Gromadzimy coraz większe liczby przedmiotów. Kolejne sprzęty elektroniczne, modne ubrania, domowe aranżacje z noworocznych katalogów… Konsumpcjonizm negatywnie wpływa na kondycję naszej planety oraz sytuację społeczno-ekonomiczną. Każdego dnia możemy jednak temu przeciwdziałać, edukując i upowszechniając ideę recyclingu oraz wymiany zbędnych dóbr.
Stowarzyszenie Terra Futura uruchomiło serwis cozato.pl – ogólnopolską platformę, która umożliwia szybkie i wygodne przekazywanie nieużywanych już przedmiotów. Ma on na celu upowszechniania nawyku wprowadzania filozofii re-use do naturalnego etapu cyklu życia każdej rzeczy. Aby jednak upowszechnić ideę „drugiego życia przedmiotów” i pozyskać użytkowników platformy, potrzebna jest efektywna i stała komunikacja. Właśnie przed takim zadaniem stanęli specjaliści z More Bananas.
Zobacz również
Cozato to propozycja odpowiedzi na realny problem, jakim jest nieodpowiedzialna konsumpcja, nadprodukcja dóbr, a do tego rosnące nierówności społeczne, szczególnie na tle ekonomicznym. Oprócz samej platformy działa także blog blog.cozato.pl. Ma on informować o ideach less-waste oraz o odpowiedzialnej konsumpcji. Cozato.pl wpisuje się w rosnący trend dbania o ekologię oraz podejście antykonsumpcyjne. Chcemy, aby korzystanie z Cozato niosło ze sobą świadomość, że wszyscy robimy małe kroki, które zmieniają świat na lepsze przy minimum wysiłku ze strony użytkowników. Użytkownicy będą czuli, że robią coś dobrego – mówi Jakub Wasiluk, założyciel Cozato.pl
Adresatami działań komunikacyjnych są osoby podążające za trendami zero-waste, dbające o ekologię i środowisko. W znacznej części są to mieszkańcy miast. Cozato.pl będzie dla nich przestrzenią zarówno do oddawania, jak i otrzymywania rzeczy, a także poznawania ludzi o podobnych życiowych priorytetach.
Celem naszych działań jest budowa świadomości marki Cozato.pl jako platformy wymiany i zbudowanie zainteresowania, które pozwoli na jej płynny start. Działa już landing page, newsletter oraz blog. Do tej pory Stowarzyszenie korzystało z Facebooka, Instagrama i LinkedIna. Regularne postowane treści to jednak zbyt mało. Jako że większość działań skupia się na Facebooku, właśnie tam postanowiliśmy skoncentrować działania reklamowe – mówi Anna Ledwoń-Blacha, creative owner w More Bananas.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Stowarzyszenie Terra Futura, które jest administruje platformą zgłosiło się do More Bananas dzięki rekomendacji innego klienta agencji. Początkowo chodziło jedynie o to, aby skonsultować strategię reklamową, mającą na celu pozyskanie maksymalnej liczby użytkowników. Ostatecznie w planach strategicznych znalazły się także kampania reklamowa i współpraca z influencerami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing