fot. unsplash.com
1. Anna Radomska, Senior Social Media Specialist, Socialyse (Havas Media Group)
2. Sławomir Skowerski, Head of Copywriting, GoldenSubmarine
3. Kamila Kownacka, Managing director, Digital Resolution
4. Paweł Ważyński, Head of SEM & Social, certyfikowany Trener AdWords, Cube Group
5. Mikołaj Salecki, Digital Media & Performance Marketing Director w They.pl
6. Adam Szałamacha, Brand Manager, Allegro
7. Mateusz Felsmann, Co-FounderMember, TWIN .digital collective
8. Miłosz Jacyna, Social Media Director, K2 Media
9. Aneta Mondry, Performance Marketing Director, Bluerank
10. Maciej Kawka, Strategy Director, MEC
11. Adrian Cymer, Senior Executive, Client Leadership, Mindshare
12. Krystian Botko, CEO TalentMedia
13. Rafał Baran, Prezes Bridge2Fun
Zobacz również
Anna Radomska
Senior Social Media Specialist, Socialyse (Havas Media Group)
Jak się czujecie w swojej kategorii biorąc pod uwagę pozostałe zgłoszenia?
Konkurencja w naszej kategorii jest spora, bo o wygraną walczy aż 5 kampanii. Już sama nominacja jest jednak dla nas dużym wyróżnieniem, ponieważ decydując się na krótką, niestandardową formę współpracy z influencerami sporo ryzykowaliśmy. Jak widać, opłaciło się.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jak oceniacie pozostałe zgłoszenia, z którymi konkurujecie?
Kampanie, z którymi przyszło nam walczyć, miały większy rozmach, korzystały z szerszych kanałów dotarcia, trwały dłużej niż nasza akcja. Wierzymy jednak, że promocja „Belfra” w formie kryminalnej gry miejskiej była na tyle od nich inna i w swoim zamyśle niekonwencjonalna, że ma szansę być doceniona przez jury.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kto wg Was jest najmocniejszym konkurentem w kategorii?
Jeśli chodzi o faworyta kategorii to jest to Studio Konesera stworzone przez VML i Lifetube dla Samsunga. Liczymy jednak, że my, jako czarny koń, namieszamy w ostatecznych wynikach.
Dlaczego uważacie, że Wasz kampania powinna wygrać? Czym się wyróżniacie w swojej kategorii?
Zaproponowana przez nas promocja „Belfra” w niebanalny sposób łączyła digitalowych influencerów zarówno z fabułą serialu, jak i występującymi w niej aktorami. Stworzyliśmy bowiem grę miejską opartą o kryminalną intrygę osadzoną w środowisku nastolatków – środowisku będącym jednocześnie grupą docelową serialu. Do współpracy zaprosiliśmy 3 digitalowych influencerów oraz aktora występującego w „Belfrze”, który jednocześnie jest bardzo aktywny w social media. Czas trwania akcji (5 dni), jak i wykorzystane kanały (Snapchat i Instagram), nie były oczywistym wyborem dla kampanii promocyjnej serialu, stanowiły jednak logiczną pochodną sposobu konsumowania czasu przez naszą grupę docelową. Prawdziwym wyzwaniem było jednak przyciągnięcie młodych ludzi przed telewizory i zaangażowanie ich głębiej, niż przez zwykłe zostawienie lajka. I to się udało. Młodzi ludzie wkręcili się rozwiązywanie zagadki, łączenie wątków i śledzenie ulubionych influencerów, wygenerowali setki komentarzy, powstał nawet artykuł analizujący całą sytuację. Najważniejsze jednak, że nastolatkowie naprawdę usiedli przed telewizorami, a skumulowany zasięg widzów, którzy obejrzeli dwa premierowe odcinki wyniósł ponad 700 000 osób. Takiej kampanii w polskim internecie jeszcze nie było. Uważamy, że warto docenić jej przemyślaną konstrukcję, nieszablonowość i rezultaty, które przerosły nawet nasze oczekiwania.
———————————————————–
Sławomir Skowerski
Head of Copywriting, GoldenSubmarine
Jak się czujecie w swojej kategorii biorąc pod uwagę pozostałe zgłoszenia?
Zgłosiliśmy kilka mocnych kampanii, które łączą w sobie efektowność digitalu z konkretnymi, dobrymi wynikami. Wierzymy, że jurorzy docenią nasze zaangażowanie w poszukiwanie talentów polskiej piosenki i połączenie tego z komunikacją marki motoryzacyjnej w akcji SKODA Auto Muzyka. Liczymy też, że w konkursie mocno zamiesza nasza wieloformatowa kampania piwa Specjal, w której wykorzystaliśmy wszystko, co digital oferuje najlepszego – od dynamicznej strony www aż po VOD i efektowny mapping 3D wyświetlany na budynku. Zgłosiliśmy je w silnie obsadzonych konkurencjach – m.in. cross media integration i digital driven. Nie zapomnijmy też o Brasterze, nowatorskim urządzeniu do samobadania piersi, który wykorzystuje do działania Internet of Things. On też może coś zgarnie?
Jak oceniacie pozostałe zgłoszenia, z którymi konkurujecie?
Walka o statuetki MIXX może być ciężka, szczególnie, że konkurencja zgłosiła kilka ciekawych projektów, wykorzystujących najnowsze, modne technologie m.in. czatboty, skaner twarzy czy VR. Ale w naszych kampaniach też zastosowaliśmy ciekawe rozwiązania – w SKODA Auto Muzyka można było głosować za pomocą butonów Skip Ad na YouTube. Specjal za to zdobył serca ogromnej publiczności podczas wizualnego pokazu mappingowego. Lekko szacując, mogło go zobaczyć ze 350 tysięcy ludzi!
Kto wg Was jest najmocniejszym konkurentem w kategorii?
Jest kilku kandydatów, z którymi pewnie będziemy musieli mocno się zmierzyć. Nie chcę jednak wymieniać konkretnych kampanii, by nie zapeszyć 😉 Powiem tak – mam nadzieję, że w jednej z kategorii zamiast lecieć w kosmos, jury będzie wolało posłuchać dobrej muzyki. A w innej z kolei jury zapomni o świętach i prezentach, tylko z przyjemnością zatopi się w lekturze kilkunastu fajnych komiksów z legendami 😉
Dlaczego uważacie, że Wasz kampania powinna wygrać? Czym się wyróżniacie w swojej kategorii?
Nasze reklamy, prócz dopracowanej formy wizualnej i wykorzystania ciekawej technologii, opierają się na świetnie rozpoznanych i rozpracowanych insightach. Wychodzą one wprost z potrzeb naszych odbiorców, dlatego oni sami akceptują nasze kampanie i mocno się w nie angażują. Do tego, co warte jest podkreślenia, opierały się one w baaardzo wysokim procencie na samym digitalu i nie korzystały w ogóle ze wsparcia telewizji. Co za tym idzie – były sporo tańsze od porównywalnych kampanii konkurencji, a przyniosły dobre efekty. Po prostu był to „Marketing and Interactive Excellence”.
———————————————————–
Kamila Kownacka
Managing director, Digital Resolution
ShowMax – Nominacje MIxxAwards: BRAND AWARENESS AND POSITIONING; BRANDED CONTENT ; PRODUCT LAUNCH
Kampanię Showmax zgłosiliśmy do nagrody MixxAwards w trzech kategoriach: BRAND AWARENESS AND POSITIONING, BRANDED CONTENT oraz PRODUCT LAUNCH. We wszystkich trzech otrzymała nominacje. Jest to ogromny sukces, ale nie jest to dla nas zaskoczenie. Showmax przebojem wkroczył na rynek płatnego kontentu video on line i z pozycji lokalnego gracza skutecznie zawalczył o rynek z takim wyjadaczami jak HBO czy Netflix.
Przeciwstawił się globalnym markom dzięki koncepcji Pollywood (polskiego Hollywood): poprzez zaangażowanie gwiazdy światowego formatu do współpracy z polskim reżyserem oraz odniesienie się do lokalnego patriotyzmu. Zaprosił do współpracy lokalnych reżyserów: Patryka Vegę i Wojtka Smarzowskiego, a więc i takiego, który przykuwa uwagę masowego, jak i bardziej niszowego odbiorcy.
W efekcie kampanii pozycja rynkowa Showmax w niespełna rok od launchu stawia go w pozycji konkurenta równego graczom obecnym w kategorii płatnego kontentu video od lat.
W tegorocznym konkursie w kategorii mobile nominowana jest również kampania Żabki. Jest to wyjątkowa kampania, w której efekty sprzedażowe mierzyliśmy w czasie rzeczywistym, a nie jest to e-commerce. Jak to jest możliwe? Każdy użytkownik otrzymywał unikalny kod rabatowy na dedykowaną dla niego ofertę produktową. Dzięki temu byliśmy w stanie precyzyjnie przeanalizować efektywność poszczególnych produktów w generowaniu sprzedaży oraz responsywność różnych grup konsumentów. Dowiedliśmy zarazem, że kampania kuponowa on-line może być wielokrotnie bardziej skuteczna w generowaniu trafficu do sklepów niż tradycyjne gazetki, i to w określonych grupach celowych oraz jest skutecznym narzędziem budowania lojalności konsumentów.
———————————————————–
Paweł Ważyński
Head of SEM & Social, certyfikowany Trener AdWords, Cube Group
Jak się czujecie w swojej kategorii biorąc pod uwagę pozostałe zgłoszenia?
Całym zespołem Cube Group i iTaxi jesteśmy bardzo dumni z nominacji w 3 ważnych dla nas kategoriach: „Mobile”, „Direct Response and Lead Generation” i „Use of Technology”. Sedno naszych działań promujących przejazdy z iTaxi w 54 miastach Polski to „real-time mobile performance”. Po pierwsze, kampania była stricte performance’owa, tj. bezpośrednio generowała połączenia telefoniczne (zamówienia na taksówki) oraz instalacje aplikacji. Po drugie, była w 100% prowadzona w kanale mobile. Po trzecie, udało nam się ją w dużej mierze zautomatyzować tak, aby dostosowywać się 24/7 do bieżących możliwości iTaxi i potrzeb potencjalnych pasażerów, wzięliśmy przy tym pod uwagę mnóstwo czynników w każdym z miast – od prognoz pogody, przez harmonogram imprez, aż po dostępność floty.
Jak oceniacie pozostałe zgłoszenia, z którymi konkurujecie?
Im wyższy poziom wszystkich nominowanych kampanii, tym większa satysfakcja wszystkich zaangażowanych z pojawienia się w takim gronie. Na pełnej liście nominowanych są kampanie, które odbiły się echem w całej Polsce, Np. kultowe, obsypane deszczem nagród, z milionem odsłon i mnóstwem udostępnień Legendy Polskie Allegro z filmami, audiobookami, e-bookami, coverami. Kto z nas nie widział na Facebooku, jak znajomi udostępniają kolejne niezwykłe wizualnie legendy? Świetną akcją była też sprytna promocja ekranizacji komiksu „Dr Strange” poprzez teleportację na Jakdojade.pl. W naszych kategoriach jesteśmy pod wrażeniem pomysłu m.in. w kampanii „The Missed Spaceflight” (opowiadająca na nowo historię podboju kosmosu w latach 70., VR-owa misja Samsunga i generała Kuziory) oraz „Merry Xma5” (która sprawiła, że Polacy zimą wsiedli do Mazdy MX-5 z rozkładanym dachem i wyruszyli po choinkę).
Kto wg Was jest najmocniejszym konkurentem w kategorii?
Oceniający analizowali kompletne zgłoszenia i szczegółowe dane biznesowe, na podstawie których mieli pełny obraz przeprowadzanych działań, a co za tym idzie – mogli dokonać rzetelnej i pełnej oceny pod kątem kluczowych czynników: strategii, wykorzystanego media mixu i – co najważniejsze – rezultatów i przełożenia na biznes reklamodawcy.
Trudno stawiać ocenę, bazując na ogólnie dostępnych, ale dużo mniej szczegółowych informacjach – intuicja jednak podpowiada, że część kampanii, m.in. wcześniej wspomniane, były nie tylko kreatywne, ale i efektywne. Warto również zaznaczyć, że zadanie jurorów jest o tyle trudne, że chociażby w samej kategorii Use of Technology mamy bardzo różnorodne wykorzystanie technologii, od chatbotów (w loterii marki Desperados „Dotacje na Kreacje”), poprzez VR (wspomniana misja kosmiczna Samsunga oraz spacer ulicami Tokio w promocji butów Adidas NMD), aż po wykorzystanie danych i technologii optymalizacyjnej (kampania dla Rainbow „Sukces napędzany danymi” oraz nasza kampania iTaxi „Niezawodnie do celu z iTaxi”).
Dlaczego uważacie, że Wasza kampania powinna wygrać? Czym się wyróżniacie w swojej kategorii?
Marketing nie ma łatwo, w wielu firmach wciąż niesłusznie pełni rolę przepalającego budżet działu w firmie, ale z pewnością rozwój martechu, sztucznej inteligencji sprawi, że zwiększy i zmieni się rola marketingu, ewoluując w stronę bycia kierunkowskazem strategii firmy i rozwoju produktu. Tym istotniejsze więc będzie regularne efektywne działanie, walidowanie założeń i dalsza optymalizacja w celu zwiększania efektywności. Kampania iTaxi i Cube Group jest silnie nastawiona na natychmiastowy efekt w wyjątkowo specyficznym i zróżnicowanym otoczeniu konkurencyjnym (stąd kategoria „Direct response”), na pojawienie się w najwłaściwszym momencie, gdy user na smartfonie szuka taksówki (kategoria „Mobile”) i mądre wykorzystanie danych w połączeniu z automatyzacją i optymalizacją real-time (kategoria „Use of Technology”). Czy nam się to udało? Wyniki pokazują, że zdecydowanie tak. 🙂
———————————————————–
Mikołaj Salecki
Digital Media & Performance Marketing Director w They.pl
W branży płytek ceramicznych, kupowanych wyłącznie offline, udowodniliśmy, że internet sprzeda każdy produkt, a efekt ROPO (Research Online – Purchase Offline) naprawdę działa. Kampania prowadzona wg. modelu Digital Customer Buying Journey, bazująca na synergii świata online i offline, wygenerowała spektakularne wyniki oraz zwrot z nakładów na reklamę, o których więcej opowiemy na konferencji Mixx już 30 listopada. Udowodniliśmy, że internet sprzeda każdy, nawet najbardziej wyszukany produkt oraz zmieniliśmy podejście do problematyki ROPO. Jesteśmy z tego dumni. Co istotne, przyjęte przez nas rozwiązanie jest modelem skalowalnym, które można wdrożyć nie tylko w Polsce, ale również na rynkach zagranicznych.
———————————————————–
Adam Szałamacha
Brand Manager, Allegro
Jak się czujecie w swojej kategorii biorąc pod uwagę pozostałe zgłoszenia?
Czujemy się doskonale, dlatego do tych kategorii się zgłosiliśmy. 🙂
Jak oceniacie pozostałe zgłoszenia, z którymi konkurujecie?
Bez zbędnej polityki – większość prac zgłaszanych do różnego rodzaju nagród jest na wysokim poziomie. Jesteśmy oczywiście przekonani o wysokim poziomie naszych kampanii, jednak jak pokazują poprzednie lata, konkurencja jest bardzo silna.
Kto wg Was jest najmocniejszym konkurentem w kategorii?
We wszystkich kategoriach są silni konkurenci i kampanie, o których się dyskutowało w zeszłym roku. Chyba cała marketingowa Polska widziała EB, a na pewno wszyscy słyszeli o Showmaxie.
Dlaczego uważacie, że Wasz kampania powinna wygrać? Czym się wyróżniacie w swojej kategorii?
Bo są najlepsze!
———————————————————–
Mateusz Felsmann
Co-FounderMember, TWIN .digital collective
Jak się czujecie w swojej kategorii biorąc pod uwagę pozostałe zgłoszenia?
Doskonale czujemy się w swoim towarzystwie.
Jak oceniacie pozostałe zgłoszenia, z którymi konkurujecie?
Wszystkie nominowane w tej kategorii zgłoszenia są wyborne.
Kto wg Was jest najmocniejszym konkurentem w kategorii?
Tu zdania są podzielone. Część zespołu najbardziej obawia się kampanii realizowanej dla Grupy Żywiec. Z kolei reszta uważa, że to aktywacja Królewskiego jest czarnym koniem w tej gonitwie.
Dlaczego uważacie, że Wasza kampania powinna wygrać? Czym się wyróżniacie w swojej kategorii?
Uważamy, że jako jedyni w tej kategorii dobrze osadziliśmy aktywację w kontekście osobowości marki i jej grupy docelowej, realizując przy tym wszystkie KPI’e.
———————————————————–
Miłosz Jacyna
Social Media Director, K2 Media
Jak się czujecie w swojej kategorii biorąc pod uwagę pozostałe zgłoszenia?
Nasza realizacja, chatbot w loterii Desperados Dotacje na Kreacje, jest nominowana w dwóch kategoriach – Use of Technology oraz UX. Oczywiście, na tym etapie ciężko już mówić, że którekolwiek ze zgłoszeń nie zasługuje na uwagę, bo każde jest na swój sposób przełomowe. Na pewno sporym wyzwaniem jest szeroki kontekst kategorii, w których rywalizujemy. Zgłoszenia są bardzo zróżnicowane pod względem podejścia do technologii i jej wykorzystania. Wierzymy jednak, że nasz projekt, wykorzystujący zyskujące na znaczeniu messengerowe chatboty w sposób ściśle zintegrowany z kampanią, ma szansę na wyróżnienie.
Jak oceniacie pozostałe zgłoszenia, z którymi konkurujecie?
Poziom jest wysoki, a skala i podejście do projektów zróżnicowana. Tym bardziej cieszymy się, że nasza realizacja jest wymieniana wśród pozostałych zgłoszeń.
Kto wg Was jest najmocniejszym konkurentem w kategorii?
Bez względu na konkurentów, na tym etapie najmocniej wierzymy w siebie. 🙂 Wielość nominacji i wzmianek w światowych mediach branżowych dotyczących kampanii The Missed Speceflight podpowiada jednak, że mamy mocnego konkurenta.
Dlaczego uważacie, że Wasz kampania powinna wygrać? Czym się wyróżniacie w swojej kategorii?
Mamy dwie nominacje. Patrząc na Use of Technology, jesteśmy zdania, że nasza kampania w końcu pokazała, że chatboty na Messengerze mogą być czymś więcej niż tylko zabawnym narzędziem i można je realnie powiązać z biznesem naszych klientów. Patrząc na UX, nie ma lepszego rozwiązania dla kampanii, niż skorzystanie ze środowiska, które funkcjonuje w dużej skali, a użytkownicy poruszają się w nim swobodnie. Wszystkie bariery naturalnie znikają i nikt nie ma „problemów” z udziałem w naszej akcji, czyli tak jak w przypadku uczestników loterii Desperados „Dotacje na Kreacje”.
———————————————————–
Aneta Mondry
Performance Marketing Director, Bluerank
Jak się czujecie w swojej kategorii biorąc pod uwagę pozostałe zgłoszenia?
Nominacja w MIXX Awards i wybór naszego projektu spośród 159 zgłoszonych kampanii do konkursu to duży powód do dumy. Jeszcze bardziej cieszy nas fakt, że kategoria „Use Of Technology”, jako jedna z nielicznych, wyróżnia dwie agencje o specjalizacji SEM. Największą satysfakcję daje nam jednak możliwość konkurowania z rozwiązaniami, które zaproponowały globalne agencje, dysponujące wieloma dużymi zespołami, wyspecjalizowanymi w różnych obszarach digital marketingu.
Jak oceniacie pozostałe zgłoszenia, z którymi konkurujecie?
Doceniamy projekty naszych konkurentów, ponieważ wszystkie kampanie świadczą o dużej wiedzy ich twórców i „kreatywnym” wykorzystaniu technologii, co z pewnością wzbogaca samą kategorię i czyni ją wyjątkową. Mamy do czynienia m.in. z wykorzystaniem rozwiązań Google, którym np. jest DoubleClick, ale i narzędziami Facebooka czy wciąż popularnej technologii VR. Trudno jest porównywać zgłoszenia – jedne zorientowane są na zmierzenie efektywności, popartej liczbami, a inne oscylują między budowaniem przemyślanego wizerunku marki i podkreślaniem unikalnych cech produktu, poprzez „kosmiczny” storytelling. Wiem jedno: jury będzie miało bardzo twardy orzech do zgryzienia!
Kto wg Was jest najmocniejszym konkurentem w kategorii?
Typowanie zwycięzców na podstawie ogólnych informacji i osobistych wrażeń to trudne zadanie. Bez znajomości briefów i szczegółowych danych, kampanie będą mogły się jedynie podobać mniej lub bardziej, ponieważ w grę wchodzą indywidualne preferencje, wyobraźnia, a nawet osobiste doświadczenia z marką. Trzymam mocno kciuki za zwycięstwo Bluerank i doceniam fakt, że jedna z kampanii oderwała mnie od Ziemi.
Dlaczego uważacie, że Wasz kampania powinna wygrać? Czym się wyróżniacie w swojej kategorii?
W naszej kampanii postawiliśmy na wykorzystanie technologii z obszaru DMP, Machine Learning i atrybucję konwersji, aby z maksymalną i możliwą do uzyskania obecnie precyzją, trafić w gust i potrzeby pojedynczego użytkownika. Ważna była także użyteczność przekazu reklamowego oraz sposób, w jaki kampania inspirowała odbiorcę. Integracja danych z wielu źródeł posłużyła nam do efektywnego zarządzania ofertą klienta, w tym m.in. skutecznym dopasowaniem budżetów mediowych i uważnym doborem odbiorców reklamy. Niezaprzeczalnym skutkiem tych działań był zwrot z inwestycji oraz ponadprzeciętna skuteczność kampanii. Wyniki sprzedażowe potwierdzają satysfakcję odbiorców, a to z kolei było dużym powodem do radości naszego klienta i całego zespołu Bluerank.
———————————————————–
Maciej Kawka
Strategy Director, MEC
Jak się czujecie w swojej kategorii biorąc pod uwagę pozostałe zgłoszenia? Jak je oceniacie?
Poziom zgłoszonych prac jest w tym roku wysoki, szczególnie w kategorii Branded Content i Launch – również w konkursie Effie Awards, który został niedawno rozstrzygnięty, widzieliśmy wysoki poziom kampanii w tych kategoriach.
Można powiedzieć, że kontentowe projekty tworzone w Polsce z roku na rok zyskują na skali – zarówno jeśli chodzi o poziom produkcyjny (Legendy Polskie Allegro), nowe rodzaje treści (dokumenty IKEA – Jesienne zmiany po swojemu), jak i nowe kanały dystrybucji (treści Showmax).
Dlaczego uważacie, że Wasz kampania powinna wygrać? Czym się wyróżniacie w swojej kategorii?
Wierzymy, że dobra kampania to nie tylko perfekcja w wykonaniu, ale też udowodniony wpływ na biznes. W przypadku części kampanii digitalowych (np. opartych o kontent), pomiar wpływu kampanii na biznes bywa wyzwaniem dla marketerów i agencji. Wierzymy, że kampanie tworzone i współtworzone przez MEC wybijają się pod tym względem – byliśmy w stanie udowodnić, że nasze nominowane kampanie (IKEA, H&M, Braster) przełożyły się na zmianę postaw wobec marek, intencji zakupu czy wzrostów sprzedaży.
———————————————————–
Adrian Cymer
Senior Executive, Client Leadership, Mindshare
Jak się czujecie w swojej kategorii biorąc pod uwagę pozostałe zgłoszenia?
Tegoroczne nominacje pokazały, jak bardzo zróżnicowane może być podejście do współpracy z Influencerami. Kampania, którą zgłosiliśmy, dotyczyła filmu Transformers: Ostatni Rycerz (piąta część Transformersów). Oprócz standardowych działań w TV i Online zdecydowaliśmy się również zawiązać współpracę z trzema influencerami. Uznaliśmy, że jest to konieczne, żeby dotrzeć do bardzo niejednorodnej grupy celowej, którą de facto można było podzielić na trzy mniejsze podgrupy. Musimy przyznać, że wszystkie zgłoszenia prezentują wysoki poziom, dlatego jury konkursu będzie miało naprawdę niełatwe zadanie przy wyborze tych najlepszych. Co więcej, wśród nominowanych zgłoszeń pojawiły się dwie kampanie produkcji filmowych, jednak o bardzo różnym charakterze – Hollywoodzki Transformers: Ostatni Rycerz, a także Polski „Belfer”. Nie będzie łatwo, ale jesteśmy przekonani, że możemy zawalczyć o każdy kolor statuetki.
Jak oceniacie pozostałe zgłoszenia, z którymi konkurujecie?
Widać, że choć Influencer Marketing w Polsce jest relatywnie młodą dziedziną, to jako branża radzimy sobie z nim świetnie i każda z pięciu nominacji dobitnie to potwierdza. Oceniając warstwę wizualną, możemy śmiało stwierdzić, że poprzeczka zawieszona jest bardzo wysoko.
Kto wg Was jest najmocniejszym konkurentem w kategorii?
Prace nie są gorsze i lepsze, są po prostu inne. Realizują różne cele, przedstawiają różne produkty. Oczywiście finalnie liczy się zwrot dla klienta – ten trudno jest nam ocenić bez posiadania rzetelnych danych, dlatego ciężko jest mówić o stuprocentowym faworycie.
Na tym etapie możemy oceniać bardziej koncept kreatywny, a to już kwestia bardzo indywidualna.
Dlaczego uważacie, że Wasz kampania powinna wygrać? Czym się wyróżniacie w swojej kategorii?
Doskonale zdajemy sobie sprawę, że znane twarze tj. aktorzy, piosenkarze czy po prostu celebryci przyciągają przed ekran jak magnes. My poszliśmy trochę pod prąd, bo dla nas influencerami nie muszą być znani celebryci, a mogą nimi być np. trzej koledzy z Warszawskiej Pragi odziani w „trzypaskowe” stroje (Blok Ekipa). Było to odważne posunięcie, bo wszyscy wiemy jakiego rodzaju to serial i nie każdy reklamodawca ma na tyle odwagi, żeby inwestować w podobne rozwiązania. Uznaliśmy jednak, że właśnie to nieco kontrowersyjne działanie ma potencjał, aby zachęcić grupę licealistów i studentów do obejrzenia kolejnej części Transformersów.
Z kolei z myślą o najmłodszej, nastoletniej części grupy celowej, przygotowaliśmy film z Rezigiuszem, czyli jednym z najpopularniejszych vlogerów gamingowych w Polsce. Wysłaliśmy go do L.A., żeby przybliżył świat Transformersów tym, którzy być może nie widzieli żadnej poprzedniej części. Jego wizyta była trudnym przedsięwzięciem logistycznym, bo musieliśmy zaangażować najwyższe władze studia, aby Rezi mógł nagrać bez przeszkód wszystkie materiały dotyczące filmu.
Trzecia część grupy celowej to osoby 30+, które są wiernymi fanami serii i oglądają ją od pierwszej części (pierwszy epizod wszedł do kin 10 lat temu). Ponieważ ta starsza grupa lepiej konsumuje telewizję niż młodsze, uznaliśmy, że bardziej wiarygodnym dla nich influencerem będzie ktoś, kto na co dzień z Internetem się nie kojarzy, ale też jest wystarczająco „młodzieżowy” do takiego zadania. Padło na Patryka Mikiciuka, który jest dziennikarzem TVN Turbo. Patryk transformował się na jeden dzień w kierowcę Ubera, co też wymagało niemałej gimnastyki, a do tego w grę wchodziła współpraca technologiczna nad zmianą wyglądu samej aplikacji dla potrzeb kampanii. Nasze działania wydatnie pomogły klientowi w realizacji celów biznesowych i w tym upatrujemy szans na zwycięstwo. O tym, komu należy się statuetka, zadecyduje jednak jury konkursu.
———————————————————–
Jak się czujecie w swojej kategorii biorąc pod uwagę pozostałe zgłoszenia?
W kategorii social community czujemy się nieskromnie mocni. To nasze naturalne środowisko, obszar, w którym mamy duże doświadczenie i kilka udokumentowanych sukcesów. Nasza kampania Studio Tymbark to sztandarowy przykład budowania społeczności na największej platformie społecznościowej video. Obecnie to największy kanał markowy na polskim YouTube. Myślę, że po prostu mamy skuteczny przepis na to, jak budować zaangażowaną społeczność wokół treści proponowanych przez marki. Wiemy, jak dotrzeć do konsumentów, którzy coraz częściej odrzucają tradycyjny przekaz reklamowy.
Jak oceniacie pozostałe zgłoszenia, z którymi konkurujecie?
Konkurencja jest mocna, kampanie ciekawe i niestandardowe. Interesujące jest również zestawienie branż, dla których powstały: dwie znane marki alkoholi, platforma e-commerce i popularna marka napojów. Jeśli natomiast weźmiemy od uwagę konsekwencję prowadzenia projektów i ich efektywność w budowaniu społeczności online, Studio Tymbark nie ma sobie równych w ostatnim czasie.
Kto wg Was jest najmocniejszym konkurentem w kategorii?
Poza Studiem Tymbark? 😉 W mojej prywatnej opinii Legendy Polskie Allegro to projekt szczególny ze względu na estetykę, rozmach i sposób realizacji. Kampania zbiera wiele pozytywnych opinii wśród odbiorców, jest lubiana. Widać też pomysł i zaangażowanie twórców.
Dlaczego uważacie, że Wasz kampania powinna wygrać? Czym się wyróżniacie w swojej kategorii?
Efektem! 240 tys. subskrypcji na kanale markowym to absolutny rekord Polski. Odnosząc się do globalnej skali, to także całkiem pokaźny wynik. Dla przykładu podam popularny i globalny kanał
„i love makeup”, marki Estee Lauder, który subskrybuje 550 tys. osób. W zestawieniu z nim nasz wyniki robi wrażenie, zważywszy, że działamy na dużo mniejszym rynku. Oglądalność poszczególnych odcinków jest imponująca – zasięg Studia Tymbark jest większy niż wielu kanałów tematycznych tradycyjnych TV. Publiczność autentycznie angażuje się w nasze historie i przyjmuje treści przekazywane przez markę. TalentMedia istnieje na rynku dopiero dwa lata i praktycznie od początku naszej działalności współpracujemy z Tymbarkiem. Tym bardziej jesteśmy dumni, że w stosunkowo krótkim czasie byliśmy w stanie zagwarantować klientowi tak przemyślany, konsekwentny i skuteczny projekt.
———————————————————–
Jak się czujecie w swojej kategorii biorąc pod uwagę pozostałe zgłoszenia?
Mimo niewątpliwie silnej konkurencji we wszystkich kategoriach, w których nasz projekt dla Showmax został nominowany, czujemy się pewnie. Ta kampania ma unikalny charakter i ma kilka istotnych wyróżników – wychodzi poza klasyczne ramy reklamowej produkcji, angażowała cenionych reżyserów i wielkie nazwiska światowego formatu, ale przede wszystkim była skuteczna – treści angażowały odbiorców i pozwoliły klientowi osiągnąć wymierne wyniki biznesowe.
Jak oceniacie pozostałe zgłoszenia, z którymi konkurujecie?
Wszystkie zgłoszenia mają duży potencjał. W wielu przypadkach, jak choćby świątecznej kampanii dla Allegro, to były szeroko komentowane i doceniane projekty. Cieszymy się, że znaleźliśmy się w tym gronie.
Dlaczego uważacie, że Wasza kampania powinna wygrać? Czym się wyróżniacie w swojej kategorii?
Przede wszystkim to projekt unikalny. Istotnie wykracza poza ramy reklamowej produkcji. Realizacja tej kampanii wymagała od nas myślenia całkowicie poza schematem. Udało nam się połączyć elementy reklamy z pełnoformatową produkcją filmową przy współpracy ze światowymi gwiazdami, jak choćby Ewan McGregor. Warto również docenić skalę tego przedsięwzięcia. Tylko w pierwszej odsłonie kampanii przygotowaliśmy blisko 40 filmów. Akcja ta pokazała też, że właściwie zaprojektowany content może być angażujący i zasięgowy. Mówiąc o skuteczności nie można też pominąć wpływu kampanii na rynek usług VOD w Polsce, na którym Showmax zanotował gigantyczny wzrost zaledwie w pół roku, przebijając się do ścisłej czołówki serwisów tego typu. Cieszy nas także fakt, że zbudowaliśmy tą unikalną kampanią nową jakość i trendy na lokalnym rynku reklamowym.