dla Mitsubishi Motors dzięki wynikom osiągniętym przez nasze oddziały w Chinach i regionie ASEAN. Budujące jest też to, że nasz plan wzmocnienia pozycji na lokalnym rynku w Japonii zaczyna przynosić pierwsze pozytywne efekty.”
* Rok fiskalny dla Mitsubishi Motors kończy się zawsze 31 marca. W bieżącym roku fiskalnym 2017, kończącym się 31 marca 2018 r., MMC przewiduje roczną sprzedaż na poziomie 1 029 000 sztuk i przychody w wysokości 2 bilionów jenów.