Nie jest tajemnicą, że podczas pandemii osłabły więzi społeczne – wiele rodzin przez długi czas nie mogło się ze sobą widywać, a to oznaczało ograniczone możliwości wspólnego przeżywania ważnych wydarzeń. Jednym z takich momentów są z pewnością narodziny dziecka – czasem dziadkowie i dalsza rodzina mogą zobaczyć nowego członka rodziny dopiero po wielu miesiącach. Okazuje się jednak, że rynek szybko wyczuł problem, a jeden z przedsiębiorców postanowił go rozwiązać za pomocą nietypowej, spersonalizowanej oferty.
Nie mówimy tu jednak o kartkach okolicznościowych, rozwiązaniach z segmentu telekomunikacji, ale o… spersonalizowanych workach ryżu. Na taki pomysł wpadł jeden ze sklepów z Japonii, który chciał dać świeżo upieczonym rodzicom możliwość „zaprezentowania” swoich pociech najbliższej rodzinie.
Zobacz również
Spersonalizowane opakowania z ryżem są sprzedawane w Kome no Zoto Yoshimiy. Właściciel sklepu Naruo Ono wpadł na pomysł robienia nietypowych worków na ryż po własnych doświadczeniach – okazuje się, że 14 lat temu mężczyzna żył z dala od rodziny, przez co nie był w stanie przedstawić pierwszego dziecka swoim bliskim. Wówczas wpadł na pomysł umieszczenia wizerunku malucha na worku ryżu, a następnie umieścił go w oknie sklepu. Klienci uznali tę inicjatywę na uroczą i zaczęli zamawiać spersonalizowane opakowania. Produkt cieszy się szczególną popularnością właśnie teraz, kiedy przez pandemię Japończycy mają ograniczone możliwości podróżowania.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Dziś worki z ryżem mają nie tylko twarz dziecka, ale także są owinięte w kocyk, przez co faktycznie przypominają małe dziecko. Rodzice zamawiający ten nietypowy produkt oczywiście muszą podać wagę swojego potomka tak, aby sklep mógł przygotować dokładnie tak samo ciężkie zawiniątko z ryżem. Dzięki oddaniu tej samej wagi, rodzina która otrzyma worek z ryżem, będzie mogła bardzo osobiście odnieść się do przesłanej pamiątki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Cena worka ryżu o wadze 3,22 kg wynosi ok. 28 euro.