Gromadzimy coraz większe liczby przedmiotów. Kolejne sprzęty elektroniczne, modne ubrania, domowe aranżacje z noworocznych katalogów… Konsumpcjonizm negatywnie wpływa na kondycję naszej planety oraz sytuację społeczno-ekonomiczną. Każdego dnia możemy jednak temu przeciwdziałać, edukując i upowszechniając ideę recyclingu oraz wymiany zbędnych dóbr.
Stowarzyszenie Terra Futura uruchomiło serwis cozato.pl – ogólnopolską platformę, która umożliwia szybkie i wygodne przekazywanie nieużywanych już przedmiotów. Ma on na celu upowszechniania nawyku wprowadzania filozofii re-use do naturalnego etapu cyklu życia każdej rzeczy. Aby jednak upowszechnić ideę „drugiego życia przedmiotów” i pozyskać użytkowników platformy, potrzebna jest efektywna i stała komunikacja. Właśnie przed takim zadaniem stanęli specjaliści z More Bananas.
Zobacz również
Cozato to propozycja odpowiedzi na realny problem, jakim jest nieodpowiedzialna konsumpcja, nadprodukcja dóbr, a do tego rosnące nierówności społeczne, szczególnie na tle ekonomicznym. Oprócz samej platformy działa także blog blog.cozato.pl. Ma on informować o ideach less-waste oraz o odpowiedzialnej konsumpcji. Cozato.pl wpisuje się w rosnący trend dbania o ekologię oraz podejście antykonsumpcyjne. Chcemy, aby korzystanie z Cozato niosło ze sobą świadomość, że wszyscy robimy małe kroki, które zmieniają świat na lepsze przy minimum wysiłku ze strony użytkowników. Użytkownicy będą czuli, że robią coś dobrego – mówi Jakub Wasiluk, założyciel Cozato.pl
Adresatami działań komunikacyjnych są osoby podążające za trendami zero-waste, dbające o ekologię i środowisko. W znacznej części są to mieszkańcy miast. Cozato.pl będzie dla nich przestrzenią zarówno do oddawania, jak i otrzymywania rzeczy, a także poznawania ludzi o podobnych życiowych priorytetach.
Celem naszych działań jest budowa świadomości marki Cozato.pl jako platformy wymiany i zbudowanie zainteresowania, które pozwoli na jej płynny start. Działa już landing page, newsletter oraz blog. Do tej pory Stowarzyszenie korzystało z Facebooka, Instagrama i LinkedIna. Regularne postowane treści to jednak zbyt mało. Jako że większość działań skupia się na Facebooku, właśnie tam postanowiliśmy skoncentrować działania reklamowe – mówi Anna Ledwoń-Blacha, creative owner w More Bananas.

#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii
Stowarzyszenie Terra Futura, które jest administruje platformą zgłosiło się do More Bananas dzięki rekomendacji innego klienta agencji. Początkowo chodziło jedynie o to, aby skonsultować strategię reklamową, mającą na celu pozyskanie maksymalnej liczby użytkowników. Ostatecznie w planach strategicznych znalazły się także kampania reklamowa i współpraca z influencerami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing