Problem związany z zaginięciami dzieci na terenie całej Europy jest niezmiennie aktualny od wielu lat. Giną nie tylko maluchy, ale też nastolatkowie, a zrozpaczeni rodzice potrafią latami czekać w nadziei, że ich ukochana pociecha w końcu się odnajdzie.
Nagłośnieniem tego tematu postanowiło zająć się belgijskie Stowarzyszenie Child Focus – i zrobiło to już jakiś czas temu, bo w 2016 roku. „Jak?” – zapytacie. Otóż, poprzez wprowadzenie na rynek specjalnej monety o nominale 2 euro, która przedstawiała twarz 2-letniego chłopca – Liama Vanden Brandena – zaginionego w 1996 roku.
Zobacz również
Od inicjatywy Stowarzyszenia minęło już kilka dobrych lat, ale niestety, problem zaginięć wciąż jest aktualny. „Monety nadziei”, bo tak nazywają się egzemplarze z wizerunkiem Liama, zostały wydane nakładem liczonym w milionach sztuk i do dziś „podróżują” po świecie, tym samym podtrzymując pamięć ludzi o zaginięciu malucha.
Wyjątkowa inicjatywa
Belgijska organizacja przy wsparciu agencji Wunderman Thompson zdecydowała się w tym roku na stworzenie wyjątkowej kampanii, której celem było przypomnienie ludziom, że bardzo często to właśnie dzięki ich szczodrości i przekazywanym do Stowarzyszenia darowiznom, odnalezienie dzieci staje się możliwe.
Źródło: Child Focus
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Kampania została zapoczątkowana przy okazji Międzynarodowego Dnia Zaginionych Dzieci i odbiła się szerokim echem w mediach. Każdy, kto wszedł w posiadanie wyjątkowej monety z wizerunkiem zaginionego 2-latka, został zaproszony do opublikowania jej zdjęcia – po to, aby maluch nigdy nie został zapomniany.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pierwsze efekty kampanii
Kampania przyniosła też już pierwsze pozytywne efekty. Dzięki niej udało się odnaleźć zaginionego prawie rok temu chłopca – Sofi Mansour. Ponadto kampania dotarła do ponad 70 milionów osób i wygenerowała blisko 180 milionów wyświetleń na całym świecie, co jest naprawdę fantastycznym wynikiem.
Dzisiaj Stowarzyszenie Child Focus oferuje wszystkim będącym w posiadaniu wyjątkowych monet, aby przekazali je do nich. Celem jest oczywiście zachęcenie ludzi do wpłacania darowizn.
Fot. Child Focus
PS #FindHope: Brazylijska organizacja pozarządowa pomaga szukać zaginione osoby za pomocą popularnych hashtagów na Instagramie
Niestety, nie wszystkie dzieci mają ciepły, kochający dom i słodkie święta. Dla tysięcy z nich jest to czas tak samo gorzki i samotny, jak każdy inny dzień – wypełniony awanturami, strachem i głodem. SOS Wioski Dziecięce rozpoczynają kampanię, której celem jest zebranie środków na organizację świąt Bożego Narodzenia dla najbardziej potrzebujących dzieci.
PS2 Klub AS Roma pomaga w poszukiwaniu zaginionych dzieci, ogłaszając nowe transfery piłkarskie
Klub piłkarski AS Roma postanowił zaangażować się w poszukiwanie zaginionych na całym świecie dzieci – teraz przy każdym wideo informującym o nowym transferze piłkarskim pojawią się zdjęcia młodych osób, które są poszukiwane.