TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„mObywatel ma łatwiej”: Ministerstwo Cyfryzacji promuje aplikację mObywatel

„mObywatel ma łatwiej”: Ministerstwo Cyfryzacji promuje aplikację mObywatel
Ministerstwo Cyfryzacji startuje z kampanią informacyjną „mObywatel ma łatwiej”, która ma zachęcać do korzystania z aplikacji, ułatwiającej codzienne życie. Dzięki nowym funkcjom, takim jak Zastrzeż PESEL i Bezpieczni w sieci, aplikacja ma stać się asystentem cyfrowego bezpieczeństwa.
O autorze
2 min czytania 2024-11-26

mObywatel aplikacja rządowa, dzięki której ponad 8 milionów Polaków posługuje się mDowodem. Codziennie odnotowuje się w niej aż 600 tysięcy unikalnych logowań. Ponad 100 tys. osób aktywowało powiadomienia z alertami bezpieczeństwa w sieci przygotowywanymi przez działający przy NASK zespół CERT Polska.

– Chcemy, aby każdy Polak wiedział, jak ważne jest dbanie o swoją tożsamość cyfrową. mObywatel to realne wsparcie, które towarzyszy nam na co dzień, od zarządzania dokumentami, po ochronę danych w internecie. Chcemy dotrzeć z kampanią do tych, którzy jeszcze nie odkryli, jak wiele mogą zyskać dzięki temu narzędziu, szczególnie w zakresie ochrony przed cyberzagrożeniami – podkreśla Krzysztof Gawkowski, wicepremier i minister cyfryzacji.

mObywatel w Strategii Cyfryzacji Polski

Długoterminowym celem określonym w Strategii Cyfryzacji Polski jest, aby do 2035 r. mObywatel stał się aplikacją do obsługi wszystkich kluczowych e-usług publicznych, a liczba aktywnych użytkowników wzrosła do 20 milionów. 

 – Dążymy do tego, aby Polska stała się liderem w Europie pod względem korzystania z cyfrowej tożsamości. Już dziś jesteśmy w czołówce, ale mamy ambitne plany na przyszłość – podsumowuje wicepremier Gawkowski.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania „mObywatel ma łatwiej”

Pierwsza odsłona kampanii koncentruje się na promocji trzech kluczowych funkcji aplikacji:

  • mDowód – najważniejszy cyfrowy dokument tożsamości, bezpieczny i wygodny w użyciu, z którego korzysta już ponad 8 milionów osób. 
  • Zastrzeż PESEL – skuteczna ochrona przed wyłudzeniami i nieautoryzowanym dostępem do danych osobowych. Już ponad 5 milionów Polaków skorzystało z tej funkcji.
  • Bezpieczni w sieci – funkcja, która stawia na edukację o cyberhigienie i cyberzagrożeniach. Po włączeniu powiadomień PUSH, użytkownicy aplikacji otrzymują aktualne informacje o zagrożeniach w sieci, na przykład o atakach cyberprzestępców.

    Hasło kampanii „mObywatel ma łatwiej” podkreśla główny atut aplikacji, jednak cała komunikacja zbudowana jest na znacznie szerszym kontekście – ma udowadnić, że mObywatel łączy wszystkich.   

    Słuchaj podcastu NowyMarketing

    – Myśląc nad konceptem, zadaliśmy sobie pytanie: co daje nam mObywatel? Odpowiedź jest prosta: aplikacja ułatwia nam załatwianie codziennych spraw. W kampanii postawiliśmy na prosty i konkretny przekaz. mObywatel to członek cyfrowej społeczności, do której zapraszamy wszystkich Polaków – niezależnie od wieku – tłumaczy Dorota Bubka, Creative Director w agencji GoldenSubmarine.

    NowyMarketing logo
    Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
    Rozwijaj się

    Główny spot pierwszej odsłony kampanii to 3 krótkie historie: 

    • młodych ludzi, którzy przekonują się podczas meczu piłkarskiego, jak łatwo można potwierdzić tożsamość, 
    • kobiety, która cieszy się spokojem, dzięki temu, że zastrzegła swój numer PESEL oraz
    • babci, która może nauczyć swojego wnuczka, że z aplikacji mObywatel dowiaduje się o tym, jak być bezpieczną w sieci. 

    – Spoty reklamowe zostały zrealizowane z bardzo dobrą energią i świetną historią bohaterów, z którymi widzowie mogą się utożsamiać. Opowiadamy ich codzienne historie, pokazując, jak korzystają z mObywatela – dodaje reżyser spotów towarzyszących kampanii, Tomasz Knittel.

    Realizacja kampanii 

    Pierwsza odsłona kampanii będzie emitowana co najmniej do końca stycznia 2025 r. Przygotowano w niej spot główny oraz 3 dodatkowe spoty, które bardziej szczegółowo pokazują funkcje promowane w kampanii:

    • Spot główny
    • mDowód
    • Zastrzeż PESEL
    • Bezpieczni w sieci

      Kampania jest realizowana w mediach ogólnopolskich, w największych stacjach telewizyjnych i radiowych, a także w internecie i na kanałach własnych Ministerstwa Cyfryzacji oraz COI.

      Za koncepcję kreatywną i produkcję materiałów reklamowych odpowiada agencja GoldenSubmarine. Zakup mediów realizuje obecnie zespół Ministerstwa Cyfryzacji ze wsparciem domu mediowego Mastermind.

      źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko