IKEA stara się wprowadzać coraz więcej produktów z materiałów pochodzących z recyklingu – ma to wpisywać się w politykę firmy, której nie są obce problemy ekologiczne. Jednym z takich produktów są zabawki z serii Blåvingad, które marka promuje w sympatycznych spotkać reklamowych i na plakatach w przestrzeni miejskiej. Widzimy w nich m.in. całkiem przyjaźnie wyglądającego rekina, który opowiedział historię poznania jego rodziców.
Bohater opowiada, że ich ścieżki jego mamy i taty skrzyżowały się na luksusowym jachcie pływającym po Morzu Śródziemnym. Okazuje się, że jego rodzicami są… jednorazowe naczynia wykonane z plastiku (konkretnie była to słomka i kubeczek na imprezowy napój). Tym sposobem pluszowy rekin przyznaje się do tego, że powstał z przetworzonego plastiku i mówi, że można go nazwać „imprezowiczem” ze względu na jego pochodzenie.
Zobacz również
Pozostali dwaj bohaterowie – sycylijski płetwal błękitny i orka – również opowiadają swoje historie rodzinne. W każdej z nich pojawia się wątek przetwarzania plastikowych odpadów. Wszystkie pluszaki są dowodem na to, że warto dawać im nowe życie.
– Kolekcja Blåvingad jest inspiracją dla wszystkich i zachętą do bardziej ekologicznego, zrównoważonego życia. Wszyscy dzielimy ten sam dom, dlatego ważne jest, abyśmy wzięli odpowiedzialność i pracowali na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości – mówi Carla Klumpenaar, dyrektor generalny ds. marketingu, komunikacji w IKEA Al-Futtaim, obejmująca sklepy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Katarze, Egipcie i Omanie (w tych krajach ukazała się kampania).
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Efekty zabawnej kampanii stworzonej przez agencję Ogilvy można podziwiać w sieci, telewizji, radiu i w przestrzeni publicznej (OOH).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Wspólna kolekcja IKEA i Marimekko
Natura Północy, fińska sauna i wellness były głównymi inspiracjami IKEA i Marimekko do stworzenia wspólnej kolekcji BASTUA. Seria składająca się z 26 produktów, w tym mebli, szklanych naczyń i tekstyliów ozdobionych charakterystycznymi dla fińskiej marki żywymi printami, trafi do sprzedaży w marcu.