M&Ms i Twix proponują reklamy… z recyclingu. Wszystko w służbie planecie
Grupa Mars, produkująca m.in. draże M&Ms i batony Twix poważnie podeszła do tematu eko-marketingu. Wypuściła właśnie reklamy swoich flagowych produktów będące efektem recyclingu dobrze znanych klipów.
A gdyby tak „przywrócić do życia” dobrze znane animacje i po prostu opatrzeć je nowym komentarzem? Choć brzmi jak naprawdę szalony plan, w rzeczywistości może okazać się sukcesem. Na taki pomysł wpadła grupa Mars, odpowiedzialna m.in. za produkcję M&Msów i Twixów.
Dodanie nowych komentarzy głosowych do dobrze znanych reklam ma, według firmy, mieć pozytywny wpływ na ograniczenie śladu węglowego. Kampania pod hasłem „Healthy Planet Production” Nowe reklamy pojawią się na rynku amerykańskim, brytyjskim i meksykańskim, a oglądać będzie je można w YouTube’ie, mediach społecznościowych Meta (Facebook, Instagram) oraz w wybranych sklepach.
Najnowsze badania zlecone przez grupę Mars pokazują, że aż 69% respondentów, którzy wzięli udział we wrześniowej ankiecie, odpowiedziała, że zainteresowanie zmianami klimatycznymi jest dla nich równie ważna (a niekiedy nawet ważniejsza) niż kwestie biznesowe.
Grupa Mars zapowiedziała, że w ciągu najbliższych trzech lat przeznaczy zawrotną kwotę miliarda dolarów na działania związane z poprawą stanu klimatu. Andrew Clarke, globalny prezes Mars Wrigley, tak tłumaczy decyzję o „recyclingu” reklam:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– [Konsumenci] podzielają naszą potrzebę zainteresowania się sprawami zmian klimatycznych, jednak nie zawsze jasne jest, co dokładnie robią poszczególne firmy w celu polepszenia stanu klimatu. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na użycie naszych najbardziej znanych marek i ich rozpoznawalnych reklam, aby w ten sposób dostarczyć widzom radosną i pełną nadziei wiadomość o przyszłości planety.
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce.A Ty czytasz?
Doskonale znana reklama z „lewym i prawym Twixem” w nowej wersji opowiada o wzroście poziomu korzystania z energii odnawialnej, a w spocie z drażami M&Ms słyszymy o wykorzystaniu turbin wiatrowych. To ewidentna eko-zmiana.
Świadomość ekologiczna wzrasta z każdą chwilą
Grupa Mars to z pewnością niejedyna firma, która w ostatnim czasie decyduje się na uwzględnienie w swoich działaniach marketingowych kwestii ekologicznych. Szwedzka marka odzieżowa Asket dołącza do zakupów tzw. paragony wpływu, które informują klientów m.in. o wielkości śladu węglowego powstałego przy okazji produkcji ubrań, a Wtórpol wraz z katedrą mody ASP opublikowali niedawno case study skupione na temacie ograniczania zakupu ubrań bez greenwashingu.
Jakie jeszcze pomysły na eko-marketing wpadną do głowy przedstawicielom działów marketingu? Aby się tego dowiedzieć, warto obserwować najnowsze doniesienia z rynku reklamowego w Polsce i na świecie. Najłatwiej zrobić to, zapisując się do naszego cotygodniowego newslettera NowyMarketing.pl.
Firma kurierska InPost, która w 2009 roku jako pierwsza wprowadziła w Polsce Paczkomaty, wciąż zaskakuje. Tym razem postawiła na instalacje zasilane przez przystanki komunikacji miejskiej.
Jak maksymalnie wykorzystać potencjał publikacji, aby zwiększać jej zasięg i skuteczność? Umiejętny recykling treści to podstawa w czasach, w których dotarcie do grup odbiorców za pomocą różnorodnego contentu staje się koniecznością.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.