mObywatel aplikacja rządowa, dzięki której ponad 8 milionów Polaków posługuje się mDowodem. Codziennie odnotowuje się w niej aż 600 tysięcy unikalnych logowań. Ponad 100 tys. osób aktywowało powiadomienia z alertami bezpieczeństwa w sieci przygotowywanymi przez działający przy NASK zespół CERT Polska.
– Chcemy, aby każdy Polak wiedział, jak ważne jest dbanie o swoją tożsamość cyfrową. mObywatel to realne wsparcie, które towarzyszy nam na co dzień, od zarządzania dokumentami, po ochronę danych w internecie. Chcemy dotrzeć z kampanią do tych, którzy jeszcze nie odkryli, jak wiele mogą zyskać dzięki temu narzędziu, szczególnie w zakresie ochrony przed cyberzagrożeniami – podkreśla Krzysztof Gawkowski, wicepremier i minister cyfryzacji.
Zobacz również
mObywatel w Strategii Cyfryzacji Polski
Długoterminowym celem określonym w Strategii Cyfryzacji Polski jest, aby do 2035 r. mObywatel stał się aplikacją do obsługi wszystkich kluczowych e-usług publicznych, a liczba aktywnych użytkowników wzrosła do 20 milionów.
– Dążymy do tego, aby Polska stała się liderem w Europie pod względem korzystania z cyfrowej tożsamości. Już dziś jesteśmy w czołówce, ale mamy ambitne plany na przyszłość – podsumowuje wicepremier Gawkowski.
Kampania „mObywatel ma łatwiej”
Pierwsza odsłona kampanii koncentruje się na promocji trzech kluczowych funkcji aplikacji:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- mDowód – najważniejszy cyfrowy dokument tożsamości, bezpieczny i wygodny w użyciu, z którego korzysta już ponad 8 milionów osób.
- Zastrzeż PESEL – skuteczna ochrona przed wyłudzeniami i nieautoryzowanym dostępem do danych osobowych. Już ponad 5 milionów Polaków skorzystało z tej funkcji.
- Bezpieczni w sieci – funkcja, która stawia na edukację o cyberhigienie i cyberzagrożeniach. Po włączeniu powiadomień PUSH, użytkownicy aplikacji otrzymują aktualne informacje o zagrożeniach w sieci, na przykład o atakach cyberprzestępców.
Hasło kampanii „mObywatel ma łatwiej” podkreśla główny atut aplikacji, jednak cała komunikacja zbudowana jest na znacznie szerszym kontekście – ma udowadnić, że mObywatel łączy wszystkich.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Myśląc nad konceptem, zadaliśmy sobie pytanie: co daje nam mObywatel? Odpowiedź jest prosta: aplikacja ułatwia nam załatwianie codziennych spraw. W kampanii postawiliśmy na prosty i konkretny przekaz. mObywatel to członek cyfrowej społeczności, do której zapraszamy wszystkich Polaków – niezależnie od wieku – tłumaczy Dorota Bubka, Creative Director w agencji GoldenSubmarine.
Główny spot pierwszej odsłony kampanii to 3 krótkie historie:
- młodych ludzi, którzy przekonują się podczas meczu piłkarskiego, jak łatwo można potwierdzić tożsamość,
- kobiety, która cieszy się spokojem, dzięki temu, że zastrzegła swój numer PESEL oraz
- babci, która może nauczyć swojego wnuczka, że z aplikacji mObywatel dowiaduje się o tym, jak być bezpieczną w sieci.
– Spoty reklamowe zostały zrealizowane z bardzo dobrą energią i świetną historią bohaterów, z którymi widzowie mogą się utożsamiać. Opowiadamy ich codzienne historie, pokazując, jak korzystają z mObywatela – dodaje reżyser spotów towarzyszących kampanii, Tomasz Knittel.
Realizacja kampanii
Pierwsza odsłona kampanii będzie emitowana co najmniej do końca stycznia 2025 r. Przygotowano w niej spot główny oraz 3 dodatkowe spoty, które bardziej szczegółowo pokazują funkcje promowane w kampanii:
- Spot główny
- mDowód
- Zastrzeż PESEL
- Bezpieczni w sieci
Kampania jest realizowana w mediach ogólnopolskich, w największych stacjach telewizyjnych i radiowych, a także w internecie i na kanałach własnych Ministerstwa Cyfryzacji oraz COI.
Za koncepcję kreatywną i produkcję materiałów reklamowych odpowiada agencja GoldenSubmarine. Zakup mediów realizuje obecnie zespół Ministerstwa Cyfryzacji ze wsparciem domu mediowego Mastermind.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko