M&Ms i Twix proponują reklamy… z recyclingu. Wszystko w służbie planecie

M&Ms i Twix proponują reklamy… z recyclingu. Wszystko w służbie planecie
Grupa Mars, produkująca m.in. draże M&Ms i batony Twix poważnie podeszła do tematu eko-marketingu. Wypuściła właśnie reklamy swoich flagowych produktów będące efektem recyclingu dobrze znanych klipów.
O autorze
2 min czytania 2023-11-30

fot. LinkedIn

A gdyby tak „przywrócić do życia” dobrze znane animacje i po prostu opatrzeć je nowym komentarzem? Choć brzmi jak naprawdę szalony plan, w rzeczywistości może okazać się sukcesem. Na taki pomysł wpadła grupa Mars, odpowiedzialna m.in. za produkcję M&Msów i Twixów.

Dodanie nowych komentarzy głosowych do dobrze znanych reklam ma, według firmy, mieć pozytywny wpływ na ograniczenie śladu węglowego. Kampania pod hasłem „Healthy Planet Production” Nowe reklamy pojawią się na rynku amerykańskim, brytyjskim i meksykańskim, a oglądać będzie je można w YouTube’ie, mediach społecznościowych Meta (Facebook, Instagram) oraz w wybranych sklepach.

Źródło: LinkedIn

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Konsumenci chcą eko-świadomości

Najnowsze badania zlecone przez grupę Mars pokazują, że aż 69% respondentów, którzy wzięli udział we wrześniowej ankiecie, odpowiedziała, że zainteresowanie zmianami klimatycznymi jest dla nich równie ważna (a niekiedy nawet ważniejsza) niż kwestie biznesowe.

Grupa Mars zapowiedziała, że w ciągu najbliższych trzech lat przeznaczy zawrotną kwotę miliarda dolarów na działania związane z poprawą stanu klimatu. Andrew Clarke, globalny prezes Mars Wrigley, tak tłumaczy decyzję o „recyclingu” reklam: 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– [Konsumenci] podzielają naszą potrzebę zainteresowania się sprawami zmian klimatycznych, jednak nie zawsze jasne jest, co dokładnie robią poszczególne firmy w celu polepszenia stanu klimatu. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na użycie naszych najbardziej znanych marek i ich rozpoznawalnych reklam, aby w ten sposób dostarczyć widzom radosną i pełną nadziei wiadomość o przyszłości planety.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

fot. LinkedIn

Doskonale znana reklama z „lewym i prawym Twixem” w nowej wersji opowiada o wzroście poziomu korzystania z energii odnawialnej, a w spocie z drażami M&Ms słyszymy o wykorzystaniu turbin wiatrowych. To ewidentna eko-zmiana.

Świadomość ekologiczna wzrasta z każdą chwilą

Grupa Mars to z pewnością niejedyna firma, która w ostatnim czasie decyduje się na uwzględnienie w swoich działaniach marketingowych kwestii ekologicznych. Szwedzka marka odzieżowa Asket dołącza do zakupów tzw. paragony wpływu, które informują klientów m.in. o wielkości śladu węglowego powstałego przy okazji produkcji ubrań, a Wtórpol wraz z katedrą mody ASP opublikowali niedawno case study skupione na temacie ograniczania zakupu ubrań bez greenwashingu.

Jakie jeszcze pomysły na eko-marketing wpadną do głowy przedstawicielom działów marketingu? Aby się tego dowiedzieć, warto obserwować najnowsze doniesienia z rynku reklamowego w Polsce i na świecie. Najłatwiej zrobić to, zapisując się do naszego cotygodniowego newslettera NowyMarketing.pl.

PS InPost stawia (na) Paczkomaty zasilane… przystankami autobusowymi

Firma kurierska InPost, która w 2009 roku jako pierwsza wprowadziła w Polsce Paczkomaty, wciąż zaskakuje. Tym razem postawiła na instalacje zasilane przez przystanki komunikacji miejskiej.

PS2 Nie taki nowy content – recykling treści a komunikacja marki w digitalu

Jak maksymalnie wykorzystać potencjał publikacji, aby zwiększać jej zasięg i skuteczność? Umiejętny recykling treści to podstawa w czasach, w których dotarcie do grup odbiorców za pomocą różnorodnego contentu staje się koniecznością.