W maju 2019 roku na zlecenie Mastercard zostało przeprowadzone przez TNS Kantar badanie nt. bankowości cyfrowej. Aż 56% ankietowanych zadeklarowało, że co najmniej raz w tygodniu używa serwisu bankowości internetowej lub bankowej aplikacji mobilnej (w porównaniu z 45% dwa lata temu). 57% badanych bierze pod uwagę zmianę swojego aktualnego banku na bardziej cyfrowy i mobilny, 12% chce to zrobić jeszcze w tym roku. Dane te pokazują, jak szybko rozwija się bankowość cyfrowa i mobilna, a jednocześnie jak wiele wyzwań stawia rozwój technologii przed tą branżą. Dlaczego więc miałby nastąpić koniec bankowości mobilnej? Na to pytanie postarają się odpowiedzieć Andrzej Szewczyk i Paweł Haltof z firmy Efigence, którzy wystąpią podczas Mobile Trends Conference. Specjalna edycja dedykowana dla branży finansowej i bankowej odbędzie się 3-4 października 2019 roku w Warszawie.
Bankowość we wszystkich kanałach to obszar, na którym podmioty z Polski kreują trendy i wprowadzają rozwiązania podziwiane i naśladowane przez liderów z zagranicy. Koniec modelu opartego na aplikacjach w kanale mobilnym i zapewnienie jednorodnego doświadczenia na różnych urządzeniach, a także rosnący udział subskrypcji jako mechanizmu płatności to kierunki, w których rozwijają się platformy finansowe. Właśnie o tych trendach opowiadać będą również Andrzej Szewczyk i Paweł Haltof z firmy Efigence.
Zobacz również
Kto przewidzi trendy w bankowości mobilnej?
Podczas Mobile Trends Conference for banking poruszone zostaną również zagadnienia związane z najnowszą dyrektywą PSD2. Zmiany wynikające z wprowadzanych regulacji tworzą całkowicie nowy, młody rynek. Rynek walki wielkich graczy i garażowych startupów o kawałek tortu. Co więcej – w dużej mierze są oni równi. O tym czego brakuje w tym wyścigu dużym firmom opowie Igor Farafonow (Uxeria). Natomiast Artur Kurasiński pokaże, jak startupy i technologia okradają sektor finansowy.
Pokolenie Z w branży finansowej
Młodzi oczekują od banków jeszcze większej elastyczności, co rozumieją jako brak długoterminowych umów, możliwość konsultacji 24 godziny na dobę itp. Jak więc projektować produkty finansowe skierowane do pokolenia Z? Na to pytanie odpowie Joanna Ostafin z „Project: People” przedstawiając pełne zwrotów akcji, szybkich badań i testów case study z projektowania aplikacji finansowej.
Pokolenie Z oraz influencerzy to również ambasadorzy banków, przez co w skuteczny sposób przedstawiają oferty fintechów, lokują marki i zwiększają ich świadomość wśród wielomilionowej publiczności. W jaki sposób jeszcze bardziej wykorzystać ich potencjał podpowie Kamil Bolek (LifeTube i TalentMedia). Jak stworzyć skuteczną komunikację dla dzieci i rodziców? Jak wzbudzać lojalność klientów poprzez aplikacje rodzinne i jak pozyskać milion nowych użytkowników? Te wątpliwości rozwieje podczas swojej prelekcji Krzysztof Wojewodzic (ESCOLA S.A.).
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Poza znaczącą rolą pokolenia Z jednym z wyraźniej zaznaczających się trendów jest wykorzystanie asystentów głosowych. Ich rosnąca popularność nie ominie bankowości. Nasuwa się więc pytanie, co banki i instytucje finansowe mogą zrobić już teraz, by nie przeoczyć ery voice-first, którą coraz wyraźniej widzimy również na polskim rynku. O ludzkiej tworzy bankowości i zastosowaniu asystentów głosowych w sektorze finansowym opowiedzą Katarzyna Ryniak i Rafał Cymerys z firmy Upside.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Mobile Trends Conference już w październiku
Jesteś przedstawicielem sektora finansowego lub bankowego? Działasz w branży mobile? Interesujesz się designem i marketingiem? Nie możesz przegapić Mobile Trends Conference for banking! Dwa październikowe dni spędzone w sercu Warszawy wypełnione prelekcjami ekspertów, praktyczną dawką wiedzy, wskazówkami do wykorzystania od zaraz, a do tego impreza networkingowa w wyjątkowej atmosferze. Brzmi interesująco? Nie zwlekaj, wejdź na stronę www.banking.mobiletrends.pl i kup swój bilet! Dołącz do społeczności MTC!
Mobile Trends Conference to największa w Polsce cykliczna konferencja o trendach w marketingu, projektowaniu aplikacji, designie, UX, UI oraz nowych technologiach mobilnych. Edycja specjalna wydarzenia dobrze znanego wszystkim pasjonatom mobile – Mobile Trends Conference odbędzie się już 3 i 4 października 2019 roku. Wyjątkowa również ze względu na swoją lokalizację, po raz pierwszy MTC zagości w Warszawie, a konkretnie w Kinotece Multiplex położonej w samym centrum stolicy. Jesienna odsłona konferencji powstała w odpowiedzi na głosy uczestników dotychczasowych edycji. Skierowana jest do przedstawicieli sektora finansowego i bankowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tematyką tworzenia i projektowania mobilnych rozwiązań. Zapraszamy pasjonatów branży mobile, grafików, projektantów aplikacji, designerów, biznesmenów, bankowców, kierowników firm, kadry zarządzającej, managerów, kierowników działów, specjalistów do spraw reklamy i promocji. Dzięki zróżnicowanej tematyce prelekcji konferencja MTC otwiera się zarówno na doświadczonych specjalistów, jak i na osoby stawiające pierwsze kroki w tym świecie. Spotkajmy się w październiku w Warszawie!
Sponsorem wydarzenia jest Nest Bank. Patronat honorowy nad MTC objął Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Organizatorem jest firma ClickMaster Polska.
Więcej informacji znajduje się na stronie banking.mobiletrends.pl
NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.