Średnia liczba reklam na jeden magazyn wyniosła 9 i jest to niższy wynik niż w kwietniu, kiedy to w numerze pojawiło się przeciętnie 11 reklam. Cieszy jednak fakt, że stosunek reklam autopromocyjnych (często zamieszczanych w celu zapełnienia pustej przestrzeni reklamowej) do reklam komercyjnych nie wzrósł. Cały czas wynosi 81% reklam komercyjnych do 19% autopromocyjnych. Kreacje zajmujące całą powierzchnię (Full Page) stanowią 87% wszystkich reklam, obserwujemy więc minimalny wzrost (o jeden punkt procentowy) w stosunku do kwietnia – pozostałe 7% stanowią Half Page, a 6% to tzw. inne formaty.
„Zaobserwowaliśmy bardzo optymistyczny wzrost liczby reklam w formacie Rich Media – 17% w maju w stosunku do 11% w kwietniu (pozostałe 80% to reklamy statyczne, a 3% – reklamy z video). W ostatnim monitoringu pisaliśmy o tym, dlaczego warto inwestować w reklamy interaktywne: bowiem dają one to, czego nie da zwykły Full Page statyczny – angażują, a dzięki temu marka na dłużej zostaje w pamięci potencjalnego konsumenta. O to też chodzi w reklamach – dotrzeć z przekazem i zostać zapamiętanym, przy okazji wywołując pozytywne emocje.” – komentuje Weronika Gładych.
Zobacz również
Linki kierujące użytkownika do strony zewnętrznej były obecne w maju częściej aż o 8% – w sumie już 48% reklam jest w stanie przenieść nas na zewnątrz. Obserwujemy więc sytuację, w której stosunek reklam z linkiem do tych bez linku wynosi prawie tyle samo. W czerwcu branżą, która zdecydowanie najlepiej rozumie wartość zaszytego w kreacji linku, jest Transport – tutaj okrągłe 100% reklam po kliknięciu kierowało właśnie do strony produktu. Następne były Motoryzacja (76%) oraz Napoje i Alkohole (75%).
Skoro jesteśmy już przy branżach, to obok autopromocji mamy do czynienia z bardzo silną trójką: Rozrywka, Odzież i dodatki oraz Higiena i pielęgnacja – to właśnie reklamy z tych sektorów pojawiały się zdecydowanie najczęściej w magazynach tabletowych. Na czwartym i piątym miejscu znajdziemy Technologię oraz Motoryzację – jednak tych reklam mieliśmy już o połowę mniej niż z pierwszej trójki. Jednak to właśnie te dwie ostatnie branże zainwestowały w zaszycie linku w kreacji i dzięki temu ponad 75% reklam technologicznych i motoryzacyjnych mogło nas przenieść na zewnątrz. Pozostałe przodujące branże posiadały jedynie około 30% linków zaszytych w kreacji.
QR kody już chyba zawsze będą obecne na tabletach, jednak ich procent jest znikomy (2% reklam, czyli w sumie 5 kreacji z widocznym QR-em).
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Na uwagę zasługuje ciekawa reklama firmy Karcher – marki, która wcześniej nie była widywana z kreacją Rich Mediową na tabletach, a jednak udało jej się stworzyć ciekawy i angażujący format. Spadek liczby reklam na wydanie rekompensuje więc ich lepsza jakość i częstsze użycie formatów interaktywnych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing